4 min. de lectură

Generația Z descoperă o bijuterie ascunsă: Facebook Marketplace

Crezi că poți prinde generația Z doar pe TikTok sau Instagram? Avem o tendință cu adevărat surprinzătoare aici: Facebook Marketplace atrage un număr tot mai mare de reprezentanți ai Generației Z - un grup demografic care a evitat în mare măsură această rețea socială. Pentru profesioniștii din comerțul electronic, aceasta reprezintă o oportunitate unică de a ajunge la o piață în creștere de consumatori tineri care folosesc din ce în ce mai mult Marketplace pentru nevoile lor de cumpărături.

This article was translated for you by artificial intelligence
Generația Z descoperă o bijuterie ascunsă: Facebook Marketplace
Sursă: Depositphotos

Marketplace, o platformă de cumpărare și vânzare de articole în comunitatea locală,câștigă popularitate în rândul generației Z care caută modalități accesibile de a-și mobila casele sau de a-și reîmprospăta garderoba. Este o abatere semnificativă de la comportamentul tipic al generației Z, care de obicei evită Facebook ca platformă socială. În schimb, sunt atrași de caracterul practic al Marketplace și de oportunitatea de a găsi articole second-hand și vintage la o fracțiune din prețurile de vânzare cu amănuntul.

Motivele economice sunt unul dintre principalii factori pentru care segmentul C2C câștigă popularitate. Cu toate acestea, ecologia este importantă și pentru tineri, la care răspund platforme precum TikTok. Meta este la fel de conștientă de potențialul Marketplace de a atrage utilizatori mai tineri și a reorientat strategic Facebook pentru a atrage mai mult grupa de vârstă 18-29 de ani.

După cum a raportat Business Insider, potrivit directorului financiar al Meta, Susan Li, Marketplace este un motor semnificativ al acestei creșteri. Succesul platformei constă în combinația dintre siguranță – utilizatorii trebuie să aibă un cont de Facebook pentru a tranzacționa – și atractivitatea sa ca versiune digitală a unei vânzări de garaj, unde cumpărăturile de chilipiruri sunt la ordinea zilei.

The term Generation Z, often abbreviated as Gen Z, describes individuals born approximately from 1997 to 2012. This age group represents the demographic cohort that comes after the Millennial generation.

Source: Depositphotos

CEO-ul Mark Zuckerberg a recunoscut că baza inițială de utilizatori a Facebook, care includea adolescenți și tineri adulți, s-a mutat pe alte platforme. Cu toate acestea, odată cu popularitatea tot mai mare a Marketplace, Meta începe să schimbe această tendință, Zuckerberg exprimându-și satisfacția față de progresul în atragerea tinerilor adulți înapoi pe platformă.

„Sunt deosebit de mulțumit de progresul pe care l-am făcut cu tinerii pe Facebook. Cifrele pe care le vedem, în special în SUA, contrazic cu adevărat opinia publică despre cine folosește această aplicație”, a spus Zuckerberg.

Pentru profesioniștii din comerțul electronic, popularitatea tot mai mare a Facebook Marketplace în rândul consumatorilor tineri este o oportunitate surprinzătoare, dar binevenită. Facebook este cea mai populară platformă pentru comerțul socialpeste 1,2 miliarde de cumpărători online folosesc Marketplace în fiecare lună. Mai mult, o parte semnificativă a utilizatorilor provine din grupuri demografice mai tinere. Acest lucru îl face un canal ideal pentru companiile care vizează consumatorii din generația Z.

Pentru a valorifica pe deplin această tendință, companiile de comerț electronic ar trebui să ia în considerare includerea Marketplace în strategia lor de marketing. Ștergerea de praf a afișării reclamelor pe Facebook Marketplace merită cel puțin luată în considerare.

Facebook Marketplace se dovedește a fi un instrument puternic în eforturile Meta de a atrage atenția generației Z. Sunt atrași de cumpărăturile la prețuri avantajoase, de articolele unice, iar sustenabilitatea are, de asemenea, greutate. Înțelegerea preferințelor generației Z, cum ar fi pasiunea lor pentru cumpărăturile second-hand, poate ajuta magazinele online să-și adapteze ofertele pentru a satisface cererea.

În plus, nu uitați să includeți descrieri detaliate ale produselor, să adăugați opțiuni de negociere a prețurilor și să asigurați tranzacții sigure. Acestea sunt elemente care pot îmbunătăți experiența de cumpărături și pot construi încredere în rândul cumpărătorilor mai tineri.

Distribuiți articolul
Articole similare
Inteligența artificială în comerțul electronic: Magazinele online trec cu vederea potențialul valoros
4 min. de lectură

Inteligența artificială în comerțul electronic: Magazinele online trec cu vederea potențialul valoros

În prezent, nicio tehnologie nu are un impact atât de profund asupra lumii afacerilor precum IA. Noi instrumente apar în mod constant și din ce în ce mai multe companii le integrează în procesele lor. Inteligența artificială face valuri și în comerțul electronic – de la crearea de conținut și recomandări de produse la îmbunătățirea […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Conținutul de învățare face ravagii în căutare
8 min. de lectură

Conținutul de învățare face ravagii în căutare

Până nu demult, introducerea de întrebări și interogări într-un motor de căutare era absolut naturală. Astăzi, situația s-a schimbat. Pe lângă intrarea AI în joc, oamenii caută din ce în ce mai mult răspunsuri direct pe rețelele sociale. În loc de Google, ei deschid TikTok sau Instagram și așteaptă explicații rapide și practice, în mod […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Cei mai buni retaileri de comerț electronic din lume vor ajunge la 6,56 trilioane de dolari în 2025
4 min. de lectură

Cei mai buni retaileri de comerț electronic din lume vor ajunge la 6,56 trilioane de dolari în 2025

Cel mai recent raport Retail Week oferă noi informații de piață cu privire la principalele companii de comerț electronic. Căutarea continuă de către consumatori a unor opțiuni de cumpărături rentabile a determinat comercianții cu amănuntul de top să dezvolte strategii digitale care îi readuc cu succes pe clienți în coșurile lor virtuale de cumpărături. Industria […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+