Ce se întâmplă cu adevărat la granițele Marii Britanii? Gândiți-vă la asta: vehicule la coadă kilometri, șoferi care își smulg părul din cauza unor bule de hârtii noi și manageri de depozit care se scarpină în cap despre unde să depoziteze obiectele perisabile. Nu este doar o durere de cap; Este o migrenă întreagă pentru industrie.
Potrivit raportului Road Haulage Association (RHA), în 2023 au fost raportate peste 5.000 de incidente de infracțiuni de marfă, ceea ce a dus la o pierdere estimată de 68 de milioane de lire sterline în valoarea bunurilor furate. Această cifră semnificativă subliniază provocările de securitate din ce în ce mai mari cu care se confruntă sectorul logistic după Brexit.
Dar aici devine personal pentru marketeri, profesioniști în logistică sau companii de comerț electronic:
- Coșmar cu documente: Îți amintești când transportul în Franța era la fel de simplu ca să mergi la magazinul din colț? Acele zile s-au terminat de mult. În prezent ne înecăm în forme vamale, în special când avem de-a face cu alimente sau animale.
- Costuri în creștere: Exportul de carne? Pregătește-te. Exporturile de carne au scăzut cu 17% din 2019. De ce? Pentru că obținerea certificatelor de sănătate necesare este extrem de costisitoare.
- Disparitate de scară: Impactul costurilor legate de Brexit afectează în mod disproporționat întreprinderile în funcție de dimensiunea lor. Întreprinderile mari au reziliența financiară necesară pentru a absorbi aceste noi cheltuieli, în timp ce întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) se confruntă cu o reducere mai acută a marjelor de profit.
Soluții strategice
Calea de urmat constă în adoptarea tehnologiilor logistice avansate. Integrarea inteligenței artificiale, a învățării automate și a platformelor sofisticate de management al transportului (TMP) nu este doar o gândire futuristă, ci este o necesitate practică în mediul nostru post-Brexit.
Luați în considerare potențialul unui sistem care automatizează procesele complexe de documentare, oferă urmărirea în timp real a expedierilor și utilizează analize predictive pentru a anticipa și atenua întârzierile. Aceasta este propunerea de valoare tangibilă a tehnologiei logistice moderne. Proiecțiile industriei sugerează că până în 2028, un sfert din toți indicatorii cheie de performanță (KPI) din logistică vor fi conduși de aceste tehnologii avansate.
Este de înțeles că pot apărea îngrijorări cu privire la costuri și accesibilitate pentru întreprinderile mai mici . Cu toate acestea, democratizarea acestor tehnologii este o caracteristică cheie a dezvoltării lor. Noile platforme sunt concepute pentru a fi scalabile, oferind întreprinderilor mai mici oportunitatea de a concura mai eficient cu corporațiile mai mari. Această nivelare tehnologică a condițiilor de concurență este esențială pentru menținerea unui sector de comerț electronic divers și robust.
Deși Brexitul a prezentat, fără îndoială, provocări semnificative, a catalizat și inovația în industria logistică. Prin adoptarea acestor soluții de ultimă oră, companiile nu se adaptează doar la noua normalitate, ci modelează în mod activ un peisaj logistic și depozite mai eficient și mai rezistent.
Pentru profesioniștii digitali, imperativul este clar: îmbrățișarea alfabetizării tehnologice și utilizarea acestor instrumente digitale nu mai este opțională. Viitorul logisticii și depozitelor este digital, bazat pe date și dinamic. Întrebarea pentru companiile care gândesc în viitor nu este dacă se vor adapta, ci cât de repede și eficient pot integra aceste soluții în operațiunile lor.