
Retailerul francez Leroy Merlin a deschis al doilea magazin în Iași, România, în urma unei investiții de peste 3 milioane de euro, potrivit Business Review. Noua unitate, situată în Mall Moldova, se întinde pe peste 9.200 de metri pătrați și reprezintă al 23-lea magazin al companiei în România. Magazinul va fi operat de o echipă de 120 de angajați.
Planuri majore de extindere în toată România
Leroy Merlin a anunțat planurile de a deschide 11 noi magazine în România între 2025 și 2027, potrivit ZF English. Această extindere va aduce numărul total de magazine din România la peste 30 până la sfârșitul perioadei de extindere.
Compania operează în prezent 23 de magazine în 16 orașe din România, printre care București, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Pitești, Brașov, Constanța, Sibiu, Suceava, Târgu Mureș, Bacău, Iași, Timișoara, Oradea, Târgoviște și Arad, angajând aproape 3.500 de persoane pe plan local.
Servicii digitale și experiența clienților
Noul magazin din Iași dispune de servicii digitale moderne menite să îmbunătățească experiența clienților:
- ServiciulClick & Collect cu preluare disponibilă în maxim 2 ore
- Comenzi telefonice pentru plasarea cu ușurință a comenzilor cu consultanții
- Comandă online cu livrare pentru expedierea directă la domiciliu sau pe șantiere
- Facilități drive-in cu o suprafață de 1.500 de metri pătrați pentru achiziții în vrac
- 15 puncte de checkout, dintre care 2 în zona drive-in
- Showroom-uri specializate pentru băi, bucătării, faianță și ceramică
Inițiative de sustenabilitate
Leroy Merlin s-a angajat să promoveze sustenabilitatea în toate operațiunile sale. În 2022, compania a identificat 36 de magazine franceze cu acoperișuri potrivite pentru panouri fotovoltaice și lucrează pentru a asigura aprovizionarea cu energie electrică de la ferme solare, conform Wikipedia.
Investiții strategice în Portugalia
Dincolo de România, Leroy Merlin a anunțat o investiție de 220 de milioane de euro în Portugalia în următorii trei ani, potrivit The Portugal News. Investiția va fi împărțită între extinderea infrastructurii (105 milioane EUR) și dezvoltarea tehnologiei (115 milioane EUR).
Concurența și poziția pe piață
Piața românească de bricolaj prezintă o concurență puternică din partea unor jucători consacrați , printre care Dedeman, Praktiker, OBI și Hornbach. Strategia de extindere a Leroy Merlin se concentrează pe combinarea prezenței magazinelor fizice cu confortul digital pentru a se diferenția de concurenți.
CEO comentează cu privire la creșterea strategică
„Iași este un oraș strategic pentru noi – cu o comunitate activă și o cerere în creștere pentru soluții moderne, durabile și accesibile de îmbunătățire a locuinței. Prin deschiderea celui de-al doilea magazin Leroy Merlin din oraș, dorim să ne apropiem mai mult de clienții noștri din această parte a țării și să le oferim o experiență completă de cumpărături.” a declarat Mathieu Bauduin, CEO al Leroy Merlin România, conform Business Review.
Extinderea companiei reflectă o încredere mai largă în piața românească, cu planuri de a continua investițiile atât în infrastructura fizică, cât și în capacitățile digitale pentru a răspunde nevoilor clienților.
Ce înseamnă acest lucru pentru comerțul electronic
Abordarea Leroy Merlin demonstrează importanța strategiilor de vânzare cu amănuntul omnichannel, care integrează perfect comenzile online, preluarea în magazin și serviciile de livrare. Pentru întreprinderile de comerț electronic, lecțiile cheie includ:
- Opțiuni flexibile de îndeplinire care să răspundă diferitelor preferințe ale clienților
- Investiții în infrastructura logistică pentru a sprijini livrarea rapidă și serviciile de preluare
- Integrarea punctelor de contactdigitale și fizice pentru o experiență fără cusur a clienților
Extinderea și investițiile continue ale companiei în ambele țări indică o încredere puternică în piața de îmbunătățire a locuințelor din Europa Centrală și de Est.