3 min. de lectură

Jocul de vânzare cu amănuntul se schimbă: totul este despre date acum

Deci, iată afacerea - cumpărăturile nu mai înseamnă doar predarea de numerar. În zilele noastre, magazinele vor și informațiile tale personale. Să luăm de exemplu unele dintre magazinele de modă de pe strada principală care au început să ceară numere de telefon la casă. Se spune că este pentru chitanțe prin mesaje, ceea ce sună la îndemână sau poate puțin prea mult?

This article was translated for you by artificial intelligence
Jocul de vânzare cu amănuntul se schimbă: totul este despre date acum
Sursă: Depositphotos

Supermarketurile merg și ele pe această captură de date. Acele carduri de fidelitate? Morgan Stanley estimează că 92% dintre britanici au cel puțin unul acum. Nebun, nu-i așa? De fapt, cele mai implicate trei piețe de loialitate sunt:

  • Polonia
  • Marea Britanie
  • Franţa

Autoritatea pentru Concurență și Piețe adulmecă, dar comercianții cu amănuntul îl adoră. De ce? Pentru că datele tale valorează mulți bani pentru ei.

Scheme de loialitate: mai mult decât puncte

Să luăm Tesco și Sainsbury’s. Schemele lor de loialitate sunt masive în comparație cu locuri precum M&S sau Morrisons. Și au devenit și mai mari în ultima vreme. Sainsbury’s Nectar a sărit de la 67% la peste 80% dintre cumpărători în aproximativ un an. Clubcardul Tesco? Aceeași afacere – de la 70% la 82%.

Sigur, aceste scheme sunt menite să te facă să te întorci. Dar adevărata mină de aur sunt toate acele date suculente pe care le colectează. Sainsbury’s chiar a înființat o întreagă divizie numită Nectar360 pentru a face calcule și a face publicitate furnizorilor. Ei consideră că le va aduce 100 de milioane de lire sterline în plus în următorii câțiva ani.

Tesco este puțin precaut cu privire la cât de mult câștigă din brațul lor de date. Dar în mod clar o iau în serios. Au luat chiar și câteva figuri mari de la Amazon și Pinterest pentru a ajuta.

Source: Depositphotos

Branding în era datelor

Iată chestia – nu este vorba doar de a face bani rapid. Schimbă modul în care companiile își construiesc mărcile. Toate aceste date îi ajută să te cunoască mai bine, astfel încât să poată crea experiențe care să facă cu adevărat clic. Nu mai este vorba doar de biciuirea alimentelor; este despre a te face să te simți cald și neclar în legătură cu brandul.

Și nu sunt doar marile supermarketuri. Chiar și mărcile de modă merg mai departe. Ei folosesc scheme de loialitate și date pentru a încerca să te facă să te simți ca parte a clubului. Sunt lucruri inteligente, într-adevăr.

Viitorul se uită… Digital

Deci, ce urmează? Ei bine, experții consideră că vom vedea mai multe ecrane apărând în magazine. Poate chiar și pe căruciorul tău! Și prețuri care se schimbă în funcție de cine ești.

Potrivit unui studiu McKinsey, media de retail este extrem de profitabilă, marjele operaționale ajungând la 65-70% în trei ani de la lansare.

Distribuiți articolul
Articole similare
Tendințe privind abonamentele de comerț electronic 2025
7 min. de lectură

Tendințe privind abonamentele de comerț electronic 2025

Pe baza raportului Subscription Trends Q1 Report 2025 realizat de Subscrybe, acest articol analizează cinci tendințe care remodelează economia abonamentelor. Mai degrabă decât un simplu rezumat al constatărilor, perspectivele sunt adaptate cu atenție pentru întreprinderile de comerț electronic, păstrând în același timp punctele de date originale și exemplele din lumea reală.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Cum transformă fidelizarea ofertele legate de card
16 min. de lectură

Cum transformă fidelizarea ofertele legate de card

Timp de mulți ani, răscumpărarea unui cupon în magazin pentru a obține o reducere sau o recompensă a fost o călătorie complicată pentru clienți. Cupoanele există de când există magazinele, dar apariția telefoniei mobile a adus cu sine cupoane mobile și posibilitatea de a derula campanii de fidelizare „multicanal”, în cadrul cărora un comerciant ar […]

Rob Downes Rob Downes
Loyalty, Rewards and CLO Expert
Citiți articolul
De ce platformele de piață sunt cel mai inteligent mod de a intra pe o piață nouă
10 min. de lectură

De ce platformele de piață sunt cel mai inteligent mod de a intra pe o piață nouă

Extinderea pe o piață nouă poate însemna să pășești în necunoscut. Fie că sunteți un brand în creștere sau un start-up ambițios, provocările sunt infinite: costuri inițiale ridicate, reglementări necunoscute, lipsa contactelor locale și logistică fragmentată. Acesta este momentul în care platformele de piață devin utile. Platformele de piață pentru comerțul electronic de astăzi oferă […]

Nikola Ilchev, PhD Nikola Ilchev, PhD
Leading expert in e-commerce across Bulgaria and the Balkans., Balkanecommerce.com
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+