
Supermarketurile merg și ele pe această captură de date. Acele carduri de fidelitate? Morgan Stanley estimează că 92% dintre britanici au cel puțin unul acum. Nebun, nu-i așa? De fapt, cele mai implicate trei piețe de loialitate sunt:
- Polonia
- Marea Britanie
- Franţa
Autoritatea pentru Concurență și Piețe adulmecă, dar comercianții cu amănuntul îl adoră. De ce? Pentru că datele tale valorează mulți bani pentru ei.
Scheme de loialitate: mai mult decât puncte
Să luăm Tesco și Sainsbury’s. Schemele lor de loialitate sunt masive în comparație cu locuri precum M&S sau Morrisons. Și au devenit și mai mari în ultima vreme. Sainsbury’s Nectar a sărit de la 67% la peste 80% dintre cumpărători în aproximativ un an. Clubcardul Tesco? Aceeași afacere – de la 70% la 82%.
Sigur, aceste scheme sunt menite să te facă să te întorci. Dar adevărata mină de aur sunt toate acele date suculente pe care le colectează. Sainsbury’s chiar a înființat o întreagă divizie numită Nectar360 pentru a face calcule și a face publicitate furnizorilor. Ei consideră că le va aduce 100 de milioane de lire sterline în plus în următorii câțiva ani.
Tesco este puțin precaut cu privire la cât de mult câștigă din brațul lor de date. Dar în mod clar o iau în serios. Au luat chiar și câteva figuri mari de la Amazon și Pinterest pentru a ajuta.

Source: Depositphotos
Branding în era datelor
Iată chestia – nu este vorba doar de a face bani rapid. Schimbă modul în care companiile își construiesc mărcile. Toate aceste date îi ajută să te cunoască mai bine, astfel încât să poată crea experiențe care să facă cu adevărat clic. Nu mai este vorba doar de biciuirea alimentelor; este despre a te face să te simți cald și neclar în legătură cu brandul.
Și nu sunt doar marile supermarketuri. Chiar și mărcile de modă merg mai departe. Ei folosesc scheme de loialitate și date pentru a încerca să te facă să te simți ca parte a clubului. Sunt lucruri inteligente, într-adevăr.
Viitorul se uită… Digital
Deci, ce urmează? Ei bine, experții consideră că vom vedea mai multe ecrane apărând în magazine. Poate chiar și pe căruciorul tău! Și prețuri care se schimbă în funcție de cine ești.
Potrivit unui studiu McKinsey, media de retail este extrem de profitabilă, marjele operaționale ajungând la 65-70% în trei ani de la lansare.