3 min. de lectură

Jocul de vânzare cu amănuntul se schimbă: totul este despre date acum

Deci, iată afacerea - cumpărăturile nu mai înseamnă doar predarea de numerar. În zilele noastre, magazinele vor și informațiile tale personale. Să luăm de exemplu unele dintre magazinele de modă de pe strada principală care au început să ceară numere de telefon la casă. Se spune că este pentru chitanțe prin mesaje, ceea ce sună la îndemână sau poate puțin prea mult?

This article was translated for you by artificial intelligence
Jocul de vânzare cu amănuntul se schimbă: totul este despre date acum
Sursă: Depositphotos

Supermarketurile merg și ele pe această captură de date. Acele carduri de fidelitate? Morgan Stanley estimează că 92% dintre britanici au cel puțin unul acum. Nebun, nu-i așa? De fapt, cele mai implicate trei piețe de loialitate sunt:

  • Polonia
  • Marea Britanie
  • Franţa

Autoritatea pentru Concurență și Piețe adulmecă, dar comercianții cu amănuntul îl adoră. De ce? Pentru că datele tale valorează mulți bani pentru ei.

Scheme de loialitate: mai mult decât puncte

Să luăm Tesco și Sainsbury’s. Schemele lor de loialitate sunt masive în comparație cu locuri precum M&S sau Morrisons. Și au devenit și mai mari în ultima vreme. Sainsbury’s Nectar a sărit de la 67% la peste 80% dintre cumpărători în aproximativ un an. Clubcardul Tesco? Aceeași afacere – de la 70% la 82%.

Sigur, aceste scheme sunt menite să te facă să te întorci. Dar adevărata mină de aur sunt toate acele date suculente pe care le colectează. Sainsbury’s chiar a înființat o întreagă divizie numită Nectar360 pentru a face calcule și a face publicitate furnizorilor. Ei consideră că le va aduce 100 de milioane de lire sterline în plus în următorii câțiva ani.

Tesco este puțin precaut cu privire la cât de mult câștigă din brațul lor de date. Dar în mod clar o iau în serios. Au luat chiar și câteva figuri mari de la Amazon și Pinterest pentru a ajuta.

Source: Depositphotos

Branding în era datelor

Iată chestia – nu este vorba doar de a face bani rapid. Schimbă modul în care companiile își construiesc mărcile. Toate aceste date îi ajută să te cunoască mai bine, astfel încât să poată crea experiențe care să facă cu adevărat clic. Nu mai este vorba doar de biciuirea alimentelor; este despre a te face să te simți cald și neclar în legătură cu brandul.

Și nu sunt doar marile supermarketuri. Chiar și mărcile de modă merg mai departe. Ei folosesc scheme de loialitate și date pentru a încerca să te facă să te simți ca parte a clubului. Sunt lucruri inteligente, într-adevăr.

Viitorul se uită… Digital

Deci, ce urmează? Ei bine, experții consideră că vom vedea mai multe ecrane apărând în magazine. Poate chiar și pe căruciorul tău! Și prețuri care se schimbă în funcție de cine ești.

Potrivit unui studiu McKinsey, media de retail este extrem de profitabilă, marjele operaționale ajungând la 65-70% în trei ani de la lansare.

Distribuiți articolul
Articole similare
Black Friday 2024: Ce dezvăluie cifrele despre comerțul electronic din Grecia
5 min. de lectură

Black Friday 2024: Ce dezvăluie cifrele despre comerțul electronic din Grecia

Black Friday continuă să servească ca unul dintre cele mai semnificative repere pentru sectoarele de retail și comerț electronic. În Grecia, a evoluat de la o noutate la un eveniment de cumpărături bine stabilit, modelând așteptările consumatorilor și testând pregătirea operațională a magazinelor online în fiecare noiembrie. Datele din 2024 evidențiază nu numai modul în […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Începeți un magazin online? Este mai ușor decât crezi
7 min. de lectură

Începeți un magazin online? Este mai ușor decât crezi

În urmă cu câțiva ani, lansarea unui magazin online însemna să petreci o lună cu un dezvoltator și să dai câteva mii de dolari în avans. Azi? Poți avea un magazin funcțional într-o după-amiază și nu te va costa practic nimic să începi. Dacă te-ai gândit să-ți începi propria afacere online, dar lucrurile tehnologice sau […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Comerțul electronic global depășește 5 trilioane de dolari. Ce se schimbă în 2026?
4 min. de lectură

Comerțul electronic global depășește 5 trilioane de dolari. Ce se schimbă în 2026?

Cumpărăturile online au făcut istorie – pentru prima dată, au depășit pragul anual de 5 trilioane de dolari, potrivit ECDB. În timp ce creșterea încetinește la un nivel stabil de 8,6%, harta câștigătorilor și a învinșilor se schimbă dramatic. Shein și Temu își pierd avântul, în timp ce comerțul electronic avansează cu rate de două […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU