3 min. de lectură

Frauda prin cumpărare la distanță în Europa: Amenințare crescândă la adresa securității comerțului electronic

Incidentele de fraudare a achizițiilor de la distanță au crescut brusc în Regatul Unit, infractorii exploatând detaliile cardurilor furate pentru a efectua tranzacții online neautorizate. Această tendință alarmantă reprezintă o amenințare critică pentru sectorul european al comerțului electronic, necesitând cadre de securitate mai puternice și inițiative de educare a consumatorilor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
Frauda prin cumpărare la distanță în Europa: Amenințare crescândă la adresa securității comerțului electronic
Sursă: Depositphotos

Numai în Regatul Unit, în 2024 au fost raportate 2,6 milioane de cazuri de fraudă prin cumpărare de la distanță, ceea ce reprezintă o creștere de 22 % față de anul precedent, ceea ce a dus la pierderi de aproximativ 400 de milioane de lire sterline – o creștere de 11 %. Având în vedere similitudinea infrastructurilor de plată și a tacticilor de fraudă din Europa, acest model reflectă probabil o provocare mai amplă la nivelul UE. În sprijinul acestei afirmații, raportul 2025 al Tietoevry Banking, care a analizat peste 3,7 miliarde de tranzacții europene, a constatat o creștere cu 43% a tentativelor de fraudă în domeniul plăților digitale în 2024 față de 2023, determinată în mare parte de escrocherii sofisticate de inginerie socială și potențate de IA. Escrocheriile de manipulare socială au crescut cu 156%, în timp ce atacurile de phishing au crescut cu 77%, complicând detectarea și prevenirea fraudelor. Infractorii utilizează frecvent tehnici complexe de inginerie socială pentru a păcăli consumatorii să dezvăluie coduri de acces unice (OTP) trimise de bănci pentru autentificarea tranzacțiilor. Cu ajutorul acestor coduri, escrocii ocolesc măsurile de securitate pentru a efectua achiziții neautorizate sau pentru a conecta cardurile furate la portofelele digitale. Încălcările securității datelor la comercianții cu amănuntul și la terți agravează și mai mult problema, furnizând infractorilor vaste colecții de date privind cardurile, care rămân exploatabile luni sau ani de zile după încălcare.

În mod interesant, frauda APP (authorised push payment), prin care victimele sunt păcălite să autorizeze plăți, a scăzut cu 2 % în Regatul Unit, ajungând la 450 de milioane de lire sterline, reflectând eforturile eficiente de educare a consumatorilor și de detectare a fraudelor.

Pentru ecosistemul de comerț electronic din UE, aceste evoluții sugerează că trebuie să existe o abordare coordonată care să implice băncile, comercianții cu amănuntul, furnizorii de servicii de plată și autoritățile de reglementare. Printre măsurile-cheie se numără consolidarea verificării identității, punerea în aplicare a verificărilor în timp real ale beneficiarului plății și educarea consumatorilor cu privire la tacticile de inginerie socială în continuă evoluție. Pe măsură ce cumpărăturile online în Europa se dezvoltă, este esențial să se ia măsuri imediate pentru combaterea fraudei legate de achizițiile de la distanță, pentru a proteja consumatorii și a păstra încrederea în comerțul digital.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+