
Cifrele sunt clare: în timp ce se preconizează că comerțul cu amănuntul online va adăuga anual 323 de miliarde de lire sterline economiilor UE, fricțiunile comerciale suplimentare au redus această oportunitate pentru întreprinderile din Regatul Unit. Valoarea exporturilor cu amănuntul nealimentare a scăzut cu aproape 18 % din 2019, sectorul Îmbrăcăminte și încălțăminte fiind cel mai afectat.Declinul este atribuit unei serii de factori, inclusiv creșterea costurilor logistice, complexitatea înregistrării unei entități din UE în vederea desfășurării de activități comerciale și creșterea întârzierilor pe o piață deja competitivă. Sectorul îmbrăcămintei, odinioară printre primii trei exportatori, a înregistrat un declin dramatic al valorii exporturilor, categoriile dominantedevenind sănătatea și frumusețea, produsele electrice și bricolajul și grădinăritul .

Source: Channelx.world
În ciuda acestor provocări, există și o parte bună. Piețele online au apărut ca un canal vital pentru mărcile și comercianții cu amănuntul din Regatul Unit pentru a naviga în noul peisaj comercial. Cu peste două cincimi din vânzările online nealimentare anuale de 322,6 miliarde de lire sterline din UE care au loc acum prin intermediul piețelor, aceste platforme oferă o cale simplificată de acces la consumatorii tineri și înstăriți. Concentrarea vânzărilor pe cele mai mari piețe din UE înseamnă că primele 10 piețe online reprezintă partea leului din vânzările online nealimentare, numai vânzările pe piețe reprezentând cel puțin 133 de miliarde de lire sterline din comerțul electronic din UE. Aceasta reprezintă o oportunitate pentru mărcile și comercianții cu amănuntul din Regatul Unit de a se adapta și de a prospera în noul peisaj.

Source: Channelx.world
Pentru a reuși, întreprinderile vor trebui să acorde prioritate agilității, inovării și implicării clienților. Prin valorificarea piețelor online și dezvoltarea de strategii pentru a naviga prin complexitatea noului peisaj de reglementare, mărcile și comercianții cu amănuntul din Regatul Unit pot atenua impactul Brexitului și pot valorifica oportunitățile emergente. Deși Brexit a adus provocări semnificative pentru comerțul electronic din Regatul Unit, acesta a prezentat, de asemenea, oportunități de creștere și adaptare. Pe măsură ce industria continuă să evolueze, este esențial ca întreprinderile să rămână înaintea curbei și să profite de moment pentru a stimula inovarea și succesul în economia digitală.