4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al bricolajului.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
Sursă: Depositphotos: Photo by ricochet69 (edited in Canva Pro)

Retailerul francez Leroy Merlin a deschis al doilea magazin în Iași, România, în urma unei investiții de peste 3 milioane de euro, potrivit Business Review. Noua unitate, situată în Mall Moldova, se întinde pe peste 9.200 de metri pătrați și reprezintă al 23-lea magazin al companiei în România. Magazinul va fi operat de o echipă de 120 de angajați.

Planuri majore de extindere în toată România

Leroy Merlin a anunțat planurile de a deschide 11 noi magazine în România între 2025 și 2027, potrivit ZF English. Această extindere va aduce numărul total de magazine din România la peste 30 până la sfârșitul perioadei de extindere.

Compania operează în prezent 23 de magazine în 16 orașe din România, printre care București, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Pitești, Brașov, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara, Oradea, Târgoviște și Arad, angajând aproape 3.500 de persoane pe plan local.

Servicii digitale și experiența clienților

Noul magazin din Iași dispune de servicii digitale moderne menite să îmbunătățească experiența clienților:

  • ServiciulClick & Collect cu preluare disponibilă în maxim 2 ore
  • Comenzi telefonice pentru plasarea cu ușurință a comenzilor cu consultanții
  • Comandă online cu livrare pentru expedierea directă la domiciliu sau pe șantiere
  • Facilități drive-in cu o suprafață de 1.500 de metri pătrați pentru achiziții în vrac
  • 15 puncte de checkout, dintre care 2 în zona drive-in
  • Showroom-uri specializate pentru băi, bucătării, faianță și ceramică

Inițiative de sustenabilitate

Leroy Merlin s-a angajat să promoveze sustenabilitatea în toate operațiunile sale. În 2022, compania a identificat 36 de magazine franceze cu acoperișuri potrivite pentru panouri fotovoltaice și lucrează pentru a asigura aprovizionarea cu energie electrică de la ferme solare, conform Wikipedia.

Investiții strategice în Portugalia

Dincolo de România, Leroy Merlin a anunțat o investiție de 220 de milioane de euro în Portugalia în următorii trei ani, potrivit The Portugal News. Investiția va fi împărțită între extinderea infrastructurii (105 milioane EUR) și dezvoltarea tehnologiei (115 milioane EUR).

Concurența și poziția pe piață

Piața românească de bricolaj prezintă o concurență puternică din partea unor jucători consacrați , printre care Dedeman, Praktiker, OBI și Hornbach. Strategia de extindere a Leroy Merlin se concentrează pe combinarea prezenței magazinelor fizice cu confortul digital pentru a se diferenția de concurenți.

CEO comentează cu privire la creșterea strategică

„Iași este un oraș strategic pentru noi – cu o comunitate activă și o cerere în creștere pentru soluții moderne, durabile și accesibile de îmbunătățire a locuinței. Prin deschiderea celui de-al doilea magazin Leroy Merlin din oraș, dorim să ne apropiem mai mult de clienții noștri din această parte a țării și să le oferim o experiență completă de cumpărături.” a declarat Mathieu Bauduin, CEO al Leroy Merlin România, conform Business Review.

Extinderea companiei reflectă o încredere mai largă în piața românească, cu planuri de a continua investițiile atât în infrastructura fizică, cât și în capacitățile digitale pentru a răspunde nevoilor clienților.

Ce înseamnă acest lucru pentru comerțul electronic

Abordarea Leroy Merlin demonstrează importanța strategiilor de vânzare cu amănuntul omnichannel, care integrează perfect comenzile online, preluarea în magazin și serviciile de livrare. Pentru întreprinderile de comerț electronic, lecțiile cheie includ:

  • Opțiuni flexibile de îndeplinire care să răspundă diferitelor preferințe ale clienților
  • Investiții în infrastructura logistică pentru a sprijini livrarea rapidă și serviciile de preluare
  • Integrarea punctelor de contactdigitale și fizice pentru o experiență fără cusur a clienților

Extinderea și investițiile continue ale companiei în ambele țări indică o încredere puternică în piața de îmbunătățire a locuințelor din Europa Centrală și de Est.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU