5 min. de lectură

IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant

Publicitatea digitală se schimbă mai rapid ca niciodată, iar mărcile de comerț electronic, împreună cu agențiile de marketing, trebuie să țină pasul cu noile provocări și oportunități. Raportul Industry Pulse trasează tendințele, amenințările, deepfakes și inovațiile care vor influența publicitatea online în anul următor. Acesta se bazează pe opiniile experților în media digitală - publicitari, agenții, companii de tehnologie publicitară și editori - și oferă o imagine de ansamblu a ceea ce va fi esențial pentru campaniile eficiente de comerț electronic în 2025.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
This article was translated for you by artificial intelligence
IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant
Sursă: DALL·E

Raportul 2025 Industry Pulse Report de la Integral Ad Science (IAS) a fost creat pe baza unui sondaj realizat în colaborare cu YouGov în septembrie 2024. La acesta au participat 254 de experți în publicitate digitală din SUA, provenind din agenții de publicitate, agenții, companii ad tech și publisheri. Scopul a fost de a identifica principalele provocări și oportunități care vor modela publicitatea digitală în 2025.

Dominația social media și a videoclipurilor digitale în publicitatea pentru comerț electronic

Social media rămâne elementul dominant al strategiilor de publicitate digitală. Până la 61% dintre experți au identificat-o ca fiind cea mai mare prioritate a lor. Cu toate acestea, deepfakes, dezinformarea și riscurile asociate cu siguranța mărcii reprezintă o provocare serioasă.Conținutul video este din ce în ce mai strâns legat de platformele sociale, motiv pentru care publicitatea video digitală este în creștere – 71% dintre experți se așteaptă la o creștere a cheltuielilor programatice pentru publicitatea video. Pentru brandurile de comerț electronic, acest lucru înseamnă două lucruri esențiale:

  • Investițiile în social shopping și influencer marketing sunt esențiale, deoarece consumatorii cumpără din ce în ce mai mult direct prin intermediul rețelelor sociale. 70% dintre experți anticipează că marketingul influențatorilor va juca un rol și mai important în 2025.
  • Măsurarea calității media cu ajutorul inteligenței artificiale (AI) va fi esențială pentru asigurarea unor plasamente publicitare sigure, întrucât 53% dintre experți consideră că social media este cel mai riscant mediu din perspectiva siguranței mărcii.

IA, Deepfakes și amenințarea la adresa siguranței mărcii

Proliferarea conținutului generat de AI și a deepfakes-urilor devine una dintre cele mai mari amenințări la adresa calității media digitale. Raportul menționează că 76% dintre experți au subliniat necesitatea unor măsurători independente pentru a preveni plasarea reclamelor alături de conținuturi deepfake.

20% dintre experți consideră că deepfakes reprezintă cea mai gravă amenințare la adresa calității media în 2025.

Media cu amănuntul: Echilibrul dintre personalizare și protecția vieții private

Mass-media pentru comerțul cu amănuntul devine o parte esențială a strategiilor de publicitate ale firmelor de comerț electronic, însă preocupările privind confidențialitatea și targetarea anunțurilor rămân o provocare:

  • 68% dintre experți afirmă că restricțiile privind confidențialitatea vor afecta targetarea anunțurilor în media de retail.
  • 58% consideră că țintirea contextuală va fi esențială pentru a obține succesul campaniei fără a încălca normele de confidențialitate.

Acest lucru sugerează o tranziție de la publicitatea bazată pe datele utilizatorilor la publicitatea contextuală, care se concentrează pe conținutul și emoțiile asociate cu materialul publicat, mai degrabă decât pe datele personale ale utilizatorilor.

Combaterea fraudei publicitare și a site-urilor de tip MFA

Frauda publicitară și site-urile web create pentru publicitate continuă să secătuiască bugetele de publicitate. Site-urile MFA, care sunt concepute în principal pentru a afișa reclame, mai degrabă decât pentru implicarea reală a utilizatorilor, au reprezentat 13% din cheltuielile de publicitate programatică în al doilea trimestru al anului 2024. Odată cu apariția inteligenței artificiale generative, crearea acestora devine mai ușoară.

AI, Deepfakes and Fraudulent Websites. Digital Marketing Has Never Been Riskier

Source: IAS

Noi oportunități în jocurile de noroc și CTV

Noile media devin un spațiu atractiv pentru publicitatea în comerțul electronic. Jocurile și televiziunea conectată (CTV) oferă noi posibilități de implicare, dar prezintă și riscuri în ceea ce privește calitatea media:

  • 73% dintre experți subliniază importanța plasării neintrusive a reclamelor în jocuri pentru a evita perturbarea experienței utilizatorului.
  • 68% consideră că reclamele CTV au rate scăzute de vizibilitate, deoarece rulează adesea pe ecrane fără vizionare activă.

Pentru mărcile de comerț electronic, aceasta înseamnă că publicitatea în aceste formate necesită o planificare strategică și o măsurare aprofundată a eficacității campaniei.

Viitorul publicității în comerțul electronic în 2025

Acest raport reflectă în primul rând situația de pe piața americană. Reglementările, comportamentul consumatorilor și platformele publicitare pot funcționa diferit acolo decât în Europa. Cu toate acestea, tendințele care modelează publicitatea digitală în SUA influențează adesea și evoluțiile globale. Ce ar trebui să reținem de aici? Dacă doriți ca reclamele dvs. să producă rezultate în 2025, trebuie să aveți o strategie clară și să controlați unde și cum apar. Inteligența artificială generativă și deepfakes cresc riscurile asociate publicității, astfel încât este important să evitați plasamentele dubioase și să vă bazați pe medii publicitare de încredere.Targetarea contextuală poate ajuta la atingerea clienților fără urmărire invazivă, în timp ce noile platforme, cum ar fi CTV și jocurile, pot aduce noi oportunități dacă le puteți utiliza eficient. Nu uitați de transparență, de controlul asupra calității media și de evaluarea semnificativă a performanței campaniei.

Distribuiți articolul
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Articole similare
Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic
4 min. de lectură

Actualizare GTM Tag Loading: Modificări esențiale pentru urmărirea conversiilor în comerțul electronic

Ați primit un e-mail despre modificările aduse modului în care Google Tag Manager (GTM) va încărca etichetele Google Ads și Floodlight începând cu 10 aprilie 2025? Această actualizare poate afecta urmărirea conversiilor, remarketing-ul și modul în care gestionați etichetele în GTM. Ce anume se schimbă, de ce se întâmplă și ce ar trebui să faceți? […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Ancheta UE relevă că: 52% dintre vânzătorii de produse second-hand încalcă drepturile consumatorilor
4 min. de lectură

Ancheta UE relevă că: 52% dintre vânzătorii de produse second-hand încalcă drepturile consumatorilor

Comisia Europeană a publicat recent rezultatele îngrijorătoare ale monitorizării sale extinse a vânzătorilor online de bunuri second-hand. Conform raportului oficial al CE și al autorităților naționale de protecție a consumatorilor din 27 de țări (25 de state membre ale UE plus Islanda și Norvegia), până la 52% din magazinele electronice monitorizate încalcă legislația Uniunii Europene […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+