Ce este marketingul de performanță?
În termeni foarte scurți, marketingul de performanță este o formă de marketing online în care vă puteți urmări costurile de marketing la nivelul fiecărei comenzi. În lumea offline, se foloseau modele statistice care le puteau spune comercianților cu un anumit grad de acuratețe dacă campania lor publicitară a crescut vânzările sau dacă au fost doar bani aruncați în aer.
În marketing, există o veche zicală: „Jumătate din banii cheltuiți pe marketing sunt irosiți; doar că nu știm care jumătate”.
Acest lucru nu se aplică în niciun caz marketingului de performanță. Datorită măsurătorilor relativ precise, datelor și algoritmilor avansați, puteți obține rezultatele de marketing de care aveți nevoie.
Deoarece vă puteți monitoriza costurile de marketing la nivelul fiecărei comenzi, vă puteți asigura că veți fi profitabil.
În plus, banii pe care îi cheltuiți pentru marketingul de performanță se întorc aproape imediat sub formă de comenzi (acest lucru se aplică în special magazinelor electronice). Astfel, puteți finanța foarte rapid dezvoltarea și creșterea viitoare, deoarece banii se întorc aproape imediat.
De ce este important?
Spre deosebire de SEO, marketingul de performanță poate aduce rezultate imediate. Trebuie doar să adăugați un card de plată, să configurați campanii și măsurători și veți obține atât de mult trafic pe site-ul dvs. cât vă permite portofelul.
Chiar și Amazon cheltuiește anual 10 miliarde de dolari pe marketingul de performanță, doar pentru a împiedica alte magazine electronice mari, precum Temu, să le ia fața.
Este important să realizați că spațiile publicitare utilizate în marketingul de performanță sunt cele mai profitabile de pe întregul internet.
Imaginați-vă că este ca la Campionatul Mondial de hochei pe gheață sau la Cupa Mondială. În timpul pauzelor publicitare din meciurile sportivilor noștri, rulează doar câteva reclame. Acestea sunt de obicei companii de pariuri. Cei care doresc să economisească pe marketing în acel an și să nu plătească pentru publicitatea costisitoare din timpul meciurilor sportive vor pierde foarte repede cota de piață. Oamenii vor uita pur și simplu de ei, iar concurența le va arăta avantajele.
Același lucru se întâmplă și în marketingul de performanță. A nu fi printre primele rezultate ale căutării în Google sau a nu apărea în fața potențialilor clienți în feed-urile din social media înseamnă că concurența va face acest lucru.
Puteți avea cea mai bună campanie de brand, dar trebuie să fiți întotdeauna văzut în locurile potrivite și în căutare atunci când clienții dvs. vor să vă găsească. În caz contrar, concurența o va face, iar dumneavoastră veți rămâne fără nimic.
Concepte și termeni cheie
În marketingul de performanță, veți întâlni adesea abrevieri precum PPC, ROAS, CPA, CPL, CPM, CTR, CR, AOV.
Deși toate acestea sunt importante, există trei și mai importante pe care se bazează tot Performance Marketing-ul. Și nici măcar nu au legătură cu marketingul. Este vorba de marjă. Dacă nu vă cunoașteți marja și cele trei niveluri ale acesteia, toate celelalte abrevieri din Marketingul de Performanță vor fi inutile pentru că oricum veți pierde bani.
Marja brută
Formula: (prețul de vânzare al produselor – prețul de cumpărare al produselor) / prețul de vânzare al produselor
Marja brută exprimă ce procent din prețul de vânzare reprezintă profitul dvs. brut. Cu cât este mai mare, cu atât este mai bine. Deși acesta este cel mai de bază principiu în afaceri, mulți antreprenori confundă marja cu marja de profit.
Marja brută nu poate fi niciodată mai mare de 100%. Acest lucru este posibil doar dacă ați primit produsul gratuit.
Dacă doriți să fiți profitabil în marketingul de performanță, marja dvs. brută ar trebui să fie de cel puțin 60-80%. Multe e-shop-uri pot doar să viseze la astfel de marje și tocmai de aceea afacerea lor online este în declin. Ele nu pot fi profitabile. Astfel de marje mari nu sunt imposibil de obținut, dar trebuie să căutați alți furnizori și produse.
Fără o marjă sănătoasă, nimeni din marketingul online nu vă poate salva.
Marja de contribuție
Formula: (prețul de vânzare al produselor) (prețul de vânzare al produselor – prețul de achiziție al produselor – costurile de procesare a comenzilor) / prețul de vânzare al produselor
Marja de contribuție este ceea ce rămâne în compania dvs. după ce trimiteți o comandă.
Aici, costurile de procesare a comenzii, cum ar fi taxele poștale, ambalajul, materialele de ambalare, orice cadouri și elemente similare sunt deduse din marja brută.
Pe scurt, este profitul de pe comandă după costurile care apar atunci când procesați și trimiteți comanda.
Marja de contribuție după costurile de marketing
Formulă: (prețul de vânzare al produselor pe comandă) (prețul de vânzare al produselor – prețul de cumpărare al produselor – costurile de procesare a comenzii – costurile de marketing per comandă) / prețul de vânzare al produselor
Din marja brută se scad costurile de procesare a comenzii și costurile de marketing pentru obținerea comenzii. Asta este ceea ce rămâne pentru a plăti toate cheltuielile fixe pe care le aveți în companie. Și aceasta este adesea piatra de poticnire pentru magazinele electronice. Costurile lor de marketing pe comandă (credit + muncă de specialitate) sunt mai mari decât marja lor de contribuție.
Asta înseamnă că pierd bani pe fiecare comandă. Există e-shop-uri care fac achiziții repetate și care nu se supără să fie în pierdere la primele comenzi de la un anumit client. Dar acestea sunt cu adevărat minime.
AOV (valoarea medie a comenzii):
Valoarea medie a comenzii este venitul total al magazinului electronic împărțit la toate comenzile pentru o anumită perioadă. Deși această măsurătoare nu arată întregul adevăr cu privire la cât de mult cheltuiesc clienții cu dvs. în medie, este suficientă pentru calcule aproximative.
S-ar putea să aveți o marjă brută de 80% la articolele mici. Dar dacă clienții cheltuiesc în medie 10 lire sterline, nu veți fi niciodată profitabil. Valoarea medie a comenzii ar trebui să fie de 60 de lire fără TVA.
Și de ce atât de mult? Aici intră în ecuație alte două măsurători importante: CR și CPC.
CR (rata de conversie)
Rata de conversie este procentul de vizitatori ai site-ului dvs. care efectuează o achiziție.
De obicei, este cuprinsă între 0,5-5%. Da, doar 1 din 200 de persoane de pe site-ul dvs. va comanda produsele sau serviciile dvs.
Puteți îmbunătăți rata de conversie în principal pe site-ul web. Aceasta depinde de o serie de factori, inclusiv de utilitatea site-ului, de detaliile produselor, de recenziile clienților, de finalizarea comenzii, de fotografii și de videoclipuri.
CR = Numărul de conversii / Numărul de clicuri pe anunțuri
Îmbunătățirea ratei de conversie de la 1% la 2% îmbunătățește rezultatele campaniei dvs. cu 100%.
Prin urmare, este bine să căutați oportunități de îmbunătățire a performanțelor Performance Marketing în principal pe site. Nici măcar nu trebuie să vă atingeți de campanii, dar cu ajustări ale site-ului web, veți putea obține campanii profitabile.
CPC (cost per clic)
Costul mediu per clic determină cât de mult plătiți în medie pentru un vizitator al site-ului web. Licitația și calitatea anunțului determină cât de mult plătiți pe vizitator. Pentru unele cuvinte cheie, plătiți 0,02£ pe clic, pentru altele până la 5£.
Nu puteți optimiza prea multe aici. Piața câștigă, iar dvs. trebuie doar să acceptați prețul pieței.
Dar de ce este aceasta o metrică importantă? Pentru că, datorită CPC și CR, puteți calcula CPA.
CPA (cost pe acțiune)
Acțiunea este, în esență, o conversie. În cazul unui magazin electronic, este o achiziție. Dacă vindeți un serviciu, este un formular trimis. Costul pe acțiune determină cât de mult ați plătit în marketing pentru a obține acțiunea țintă.
Acesta este un parametru extrem de util și este derivat din CPC și CR.
CPA = CPC / CR
Prin urmare, dacă plătiți în medie 0,20 GBP per clic și rata de conversie este de 1%, CPA va fi de 20 GBP.
Vă amintiți cât de importantă este CR? Dacă rata de conversie crește la 2%, CPA va fi de numai 10 £.
Aici ne putem întoarce la Valoarea medie a comenzii. Dacă vindeți produse ieftine cu marje bune, dar AOV este de numai 10 £ și ați plătit 20 £ în marketing pentru comandă, este clar că ați pierdut imediat bani.
Dacă aveți o valoare medie a comenzii de 60 £, cu o marjă de contribuție de 50%, veți câștiga 30 £. După costurile de marketing de 20 de lire sterline pe comandă, acesta va fi un profit de 10 lire sterline. Problema este că fiecare comandă are o valoare diferită. Există e-shop-uri unde comenzile sunt de 1.000 £ și comenzi de 20 £.
Un e-shop vrea să fie profitabil pentru majoritatea comenzilor. Acesta este motivul pentru care există metrica ROAS.
ROAS (Return on Ad Spend)
Acest raport exprimă câte lire sterline în venituri generează o liră cheltuită pe marketing.
ROAS = venituri fără TVA / costuri de marketing * 100
ROAS include tot ceea ce am menționat mai sus. Acesta este motivul pentru care este unul dintre cei mai utilizați indicatori în marketingul de performanță.
PNO sau ponderea costurilor în venituri
PNO exprimă exact același lucru ca ROAS, doar în formă inversă. Este ponderea procentuală a costurilor față de venituri.
PNO = costuri de marketing / venituri fără TVA * 100
E-shop-urile stabilesc adesea un PNO de 10%. Totuși, aceasta este o abordare complet incorectă. Pentru un e-shop cu o marjă brută de 10%, un PNO de 10% va însemna o pierdere netă. Pentru un e-shop care are o marjă brută de 80%, un PNO atât de scăzut va încetini semnificativ creșterea e-shop-ului. Prin urmare, PNO țintă este calculat pe baza marjelor.
POAS (Profit din cheltuielile publicitare)
POAS = Marja de contribuție / Costurile de marketing * 100
Dacă doriți să supraviețuiți pe o piață acerbă, optimizarea campaniilor pentru cea mai bună rentabilitate este crucială, deoarece mulți factori afectează marja, iar obiectivul companiei dvs. este de a face bani mai degrabă decât de a genera venituri. Stabilirea acestei metrici este mai solicitantă din punct de vedere tehnic și necesită o muncă de specialitate.
Cu toate acestea, aveți garanția că campaniile dvs. vă optimizează profitul.
MER (Marketing Efficiency Ratio)
Deși am menționat deja PNO, acesta este de obicei evaluat pentru fiecare canal de publicitate în parte. Iar costul de gestionare nu este luat în considerare.
Călătoria clientului este rareori simplă și, adesea, mai multe platforme de publicitate atribuie aceeași conversie. Dacă ați aduna valorile comenzilor de la sistemele de publicitate individuale, ați putea avea brusc venituri mai mari decât cele reale. Acesta este motivul pentru care se utilizează MER.
În MER, adăugați toate cheltuielile de marketing (inclusiv munca specialiștilor PPC)și le exprimați ca raport la venituri.
MER = Suma tuturor costurilor de marketing / Venituri * 100
În acest fel, veți vedea exact eficiența marketingului dvs.
CAC (costul de achiziție a clienților)
Veniturile dvs. provin atât din clienții obișnuiți, cât și din cei noi. Aveți deja clienți obișnuiți în baza dvs. de date de e-mail și aceștia cumpără pentru că vă cunosc. Cheltuielile dvs. de marketing pentru marketingul performant ar trebui să se concentreze pe achiziționarea de noi clienți.
Calculul este simplu:
CAC = Cheltuieli de marketing / Număr de clienți noi
LTV (Lifetime Value)
Dacă sunteți suficient de norocos să aveți o afacere formată din clienți care revin, veți fi cu siguranță interesat de câți bani vă aduce un astfel de client.
LTV = Profitul mediu pe comandă * Numărul mediu de achiziții * Durata medie de retenție a clientului
LTV servește la determinarea sumei maxime pe care o puteți plăti pentru achiziția de clienți. Adică, care poate fi valoarea maximă a CAC.
Aceste metrici au avantajul că vă puteți permite să licitați sume mult mai mari în sistemele de publicitate decât concurența, deoarece știți că se va întoarce în viitor.
Un exemplu este Booking.com. Dacă Booking.com ar trebui să fie profitabil la prima comandă, nu și-ar permite niciodată să investească atât de mulți bani în Google Ads. Cu toate acestea, ei știu că clienții vor continua să facă rezervări la ei timp de mai mulți ani, așa că pot pierde bani inițial, știind că se vor întoarce în viitor.
Diverse programe de fidelizare sunt utilizate pentru a obține un LTV mai mare.
Canalele de marketing de performanță
Spre deosebire de SEO și rețelele de socializare, în marketingul de performanță vă puteți gestiona și planifica foarte bine raza de acțiune și traficul. Canalele de marketing de performanță utilizează de obicei PPC (Pay Per Click). Fiecare clic vă costă câțiva pence, iar pe baza bugetului dvs. puteți calcula traficul așteptat.
Rețineți că nu toate canalele plătite utilizează PPC. Cu unele, cum ar fi Meta Ads, plătiți pentru impresii. Acest lucru funcționează similar cu publicitatea pe YouTube.
Cele mai frecvent utilizate platforme de publicitate sunt:
-
Google Ads
Deși Google Ads include mai multe rețele de publicitate precum Search, Shopping, Display, YouTube, este cel mai frecvent asociat cu primele două menționate. Principiul este simplu: dacă cineva caută un cuvânt legat de produsul dumneavoastră, îi afișați o reclamă pentru site-ul dumneavoastră. Agentul de publicitate care plătește cel mai mult va fi pe cea mai înaltă poziție.
-
Anunțurile Bing
Bing Ads funcționează identic cu Google Ads. Cu toate acestea, nu are rețeaua YouTube. Singura diferență este că Bing Ads funcționează în motorul de căutare Bing.
-
Meta anunțuri
Meta Ads sunt reclame pe rețelele sociale Facebook și Instagram. Este un canal popular datorită numărului de utilizatori ai rețelelor de publicitate individuale. Și, de asemenea, datorită sofisticării algoritmilor.
Spre deosebire de publicitatea de căutare, care este mai mult despre configurația „tehnică”, pe Meta Ads, creativitatea este decisivă. Videoclipuri, fotografii, bannere. Datorită acestora, puteți obține performanțe foarte bune.
-
Anunțuri TikTok
TikTok Ads creativitatea este decisivă. Cu toate acestea, pe TikTok, funcționează numai formatele video.
Strategii
În marketingul de performanță, veți auzi adesea termenul „strategie de campanie”. Sună foarte sofisticat și îl veți auzi adesea de la specialiștii dvs. PPC. „Am schimbat strategia campaniei”.
Cu toate acestea, nu există atât de multă magie în spatele ei. În principiu, sunteți interesat de mai multe strategii asociate cu Google Ads, Meta Ads sau Bing Ads. Cu greu le-ați întâlni cu site-urile de comparare a prețurilor.
Cost per clic manual
Cu costul manual per clic, stabiliți cât doriți să plătiți maxim per clic. Poate părea cea mai bună strategie, dar dacă licitați prea puțin în cadrul licitației, puteți ajunge cu ușurință să nu primiți niciun clic.
Iar dacă se întâmplă să obțineți câteva clicuri, s-ar putea să nu fie de la persoanele de care aveți nevoie. Această strategie este foarte puțin utilizată în zilele noastre.
Maximizarea clicurilor
Pentru un buget dat, obțineți numărul maxim de clicuri. Sună bine, dar clicurile nu vă plătesc facturile. Prin urmare, această strategie este utilizată numai la lansarea campaniilor pentru a afla care sunt prețurile costului per clic și pentru a obține conversiile inițiale.
Maximizarea conversiilor
Algoritmul aduce numărul maxim de conversii pentru un buget dat. Campania trebuie să aibă o conversie principală pentru a funcționa corect.
Cu această setare, urmăriți deja obiectivele contului de afaceri, dar nu o faceți încă eficient din punct de vedere financiar.
Maximizarea valorii conversiei
Funcționează similar cu Maximizarea conversiei. Cu o singură diferență – în loc să maximizați numărul de conversii, maximizați valoarea acestora. Acest lucru este deosebit de popular în cazul magazinelor electronice, unde fiecare comandă are o valoare diferită și, în mod natural, le doriți doar pe cele mai valoroase.
Cost țintă per conversie
Conturile care achiziționează lead-uri sunt cele care folosesc de obicei această strategie. Dacă ați calculat valoarea medie a unei tranzacții încheiate, profitabilitatea și conversia acesteia, puteți determina care este suma maximă pe care o puteți plăti pentru un lead. Apoi, puteți spune algoritmului că aceasta este suma maximă pe care doriți să o plătiți pentru un lider.
Returnarea țintă
Cu randamentul țintă, îi spuneți algoritmului câte lire ar trebui să genereze venituri din fiecare liră cheltuită pe marketing. Aceasta este, de asemenea, o strategie de limitare a bugetului, în care bugetul este cheltuit doar atât timp cât algoritmul atinge randamentul țintă.
Consultanță de specialitate
Nu setați niciodată cele mai avansate strategii, cum ar fi Costul țintă pe conversie sau Randamentul țintă într-un cont nou. Începeți cu Maximizarea clicurilor și treceți treptat la strategii mai avansate odată ce aveți suficiente conversii. Dacă săriți peste acești pași, campaniile s-ar putea închide sau nu vor fi eficiente.
Stabilirea obiectivelor în marketingul de performanță
Calculați marja brută și marja de contribuție. Aproximativ 40% din marja dvs. de contribuție ar trebui să meargă către marketing. Dacă aveți o marjă de contribuție de 40% (adică ceea ce rămâne după plata achizițiilor de produse și a cheltuielilor asociate cu procesarea comenzilor) și doriți să acordați 40% din aceasta marketingului, obiectivul dvs. PNO va fi de 16%. Convertit în ROAS, acesta va fi de 625%.
ROAS-ul țintă este ceea ce dai algoritmului. Dacă ROAS-ul dvs. este mai mare, puteți adăuga buget și scala contul. Dacă nu atingeți ROAS-ul țintă, nu are rost să investiți mai mulți bani în marketing, deoarece veți crea o pierdere.
Atunci când achiziționați lead-uri, vă concentrați pe costul per conversie. De exemplu, tu instalezi aer condiționat. În medie, ai 2.000 de lire sterline pe lucrare, marja ta este de 20%, deci 400 de lire sterline. Puteți închide 1 din 5 clienți potențiali. Din marja ta, vrei să dai maxim 30% pentru marketing. Asta înseamnă 120 £.
Având în vedere că aveți o rată de succes de 20% în închiderea afacerilor, puteți da maximum 24 de lire sterline per lead. Calculul este 120*20%=24.
Costul dvs. țintă per conversie va fi, prin urmare, de 24 £. Din nou, dacă algoritmul îndeplinește acest lucru și plătiți mai puțin per lead, puteți adăuga buget și scala. Dacă plătiți mai mult per lead, încercați să optimizați contul și să atingeți obiectivul stabilit înainte de a adăuga buget.
Audiența țintă
În marketing, audiența țintă este des utilizată. Acesta tinde să fie descris din punct de vedere demografic, în funcție de interese sau de persoana de marketing. Unii specialiști în marketing încearcă apoi să utilizeze acest lucru și în marketingul de performanță.
Pentru anunțurile de căutare, publicul dvs. țintă este o persoană care caută cuvinte-cheie legate de produsul dvs. Dacă vindeți îmbrăcăminte pentru copii și cineva tastează „rochie roz pentru copii” în Google, nu contează dacă este o mamă, un tată sau un prieten al părinților care cumpără un cadou pentru copil. Ceea ce este important este că ei caută ceea ce ai tu nevoie. Îi puteți servi în acel moment și le puteți vinde ceea ce au nevoie în prezent.
Pentru reclamele de pe rețelele sociale, targetarea obișnuia să se bazeze mai mult pe date demografice și interese. Acest lucru nu se mai aplică. Creația dvs. este ținta dvs. Creația descrie problema pe care produsul dvs. o rezolvă, iar algoritmul care dispune de suficiente date își va da seama cui să îi arate anunțul.
Prin urmare, petreceți mai mult timp gândindu-vă la creație (video sau banner) decât căutând grupul țintă potrivit.
Selectarea canalelor și a instrumentelor
Selectarea corectă a canalelor va asigura că campaniile dvs. funcționează conform așteptărilor. Există o regulă simplă pentru selectarea acestora. Există cerere pentru produsul dvs. și oamenii îl caută în mod activ? Alegeți publicitatea de căutare, cum ar fi Google Ads sau Bing Ads.
Aveți un produs nou care rezolvă o problemă pentru clienți, dar aceștia nu știu încă? Alegeți publicitatea în social media. Vindeți produse mai scumpe (sute de lire sterline) pe care oamenii le cunosc și le caută în mod activ? Încercați site-urile de comparare a prețurilor.
La un moment dat, veți adăuga oricum alte canale de publicitate. Nu doriți să fiți dependent de o singură platformă, deoarece dacă contul dvs. este blocat, veți pierde o parte semnificativă a veniturilor.
Optimizarea campaniei (+ teste A/B, analiza și interpretarea datelor, ajustarea continuă a strategiei pe baza rezultatelor)
În marketingul de performanță, veți întâlni termenul de optimizare a campaniei. Dar ce înseamnă acesta? Încercați să obțineți rezultate mai bune pentru aceeași sumă de bani.
Activități care vă vor ajuta să vă îmbunătățiți rezultatele campaniei:
- Excluderea cuvintelor cheie
Acest lucru se aplică numai la publicitatea de căutare. Campaniile se vor afișa adesea pentru cuvinte care sunt doar marginal legate de produsele dvs. Sau oamenii vor dori mai multe informații despre produs și nu sunt încă pregătiți să cumpere.
Doriți să eliminați astfel de cuvinte din campanii, deoarece acestea cheltuiesc inutil credite și nu aduc rezultatele dorite.
- Testarea noilor texte publicitare
Textul joacă un rol semnificativ în decizia oamenilor de a face clic sau nu pe anunțul dvs. Menționați transportul gratuit, garanția extinsă sau o reducere în anunț și veți vedea mult mai mulți oameni făcând clic pe anunț.
- Excluderea produselor cu performanțe slabe
Nu toate produsele se vor vinde. Acesta este un fapt. Poate că aveți un preț ridicat față de concurență, poate că aveți o descriere slabă a produsului. Dacă oamenii dau clic pe produs, dar nu obțineți conversii, este mai bine să îl excludeți din anunțuri. Din nou, veți economisi fonduri considerabile care pot fi utilizate mai eficient.
- Testarea creativității
Chiar și cea mai bună creație va deveni învechită în timp, iar performanța anunțurilor va scădea. Atunci este momentul să schimbați anunțul. Testați continuu mai multe tipuri de anunțuri, iar atunci când anunțul câștigător își pierde din performanță, îl puteți înlocui cu unul nou.
Proiectarea și testarea elementelor creative
Marketingul de performanță, în special pe social media, se bazează pe creativitate. Creativele pot fi bannere sau videoclipuri. Cele mai frecvent utilizate tipuri de creativi sunt:
- Captură de ecran de presă: Întregul anunț se bazează doar pe o captură de ecran a unui articol dintr-o revistă de renume care scrie despre produsul dvs.
- Noi vs. Ei: În anunț, comparați avantajele produsului/serviciului dvs. cu cele ale concurenței. Nu trebuie să numiți mărci specifice, ci doar să vorbiți despre standardele de pe piața respectivă. De exemplu, în cazul hainelor, puteți concentra atenția asupra duratei de viață a hainelor sau asupra faptului că oferiți schimburi gratuite.
- Caracteristici evidențiate: În mijlocul bannerului va fi o imagine a produsului dvs. cu principalele sale avantaje scrise în jurul său.
- Testimoniale: Anunțul afișează recenzii de la clienții dvs. Din nou, este o formă de publicitate foarte simplu de creat, dar foarte eficientă.
- Anunțul pentru fondatori: Dacă sunteți la început de drum și nu aveți recenzii sau acoperire media, puteți crea un anunț în care proprietarul companiei spune povestea de ce a fondat compania și ce problemă rezolvă produsul său.
- UGC: tipurile de conținut generat de utilizatori sunt videoclipuri care nu arată ca reclamele. Acestea sunt filmate pe telefoane mobile, la fel ca videoclipurile obișnuite. În ele, un client explică modul în care produsul dvs. l-a ajutat. Acest tip de videoclip este foarte eficient deoarece pare autentic și credibil.
Există zeci de alte tipuri de reclame. Inspirați-vă de la concurență, ce anunțuri folosesc, care anunțuri rulează cel mai mult și încercați să creați ceva similar pentru produsul/serviciul dvs. Este foarte probabil ca anunțul să funcționeze și pentru tine și vei economisi o mulțime de timp și bani pe teste.
Marketing bazat pe date
Marketingul de performanță se bazează pe luarea deciziilor bazate pe date. Fiecare schimbare în campanii, fiecare schimbare creativă sau schimbare de strategie trebuie justificată prin date. Trebuie mai întâi să colectați date, apoi să le interpretați și să le analizați corect, iar în final să trageți concluzii pe baza cărora veți lua decizii.
Dacă doriți să încercați noi practici și tactici, puteți. Dar stabiliți întotdeauna obiective măsurabile în funcție de care veți evalua succesul activităților dumneavoastră. Respectați datele și nu veți face niciun pas greșit. Dacă modificați pur și simplu setările fără să vă gândiți că vă veți îmbunătăți rezultatele, s-ar putea să se întâmple contrariul.
Integrarea inteligenței artificiale și a învățării automate
AI și Machine Learning joacă un rol foarte important în Marketingul de performanță și pot fi utilizate în mai multe moduri:
Bidding și targetare
Toate strategiile inteligente funcționează pe baza învățării automate. Oricine le utilizează descoperă rapid că obține rezultate mult mai bune decât majoritatea specialiștilor.
De asemenea, economisesc ore întregi de muncă manuală, astfel încât aveți timp să vă concentrați pe activități mai importante în gestionarea afacerii online.
Scrierea textelor
Introduceți o pagină de destinație în ChatGPT și folosiți indicații pentru a ghida chatbotul să obțină formatul potrivit. De obicei, veți obține rezultate atât de bune încât pot fi folosite în reclame. Avantajul este, de asemenea, că ChatGPT cunoaște formatele de text individuale, cele mai bune practici în scrierea acestora și limitările de lungime a textului.
În câteva secunde, veți obține texte aproape ca de la un copywriter profesionist.
Generație creativă
AI-ul generativ vă va ajuta să creați bannere și fotografii unice. De asemenea, vă va ajuta cu proiectarea scenariilor video. Adesea economisiți ore de timp pe care le-ați petrece în băncile foto.
Analiza datelor
IA și învățarea automată pot fi utilizate și în analiza datelor. Trebuie doar să introduceți o imagine a statisticilor în ChatGPT și puteți obține recomandări pentru modificarea contului. Cu toate acestea, aici veți obține astfel de recomandări doar ca date pe care le introduceți în chatbot. Pe scurt, acesta va vedea rareori imaginea completă a contului, iar urmarea orbească a recomandărilor ar putea dăuna campaniilor dvs. mai mult decât să vă ajute.
Învățarea automată poate fi utilizată, de exemplu, în crearea de previziuni privind veniturile, segmentarea clienților sau împărțirea produselor în funcție de performanță.
Aici veți avea nevoie, de obicei, de programe statistice avansate precum SPSS sau Python.
Măsurarea și raportarea (principii, instrumente)
Măsurarea
În fiecare canal de publicitate, trebuie să aveți conversii încărcate. Conversiile sunt, de exemplu, achizițiile sau trimiterea de formulare. Acestea sunt principalele obiective de afaceri și se numesc macroconversii. Există, de asemenea, micro-conversii, cum ar fi adăugarea în coș, începerea procesului de checkout sau începerea completării unui formular.
Microconversiile pot ajuta algoritmii să își dea seama mai repede ce vizitatori să aducă pe site. Asigurați-vă că trimiteți date corecte către conversii, altfel veți avea rezultate distorsionate și veți lua decizii incorecte în setări.
Instrumente
Fiecare platformă de publicitate are rapoarte încorporate. În aceste sisteme, aveți cele mai multe date și puteți face clic relativ ușor pe majoritatea rapoartelor esențiale. Problema apare dacă doriți să aveți o imagine mai cuprinzătoare.
Aici trebuie să utilizați instrumente externe, cum ar fi:
- Google Analytics 4: Cel mai răspândit instrument pentru măsurarea performanței site-ului web. Aici vedeți modul în care vizitatorii individuali au interacționat cu diferite anunțuri și modul în care acestea au condus la conversii. Din cauza restricțiilor privind cookie-urile, acest instrument devine din ce în ce mai puțin precis.
- Google Looker Studio: Este un instrument de vizualizare a datelor. Cu ajutorul conectorilor, puteți extrage aici date din multe sisteme publicitare și analitice, baze de date SQL sau chiar Google Sheets. În acest fel, puteți avea toate rapoartele importante într-un singur loc, cu acces pentru persoanele responsabile.
- Google Sheets: Google Sheets este adesea folosit și pentru raportare. Dacă trebuie să creați o prezentare generală specifică, funcțiile din Google Sheets vă pot ușura mult munca și vă pot arăta tendințe interesante. Există și alte instrumente plătite, dar funcționalitatea lor este aceeași cu capacitățile instrumentelor menționate mai sus.