3 min. de lectură

Googling-ul este în declin: căutăm din ce în ce mai mult pe rețelele sociale

O treime dintre americani accesează internetul exclusiv prin intermediul smartphone-urilor. Folosim internetul din ce în ce mai mult pe telefoanele mobile, iar computerele ocupă un loc secundar. Deci, cum folosesc consumatorii spațiul online? Ce înseamnă această schimbare pentru marketingul digital și online?

This article was translated for you by artificial intelligence
Googling-ul este în declin: căutăm din ce în ce mai mult pe rețelele sociale
Sursă: Depositphotos

Un sondaj online realizat de Forbes Advisor și Talker Research, realizat pe un eșantion de 2.000 de americani, s-a axat pe aceste schimbări.

Comportamentul digital se schimbă

Când vine vorba de accesul la internet, dispozitivele mobile sunt în creștere. Această tendință este confirmată de 39% dintre mileniali și 40% din generația Z. Interesant este că social media începe să înlocuiască motoarele de căutare – 24% dintre participanți folosesc rețelele sociale pentru căutare. 13% dintre respondenți chiar fac cumpărături direct în aceste aplicații.

Schimbări generaționale în obiceiurile de căutare

Generația Z folosește Google cu 25% mai puțin decât generația X. Pe de altă parte, aproape jumătate dintre Gen Z (46%) și 35% dintre Millennials folosesc în primul rând rețelele sociale pentru a obține informații.

Source: Forbes

Ce constituie un motor de căutare modern?

Fiecare platformă are specificul său. YouTube are avantajul că formatele video sunt potrivite pentru a explica subiecte mai complexe. Poate de aceea 57% dintre respondenți l-au citat ca înlocuitor al motorului de căutare. Facebook urmează îndeaproape cu 56%. 38% folosesc TikTok în scopuri similare, iar 36% folosesc Instagram. TikTok este preferat pentru categorii precum coafuri și machiaj, rețete sau idei de cadouri.

Avantaj pentru mărci

44% dintre membrii Gen Z și 35% dintre Millennials descoperă branduri noi pe platformele de socializare. 24% dintre respondenți au declarat că le descoperă în fiecare zi.

29% dintre respondenți preferă social media pentru confortul și conținutul lor captivant. 19% apreciază rezultatele personalizate și consideră că este mai ușor să descopere întreprinderile mici.

Schimbarea este… afacere

Baby Boomers sunt obișnuiți să caute lucruri online în mod tradițional, folosind motoarele de căutare. Pentru generația Z, această tendință a scăzut cu 30%. Google rămâne motorul de căutare dominant pentru restaurante și baruri (81%), dar utilizarea sa în rândul generațiilor mai tinere este în scădere (66% pentru generația Z).

Source: Forbes

Concluziile sondajului servesc drept lecție și pentru noi. Asigurarea unei afișări web receptive pe dispozitivele mobile ar trebui să fie un dat. Companiile care doresc să atragă publicul mai tânăr nu ar trebui să uite de conținutul video captivant pe rețelele sociale precum TikTok și Instagram.

În timp ce concentrarea asupra generației Z are sens, nu uitați să ascultați și grupul țintă mai vechi. Conținutul și strategiile de căutare ar trebui adaptate la diferitele preferințe ale fiecărei generații.

Continuați să vă concentrați pe SEO pentru motoarele de căutare tradiționale, valorificând în același timp puterea platformelor de socializare pentru vizibilitatea și descoperirea mărcii.

Distribuiți articolul
Articole similare
58% împărtășesc e-mailuri pentru reduceri, dar protejează datele sociale
3 min. de lectură

58% împărtășesc e-mailuri pentru reduceri, dar protejează datele sociale

Comercianții cu amănuntul constată că, în timp ce clienții adoră reducerile, aceștia sunt, de asemenea, preocupați de confidențialitatea lor atunci când împărtășesc informații personale. Potrivit unui studiu recent al companiei de consultanță în domeniul transformării digitale Daemon, ofertele promoționale și e-mailurile pentru reduceri rămân o atracție puternică pentru toate generațiile; generația Millennials conduce cu 67%, […]

Citiți articolul
Digital Wallet Passes: Stimulați-vă vânzările de comerț electronic cu cupoane mobile
5 min. de lectură

Digital Wallet Passes: Stimulați-vă vânzările de comerț electronic cu cupoane mobile

De la legitimații de îmbarcare de bază la instrumente de marketing eficiente, legitimațiile de portofel digitale au cunoscut o dezvoltare semnificativă. În cadrul aplicațiilor de portofel mobil precum Apple Wallet, Google Pay și Samsung Pay, aceste reprezentări digitale pot conține orice, de la permise de îmbarcare și bilete la carduri de membru, carduri de fidelitate […]

Citiți articolul
88% dintre cumpărători doresc Omnichannel: 5 strategii cheie pentru succesul comerțului cu amănuntul modern
6 min. de lectură

88% dintre cumpărători doresc Omnichannel: 5 strategii cheie pentru succesul comerțului cu amănuntul modern

Cel mai recent raport anual Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) aduce noi informații cu privire la direcția în care se îndreaptă așteptările cumpărătorilor actuali. Studiul a fost realizat pe un eșantion de peste 8 000 de clienți din țări precum SUA, Marea Britanie, Franța, Germania, Canada, Australia și India. De ce este omnichannel cuvântul la […]

Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+