3 min. de lectură

Importanța crescândă a prețurilor strategice în comerțul cu amănuntul: Modul în care datele remodelează loialitatea consumatorilor

Stabilirea strategică a prețurilor este mai importantă ca niciodată și schimbă modul în care companiile interacționează cu consumatorii, care sunt din ce în ce mai atenți la costuri. Conform raportului recent publicat Retail Gazette - Acuity Pricing Report "Pricing power: Câștigarea marjei și a loialității în 2025", cercetarea relevă schimbări dramatice în comportamentul consumatorilor, loialitatea cedând locul căutării valorii pe toate segmentele pieței.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
Importanța crescândă a prețurilor strategice în comerțul cu amănuntul: Modul în care datele remodelează loialitatea consumatorilor
Sursă: Depositphotos

Stabilirea strategică a prețurilor: Noul câmp de luptă concurențială

Modelele statice de stabilire a prețurilor și aprecierile bazate pe intuiție au luat sfârșit. În prezent, comercianții cu amănuntul operează pe o piață în care discrepanțele minore de stabilire a prețurilor pot avea un impact semnificativ asupra principalelor alegeri de cumpărare, conform raportului Acuity Pricing al Retail Gazette.

Potrivit lui Sophie Bailey, Managing Director la Acuity Pricing, „Astăzi, succesul vine din a fi informat, agil și intenționat; folosind datele nu doar pentru a ține pasul cu piața, ci pentru a o conduce”, se arată în cercetare.

Loialitatea consumatorilor la minime istorice

Pentru comercianții cu amănuntul, datele din raport oferă o imagine îngrijorătoare. Conform statisticilor Deloitte Global Consumer Tracker menționate în raportul Retail Gazette-Acuity Pricing, doar 8% dintre consumatorii din Regatul Unit se identifică în prezent ca fiind loiali unei mărci în toate categoriile de cumpărături, ceea ce reprezintă o scădere bruscă față de 17% în 2020. Conform EY Future Consumer Index, citat în document, 57% dintre consumatorii din Regatul Unit consideră în prezent prețul drept cel mai important factor în alegerea unei mărci, o creștere semnificativă față de 41% în 2022.

Strategic pricing

Source: Retailgazette.co.uk

Costul unei strategii slabe de stabilire a prețurilor

Cercetarea Salesforce raportată în raportul Acuity Pricing Report al Retail Gazette, care arată că 47% dintre consumatori ar renunța să mai cumpere de la un comerciant cu amănuntul după ce s-ar confrunta cu practici de stabilire a prețurilor sub așteptări, inclusiv prețuri inconsecvente pe toate canalele sau o lipsă de valoare percepută, poate fi cea mai îngrijorătoare pentru comercianții cu amănuntul.

Stabilirea strategică a prețurilor: Esențiale pentru succesul viitor

Elaborarea unor prețuri strategice puternice și receptive nu mai este opțională pentru comercianții cu amănuntul care supraveghează sortimente complexe de produse sau pentru mărcile care încearcă să păstreze poziționarea premium în fața unei concurențe intense; acum este necesară pentru supraviețuire și extindere în 2025 și dincolo de această dată. Cei care sunt adepți ai prețurilor strategice bazate pe date vor fi în cea mai bună poziție pentru a câștiga atât marjă, cât și fidelitatea clienților pe o piață care devine din ce în ce mai competitivă pe măsură ce peisajul comerțului cu amănuntul se schimbă.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+