Un sondaj online realizat de Forbes Advisor și Talker Research, realizat pe un eșantion de 2.000 de americani, s-a axat pe aceste schimbări.
Comportamentul digital se schimbă
Când vine vorba de accesul la internet, dispozitivele mobile sunt în creștere. Această tendință este confirmată de 39% dintre mileniali și 40% din generația Z. Interesant este că social media începe să înlocuiască motoarele de căutare – 24% dintre participanți folosesc rețelele sociale pentru căutare. 13% dintre respondenți chiar fac cumpărături direct în aceste aplicații.
Schimbări generaționale în obiceiurile de căutare
Generația Z folosește Google cu 25% mai puțin decât generația X. Pe de altă parte, aproape jumătate dintre Gen Z (46%) și 35% dintre Millennials folosesc în primul rând rețelele sociale pentru a obține informații.
Ce constituie un motor de căutare modern?
Fiecare platformă are specificul său. YouTube are avantajul că formatele video sunt potrivite pentru a explica subiecte mai complexe. Poate de aceea 57% dintre respondenți l-au citat ca înlocuitor al motorului de căutare. Facebook urmează îndeaproape cu 56%. 38% folosesc TikTok în scopuri similare, iar 36% folosesc Instagram. TikTok este preferat pentru categorii precum coafuri și machiaj, rețete sau idei de cadouri.
Avantaj pentru mărci
44% dintre membrii Gen Z și 35% dintre Millennials descoperă branduri noi pe platformele de socializare. 24% dintre respondenți au declarat că le descoperă în fiecare zi.
29% dintre respondenți preferă social media pentru confortul și conținutul lor captivant. 19% apreciază rezultatele personalizate și consideră că este mai ușor să descopere întreprinderile mici.
Schimbarea este… afacere
Baby Boomers sunt obișnuiți să caute lucruri online în mod tradițional, folosind motoarele de căutare. Pentru generația Z, această tendință a scăzut cu 30%. Google rămâne motorul de căutare dominant pentru restaurante și baruri (81%), dar utilizarea sa în rândul generațiilor mai tinere este în scădere (66% pentru generația Z).
Concluziile sondajului servesc drept lecție și pentru noi. Asigurarea unei afișări web receptive pe dispozitivele mobile ar trebui să fie un dat. Companiile care doresc să atragă publicul mai tânăr nu ar trebui să uite de conținutul video captivant pe rețelele sociale precum TikTok și Instagram.
În timp ce concentrarea asupra generației Z are sens, nu uitați să ascultați și grupul țintă mai vechi. Conținutul și strategiile de căutare ar trebui adaptate la diferitele preferințe ale fiecărei generații.
Continuați să vă concentrați pe SEO pentru motoarele de căutare tradiționale, valorificând în același timp puterea platformelor de socializare pentru vizibilitatea și descoperirea mărcii.