Potrivit unui sondaj realizat de JLL, părinții din SUA sunt așteptați să cheltuiască cu aproape 22% mai mult pe rechizite școlare în acest an. Această tendință indică principalele oportunități și provocări din care magazinele electronice europene pot învăța și se pot adapta la piețele lor.
Părinții intenționează să cheltuiască 475 de dolari pentru fiecare copil, în timp ce anul trecut a fost de 390 de dolari.
Walmart, Amazon și Target rămân alegerile de top pentru cumpărături. Aceasta este o preferință puternică pentru comercianții cu amănuntul mari, bine stabiliți. Platformele europene se pot inspira – selecția acestor magazine indică importanța construirii unui brand puternic și oferirea unei game largi de produse la prețuri accesibile.
O altă alegere, deși mult mai puțin populară, sunt comercianții cu amănuntul precum Costco, Old Navy și Dollar General. Cu toate acestea, ele fac încă parte din mediul de cumpărături. Acest lucru sugerează că, în timp ce marii comercianți cu amănuntul domină, există încă loc pentru comercianții cu amănuntul specializați să câștige o cotă de piață.
Sondajul arată, de asemenea, că aproximativ un sfert dintre părinți au început cumpărăturile pentru elevi mai devreme – în iunie (22,1%), iulie (20%) și august (16,8%). Pe baza acestei distribuții, vedem că este adecvat să se asigure strategii bune de inventar și marketing, astfel încât magazinele să poată satisface atât cumpărătorii timpurii, cât și cei târzii.
Pe măsură ce consumatorii se pregătesc să-și îndeplinească listele de cumpărături pentru rechizite școlare în acest an, magazinele americane își lansează încet vânzările de vară. Amazon începe cu Prime Day în perioada 16-17 iulie, urmat de alți comercianți cu amănuntul, inclusiv Target, Walmart, Best Buy și Kohl’s.
Față în față cu inflația
Interesant este faptul că părinții din aproape toate grupurile de venituri intenționează să cheltuiască mai mulți bani în timpul sezonului școlar comparativ cu anul trecut. Gospodăriile mai bogate (care câștigă mai mult de 150.000 de dolari) își măresc cel mai mult bugetele. În ciuda preocupărilor legate de inflație, părinții care câștigă mai mult de 50.000 de dolari nu își reduc bugetele. Cu toate acestea, părinții cu venituri mai mici care câștigă mai puțin de 50.000 de dolari își reduc bugetele din cauza inflației și caută vânzări, cupoane și oferte.
Decalajul se adâncește. Aceasta înseamnă că este potrivit să oferiți prețuri competitive și oferte atractive pentru a atrage clienți conștienți de buget. În același timp, nu uitați de produse de înaltă calitate și premium pentru clienții mai bogați.
Sondajul spune că mamele intenționează să cheltuiască mai mult, să caute reduceri, oferte și cupoane, să reutilizeze produsele școlare, să facă cumpărături în iulie și august. Ei comandă în principal online și economic de la mărci mari și mai ieftine, vizitând în medie 2-5 comercianți cu amănuntul. Tații tind să înceapă cumpărăturile devreme. În medie, cheltuiesc mai puțin, fac cumpărături în mall-uri, folosesc BOPIS (Buy Online, Pick Up in Store) și preferă livrarea gratuită. În magazine, ei apreciază navigarea ușoară, vizitează rechizitele de birou, magazinele universale și magazinele de electronice. Ei fac cumpărături la 6-7 comercianți cu amănuntul.
Deci, ce putem lua de la tendințele de cumpărături din SUA? Prin înțelegerea creșterii cheltuielilor per copil, a destinațiilor preferate de cumpărături, a calendarelor de cumpărături distribuite și a bugetelor diferite ale diferitelor grupuri de venituri, platformele europene de comerț electronic se pot pregăti mai bine pentru un sezon de vânzări de succes. Oferirea unei game largi de produse, prețuri competitive, oferte atractive și promoții de vânzări în timp util vor fi esențiale pentru a câștiga o cotă în acest domeniu.