2 min. de lectură

El Corte Inglés înregistrează un profit record de 512 milioane de euro în al treilea an de creștere

Retailul spaniol El Corte Inglés a obținut rezultate financiare solide pentru 2024, marcând al treilea an consecutiv de îmbunătățiri semnificative ale profitabilității. Potrivit informațiilor portalului Ecommerce-news.es, compania își continuă redresarea solidă post-pandemică, cu o creștere impresionantă a veniturilor și a marjelor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
El Corte Inglés înregistrează un profit record de 512 milioane de euro în al treilea an de creștere
Sursă: Depositphotos: Photo by ventanamedia (edited in Canva Pro)

Retailul spaniol își continuă cu succes transformarea post-pandemică, obținând rezultate financiare solide pentru 2024. Compania a înregistrat un profit net de 512 milioane de euro, reprezentând o creștere de 6,7% față de anul precedent. Și mai impresionant este profitul recurent, care a ajuns la 470 milioane de euroo creștere de 31% față de 2023 și mai mult decât dublu față de 2022. Veniturile totale ale grupului au urcat la 16,675 miliarde de euro, cu o creștere de 2%.

Performanță puternică în toate domeniile cheie

Tendința marcant pozitivă continuă în ceea ce privește indicatorii operaționali. EBITDA a crescut cu 11,9%, ajungând la 1,209 miliarde de euro, marcând al treilea an consecutiv de creștere de două cifre pentru El Corte Inglés în acest parametru cheie. Marja EBITDA s-a îmbunătățit la 8,2%.

el corte

Source: ecommerce-news.es

Marja brută a companiei a crescut cu 4,5% la 4,966 miliarde de euro, reprezentând 33,6% din vânzările totale – cu aproape un punct procentual mai mult decât în anul precedent. Această creștere a fost susținută în special de performanța puternică a mărcilor private.

Toate diviziile înregistrează o creștere

În ciuda unui al doilea semestru mai moderat, care s-a aliniat tendințelor sectorului de retail, toate domeniile de activitate ale El Corte Inglés au înregistrat îmbunătățiri comparativ cu 2023. Segmentele Fashion și Beauty au înregistrat performanțe deosebit de bune. Compania intră în perioada 2025-2026 cu perspective optimiste în toate diviziile. De asemenea, se așteaptă prezentarea unui nou plan strategic al directorului general Gastón Bottazzini, care poziționează El Corte Inglés pentru o creștere continuă în peisajul în continuă evoluție al comerțului cu amănuntul.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU