Supermarketurile merg all-in pe această acaparare de date. Acele carduri de fidelitate? Morgan Stanley consideră că 92% dintre britanici au cel puțin unul acum. Nebun, nu-i așa? De fapt, cele mai implicate trei piețe de loialitate sunt:
- Polonia
- Marea Britanie
- Franţa
Autoritatea pentru Concurență și Piețe adulmecă, dar comercianții cu amănuntul o iubesc. De ce? Pentru că datele tale valorează bani mari pentru ei.
Scheme de loialitate: mai mult decât puncte
Luați Tesco și Sainsbury’s. Schemele lor de loialitate sunt masive în comparație cu locuri precum M&S sau Morrisons. Și au devenit și mai mari în ultima vreme. Sainsbury’s Nectar a sărit de la 67% la peste 80% dintre cumpărători în aproximativ un an. Clubcard-ul Tesco? Aceeași afacere – în creștere de la 70% la 82%.
Sigur, aceste scheme sunt menite să vă facă să reveniți. Dar adevărata mină de aur sunt toate acele date suculente pe care le colectează. Sainsbury’s chiar a înființat o întreagă divizie numită Nectar360 pentru a analiza cifrele și a biciui publicitatea către furnizori. Ei cred că le va aduce încă 100 de milioane de lire sterline în următorii câțiva ani.
Tesco este un pic sceptic cu privire la cât de mult câștigă din brațul lor de date. Dar este clar că o iau în serios. Au făcut chiar și câteva fotografii mari de la Amazon și Pinterest pentru a ajuta.
Brandingul în era datelor
Iată chestia – nu este vorba doar de a face un ban rapid. Schimbă modul în care companiile își construiesc mărcile. Toate aceste date îi ajută să vă cunoască mai bine, astfel încât să poată crea experiențe care să facă cu adevărat clic. Nu mai este vorba doar de biciuirea alimentelor; Este vorba despre a te face să te simți cald și neclar în legătură cu marca.
Și nu este vorba doar de marile supermarketuri. Chiar și brandurile de modă sunt bumbac. Ei folosesc scheme de loialitate și date pentru a încerca să te facă să te simți ca parte a clubului. Sunt lucruri inteligente, într-adevăr.
Viitorul este orientat… Digital
Deci, ce urmează? Ei bine, experții cred că vom vedea mai multe ecrane care apar în magazine. Poate chiar pe căruciorul tău! Și prețuri care se schimbă în funcție de cine ești.
Dar iată kickerul – acest lucru cu mass-media cu amănuntul este mega profitabil. Vorbim de marje de 65-70% în câțiva ani. Nu e de mirare că toată lumea vrea o parte din acțiune.