
Piața unică, care cuprinde 99,8 % din întreprinderi, asigură 42 % din PIB-ul Franței și angajează 52 % din lucrătorii din sectorul privat. Cu toate acestea, 69% dintre IMM-urile chestionate au menționat reglementările diferite între statele UE ca o piedică în calea extinderii lor.
85% dintre respondenți consideră că utilizarea tehnologiilor digitale le-ar putea crește vânzările în acest sector. Alinierea și simplificarea politicilor între țările UE ar putea elibera adevăratul potențial al pieței unice, ceea ce ar putea duce la o creștere anuală de 0,6 % a PIB-ului francez pe cap de locuitor și la crearea a 160 000 de noi locuri de muncă.

Source: Depositphotos
Digitalizarea sprijină dezvoltarea IMM-urilor și stimulează capacitățile de export, dar IMM-urile franceze rămân în urma omologilor lor din UE în ceea ce privește adoptarea comerțului electronic. Raportul oferă mai multe recomandări pentru creșterea implicării IMM-urilor pe piața unică, inclusiv prioritizarea integrării UE, crearea unui cod unic de TVA și adoptarea etichetării digitale ca înlocuitor viabil pentru etichetarea reală.