Momentul a ridicat semne de întrebare în comunitatea SEO, deoarece actualizarea din noiembrie tocmai își încheiase lansarea de 24 de zile pe 5 decembrie. Când a fost întrebat despre succesiunea neobișnuit de rapidă, Google a explicat că are „diferite sisteme de bază pe care le îmbunătățim mereu”.
Actualizările de bază ale gigantului de căutare remodelează modul în care Google clasifică site-urile în general. Gândiți-vă la acest lucru ca la un critic de restaurant care își actualizează lista celor mai bune 20 de locuri – se deschid locuri noi, vechile favorite pot scădea, iar criteriile de evaluare evoluează. O scădere în clasament nu înseamnă neapărat că un restaurant s-a înrăutățit; uneori, alții doar și-au îmbunătățit jocul.
Pentru proprietarii de site-uri care observă modificări ale traficului, Google recomandă:
- Lăsați să treacă o săptămână de la finalizareaactualizării înainte de a vă scufunda în datele Search Console
- Uitați-vă la cifrele dvs. înainte și după apariția actualizării
- Urmăriți orice scăderi majore în clasament, în special scăderi de pe primele locuri la pagina trei sau patru
- Verificați cum vă descurcați în diferite tipuri de căutare – web, imagini, video și știri
Dacă site-ul dvs. este afectat, nu intrați în panică. Google subliniază că nu există o soluție rapidă, iar o scădere a clasamentului nu înseamnă întotdeauna că ceva este în neregulă.
În timp ce între actualizări se poate produce o anumită recuperare, cele mai mari scăderi apar de obicei odată cu următoarea actualizare de bază.
„Continuați să creați conținut bun pentru oameni reali – acesta este singurul lucru pe care creatorii trebuie să se concentreze”, a subliniat Google în anunțul său.
Pentru toți cei care doresc să afle mai multe, Google a pus la dispoziție documentație detaliată în centrul de ajutor Search Console.