5 min. de lectură

Inteligența artificială și reputația mărcii: Cum inteligența artificială remodelează încrederea în mass-media

Odată cu creșterea inteligenței artificiale și cu explozia de conținut generat automat, modul în care brandurile își construiesc încrederea și vizibilitatea se schimbă fundamental. Pentru companiile de comerț electronic, schimbarea nu este doar o chestiune de tendință - este vorba despre modul în care produsele, valorile și reputația lor vor fi prezentate în căutări, care sunt adesea mediate astăzi de AI. Cu toate acestea, un nou studiu de la Hard Numbers aduce concluzii surprinzătoare. Modelele mari de limbaj nu au provocat încă revoluția anunțată în spațiul media. Dimpotrivă, acestea au consolidat importanța mass-mediei tradiționale. În același timp, acestea creează un nou tip de bătălie informațională - de data aceasta nu doar pentru clienți, ci și pentru poziții în răspunsurile AI.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
This article was translated for you by artificial intelligence
Inteligența artificială și reputația mărcii: Cum inteligența artificială remodelează încrederea în mass-media
Sursă: Depositphotos

Cercetătorii au testat modul în care inteligența artificială evaluează cele mai valoroase 100 de mărci din lume – în special din perspectiva calității, fiabilității, inovației și valorii lor generale. S-a dovedit că inteligența artificială se inspiră cel mai frecvent din mediile editoriale tradiționale – acestea influențează cel mai mult răspunsurile sale. Acestea reprezintă 61% din toate răspunsurile generate de inteligența artificială, dominând în special atunci când evaluează fiabilitatea (65%) și valoarea mărcii (72%).

Chiar și acum, când platformele digitale domină și conținutul este generat în mare parte de inteligența artificială, jurnalismul editorial clasic rămâne principala sursă de încredere. A

fi menționat în mass-media relevante are încă o mare greutate. Tocmai de aceea, o bună strategie de relații publice este mai valoroasă ca niciodată .

AI and Brand Reputation

Source: Hard Numbers

AI are încredere în mărci – poate prea mult

Conținutul propriu al mărcilor are o influență surprinzător de puternică asupra AI – în special în domeniile inovației (66%) și calității (55%). Adesea, modelele LLM adoptă în mod necritic afirmațiile mărcilor drept fapte. La întrebări precum „Este această companie demnă de încredere?”, ele răspund în stilul „Ei susțin că sunt – deci da.”

Modelele lingvistice mari se bazează pe conținutul editorial și propriu atunci când creează o imagine a companiilor. Cu toate acestea, spre deosebire de jurnaliști, ele nu pot aplica gândirea critică sau să își formeze un punct de vedere independent”, se arată în studiul realizat de Hard Numbers.

Deși inteligența artificială nu are prea multă încredere în declarațiile companiilor atunci când evaluează fiabilitatea sau prețul, ea se lasă influențată mult mai mult de acestea în ceea ce privește subiecte precum inovarea și calitatea. Este atât o oportunitate, cât și un risc ; depinde de cât de responsabil își gestionează mărcile conținutul.

AI trusts brands

Source: Hard Numbers

Companiile încep să ia în serios sistemele AI – abordându-le în mod similar jurnaliștilor sau investitorilor, deoarece acestea influențează percepția mărcii.

IA și reputația mărcii: O nouă eră a optimizării SEO

Optimizarea pentru motoarele de căutare este încă foarte importantă, dar limitele sale se extind. Nu mai este vorba doar despre Google. Brandurile monitorizează din ce în ce mai mult modul în care modelele de limbaj AI le procesează conținutul. Aceste modele au propriile lor reguli. După cum arată cercetările, AI se bazează în principal pe conținut optimizat. Acesta trebuie să aibă o structură clară, metadate corecte și legături încrucișate de calitate. Astfel de pagini au apărut mai frecvent ca surse în răspunsurile generate de AI, în special pentru subiecte legate de inovare.

SEO nu a murit. Însă brandurile trebuie să țină cont și de modul în care „gândește” inteligența artificială.

Strategia de conținut trebuie să fie și etică

La prima vedere, ar putea părea că, dacă AI are încredere în surse verificate și în conținutul editorial, riscul de dezinformare ar trebui să fie scăzut. Cercetările arată însă contrariul. Inteligența artificială se bazează pe surse care, din punct de vedere tehnic, par demne de încredere, dar nu poate recunoaște singură dacă informația este adevărată sau înșelătoare. Nu poate gândi critic ca un jurnalist; nu poate pune la îndoială afirmațiile neverificate sau nu poate pune întrebări suplimentare. Aceasta înseamnă că, dacă o marcă creează conținut bine optimizat, structurat și care, din punct de vedere formal, pare demn de încredere, AI îl poate adopta fără rezerve – chiar și în cazurile în care un om ar putea detecta cu ușurință manipularea. De aceea, documentul avertizează asupra riscului tot mai mare de dezinformare.

Într-un mediu în care AI înlocuiește căutarea clasică, iar oamenii se bazează din ce în ce mai mult pe răspunsuri scurte, fără verificarea faptelor, responsabilitatea mărcilor este și mai importantă decât înainte. Încrederea nu se mai referă doar la conținutul în sine, ci și la modul în care inteligența artificială îl procesează și îl transmite fără o filtrare critică.

Inteligența artificială nu schimbă regulile de construire a reputației, ci consolidează semnificativ ceea ce funcționează deja – în special puterea conținutului editorial. Inteligența artificială influențează semnificativ și modul în care brandurile lucrează cu conținutul, unde apar și ce ton aleg astăzi.

Distribuiți articolul
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Articole similare
Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.
4 min. de lectură

Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.

Meta extinde Opportunity Score – o metrică care dezvăluie instantaneu în Ads Manager modul în care puteți îmbunătăți campaniile și reduce costurile. Această nouă metrică bazată pe AI ajunge la mai mulți advertiseri după testare. Acesta oferă un scor clar al campaniei și sugestii specifice pentru îmbunătățire.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice
4 min. de lectură

Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice

Recent, trei mari mărci britanice de comerț cu amănuntul – Marks & Spencer, Co-op și Harrods – au fost victimele unor atacuri cibernetice de amploare care le-au perturbat semnificativ operațiunile și au scos la iveală lacune grave de securitate în sistemele lor informatice. Aceste incidente scot în evidență amenințările tot mai mari la adresa securității […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București
3 min. de lectură

GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București

GPeC SUMMIT, cel mai important eveniment de e-commerce și marketing online din România și Europa de Est, își va sărbători cea de-a 20-a aniversare în mai 2025 cu un program excepțional de două zile. Evenimentul este pregătit să atragă elita pieței digitale, inclusiv peste 800 de participanți de nivel C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+