
Ce este o strategie PPC?
O trategie PPC este un plan pentru crearea și gestionarea campaniilor publicitare plătite pe mai multe platforme, cum ar fi Google Ads, Bing Ads și social media. O strategie bine definită ajută afacerea să crească vizibilitatea, traficul și veniturile. Cu următoarea optimizare, acestea sunt capabile să își maximizeze ROI prin direcționarea către publicul potrivit cu mesajul potrivit.
Cum să creați o strategie PPC eficientă în 7 pași
✔️Define Obiectivele dvs. PPC
Este esențial să stabiliți obiective clare atunci când lansați o campanie PPC. Cele mai comune obiective PPC includ traficul web, generarea de clienți potențiali, stimularea vânzărilor și creșterea notorietății mărcii.
✔️Analyze Concurența dvs.
Efectuați o analiză a concurenței pentru a vă înțelege adversarii din industrie.
- Pe ce cuvinte-cheie țintă licitează aceștia?
- Ce comunică ei?
- Care sunt propunerile lor unice de vânzare?
Mulți dintre concurenți v-ar căuta fraza și ar încerca să vizeze practic fiecare cuvânt cheie din domeniu, așa că, la început, încercați să vă concentrați pe aspectele cele mai performante.
💡Utilizați cele mai bune și mai unice propuneri de vânzare pe care le aveți, nu comunicați beneficii vagi ale afacerii dvs.

Source: Depositphotos
✔️Perform Cercetarea cuvintelor-cheie
Cercetarea cuvintelor cheie este o necesitate atunci când creați o strategie PPC de succes. Puteți utiliza instrumente gratuite precum Google Keyword Planner sau instrumente plătite precum SEMrush sau Ahrefs. Principala diferență este abordarea și cantitatea de date care vă vor fi furnizate. La început, Google Keyword Planner vă va oferi o perspectivă bună asupra a ceea ce aveți de gând să anunțați. Concentrați-vă pe cuvinte cheie de mare intensitate și adăugați câteva cuvinte cheie cu coadă lungă pentru o targetare mai de nișă. Acest lucru vă va oferi un mix bun de performanță la început.
Pe de altă parte, cuvintele cheie negative vă vor ajuta să excludeți traficul irelevant.
✔️Create Anunțurile dvs.
Textul anunțului dvs. trebuie să fie simplu, convingător și cât se poate de relevant. Urmați cele mai bune practici, cum ar fi
- apel puternic la acțiune
- evidențiați propunerile dvs. unice de vânzare (transport gratuit, stoc disponibil, …)
- aliniați mesajul anunțului cu pagina de destinație
Este foarte important să comunicați același lucru pe pagina de destinație ca și în anunț, astfel încât o persoană să nu fie confuză chiar de la început. Adăugați toate extensiile posibile, dacă sunteți în măsură să afișați prețurile, orele de funcționare, stocul disponibil etc.
Configurați targetarea audienței
De la campania de căutare de bază până la performanța avansată max, este foarte important să vă definiți audiența.
Puteți începe cu un segment de bază folosind
- date demografice (vârstă/gender/venit casnic)
- geografic (local, național, global)
- comportamentul online (interacțiuni, interese)
Acest lucru vă va oferi un bun început pentru a lucra cu propriile date, cum ar fi retargetarea, adăugarea la coșuri, achizițiile și reactivarea.
✔️Choose Strategia dvs. de licitare
Strategia dvs. de licitare PPC are un impact asupra performanței, plasării și costului anunțului dvs. De la început, începeți cu CPC manual, unde aveți control deplin asupra ofertelor. Acest lucru vă va oferi un feedback imediat cu privire la costul pieței în care operați. Puteți ajusta ofertele pentru ca anunțul dvs. să fie mai mare pentru a fi mai vizibil sau mai mic pentru a reduce costul. După ce obțineți câteva date și, eventual, conversii, vă calificați pentru a schimba CPC manual cu CPC îmbunătățit sau cu CPA țintă sau ROAS țintă, unde Google vă va ajuta să vă ajustați prețurile în funcție de conversii. Acest lucru pare un truc de viață, dar fiți foarte atenți, deoarece Google va cheltui cel mai probabil întregul buget, dacă sistemul este lipsit de date și de conversii. Această strategie este folosită mai mult peste un anumit număr de conversii.

Source: Depositphotos
✔️Track, ajustați și modificați campania dvs. PPC
Cu o strategie PPC bună trebuie, de asemenea, să monitorizați date foarte de bază, cum ar fi:
- rata de click-through
- conversii îmbunătățite
- costul per clic
- posibila rentabilitate a cheltuielilor publicitare
Acestea sunt metrici foarte de bază pentru a începe în lumea PPC și pentru a optimiza și îmbunătăți performanța anunțurilor dvs. în general. Dacă strategia dvs. vă oferă un număr bun de conversii la un cost rezonabil, puteți crește bugetul pentru a vedea dacă veți obține un număr semnificativ mai mare de conversii sau dacă doar cheltuielile pentru anunțuri vor crește.
❗ Țineți cont de faptul că Google va încerca să ofere cele mai multe impresii și clicuri posibile, chiar dacă aceasta înseamnă că veți obține mai multe conversii sau chiar conversii mai scumpe.
Cele mai bune practici pentru anunțuri PPC cu performanțe ridicate
Un retailer de modă de renume a început cu anunțurile de căutare și a depus mult efort în cuvintele cheie negative. După o anumită perioadă de timp, a descoperit că traficul și conversiile sunt generate de doar 2 cuvinte cheie principale, pe care trebuie să le poziționeze pe prima poziție de cele mai multe ori. Acest lucru, împreună cu o combinație de anunțuri de cumpărături și anunțuri de afișare pentru retargetare, aduce o performanță solidă în cele 4 țări, iar comportamentul clienților din fiecare țară este foarte similar. Acest lucru le permite să își extindă afacerea într-o altă țară folosind aceeași strategie.
Concluzie
O strategie PPC eficientă necesită obiective clare, o cercetare detaliată a cuvintelor cheie, un buget decent, segmentarea audienței și licitații strategice.Optimizarea continuă este cheia succesului, există doar câteva dintre care funcționează peste așteptări încă de la început.

Source: Depositphotos
Întrebări frecvente
Ce este publicitatea PPC?
Publicitatea PPC este un model de marketing digital prin care agenții de publicitate plătesc o taxă de fiecare dată când se face clic pe anunțul lor.
Care sunt tipurile de publicitate PPC?
Cele mai comune tipuri de publicitate PPC sunt anunțurile de căutare, anunțurile de afișare, anunțurile de cumpărături, anunțurile video.
Cât te-ar costa să optezi pentru gestionarea Amazon PPC?
Costurile variază în funcție de concurență, categorie și strategia de licitație.
Ce este managementul PPC?
Gestionarea PPC presupune optimizarea campaniilor publicitare pentru a crește rezultatele sau a reduce costurile.
Cum să creez cel mai bun anunț posibil pentru produsul meu și cum să fac campanie pentru el?
Utilizați imagini de înaltă calitate și texte relevante. Vizați cuvinte-cheie cu performanțe ridicate, optimizați ofertele și bugetele.
[newsletter