2 min. de lectură

Testarea A / B

Testarea A / B este un instrument folosit pentru a îmbunătăți rata de conversie a unui magazin online. Aceasta implică pregătirea a două versiuni ale unei pagini, fiecare cu un design diferit și modificată în moduri diferite, pentru a vedea care este mai eficientă. Una dintre aceste versiuni este arătată unui grup de vizitatori, iar cealaltă celuilalt. Rezultatul este apoi evaluat în funcție de obiectivul dorit, adică rata de conversie. Aceasta poate fi, de exemplu, completarea unui formular sau achiziționarea efectivă a produselor. Acestea pot fi măsurate folosind diverse instrumente, cum ar fi Google Analytics.

This article was translated for you by artificial intelligence

 

Testarea A / B, cunoscută și sub numele de testare divizată, este o metodă de comparare a două versiuni ale unei pagini web, e-mail sau alt conținut digital pentru a determina care dintre ele funcționează mai bine. Prin împărțirea aleatorie a vizitatorilor site-ului web sau a destinatarilor de e-mail în două grupuri, testarea A / B permite comercianților să testeze eficacitatea diferitelor elemente de design, cum ar fi titlurile, imaginile și îndemnurile.

Termeni cheie:

  • Testare comparativă: O metodă de comparare a două versiuni ale unui conținut digital pentru a determina care dintre ele are performanțe mai bune.
  • Rata de conversie: procentul de utilizatori care efectuează o acțiune dorită, cum ar fi efectuarea unei achiziții sau completarea unui formular.
  • Grup de control: grupul de utilizatori care nu sunt expuși la noua versiune a conținutului, utilizat ca bază pentru comparație.
  • Grup de tratament: grupul de utilizatori care sunt expuși la noua versiune a conținutului.

Exemplu: Un marketer vrea să testeze dacă un nou titlu va îmbunătăți rata de conversie a site-ului său. Acestea creează două versiuni ale paginii de pornire: versiunea A cu titlul vechi și versiunea B cu noul titlu. Prin împărțirea aleatorie a vizitatorilor site-ului web în două grupuri, aceștia pot compara performanța fiecărei versiuni și pot determina care dintre ele funcționează mai bine.

Distribuiți articolul
Articole similare
De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere
3 min. de lectură

De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere

Gigantul britanic de retail Marks & Spencer își schimbă semnificativ strategia de vânzări online. Potrivit unui raport ChannelX, compania a semnat un acord cu Zalando pentru a se ocupa de toată logistica din Europa continentală și intră simultan în TikTok Shop, unde un produs de înfrumusețare se vinde la fiecare secundă în Marea Britanie.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni
3 min. de lectură

Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni

TikTok Shop a publicat cifre care arată amploarea luptei împotriva fraudei în comerțul online. Platforma a respins peste 70 de milioane de produse înainte de listare în primele șase luni ale anului 2025 – cu 40% mai mult decât în semestrul precedent. În plus, au refuzat 1,4 milioane de cereri de înregistrare a vânzătorilor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea
3 min. de lectură

Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea

Retailerul german lansează un proiect pilot care ar putea schimba jocul ambalajelor. Clienții Kaufland din München returnează acum ambalajele goale de cosmetice în același mod în care ar returna o sticlă de Coca-Cola – pentru 29 de cenți fiecare la aparatul de depozitare. Detaliile provin din comunicatul de presă al lui Kaufland publicat în redacția […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU