2 min. de lectură

Model de atribuire

Un model de atribuire este o metodologie utilizată în marketing și analiză pentru a determina modul în care creditul pentru vânzări și conversii este atribuit diferitelor puncte de contact de-a lungul călătoriilor clienților. Ajută companiile să înțeleagă ce canale și interacțiuni de marketing contribuie cel mai eficient la conversii.

This article was translated for you by artificial intelligence

Un model de atribuire este o metodologie utilizată în marketing și analiză pentru a determina modul în care creditul pentru vânzări și conversii este atribuit diferitelor puncte de contact de-a lungul călătoriilor clienților. Ajută companiile să înțeleagă ce canale și interacțiuni de marketing contribuie cel mai eficient la conversii.

Tipuri frecvente de modele de atribuire folosite în marketing și analize:

  1. Atribuirea primei atingeri: menționează prima interacțiune pe care un client o are cu o marcă sau o campanie ca fiind principalul motor al unei conversii.
  2. Atribuirea ultimei atingeri: atribuie conversia ultimei interacțiuni pe care o are un client înainte de a finaliza o acțiune dorită, cum ar fi efectuarea unei achiziții sau completarea unui formular.
  3. Atribuire liniară: distribuie creditul în mod egal în toate punctele de contact din călătoria clientului, ceea ce duce la o conversie, acordând o pondere egală fiecărei interacțiuni.
  4. Atribuire cu degradare în timp: acordă mai mult credit interacțiunilor care au loc mai aproape în timp de conversie, reducând treptat ponderea punctelor de contact anterioare.
  5. Atribuire în formă de U (sau bazată pe poziție): Cunoscută și sub numele de model de cadă sau crosă de hochei, aceasta acordă mai mult credit primei și ultimei interacțiuni, creditul rămas fiind distribuit uniform între interacțiunile dintre ele.
  6. Atribuire bazată pe date (algoritmică): folosește modele statistice sau algoritmi de învățare automată pentru a atribui credit pe baza contribuției efective a fiecărui punct de contact la conversii, luând în considerare factori precum ordinea, frecvența și vechimea interacțiunilor.

Fiecare model de atribuire oferă informații despre diferite aspecte ale comportamentului clienților și eficiența eforturilor de marketing, ajutând companiile să ia decizii informate cu privire la strategiile lor de marketing și alocarea resurselor.

Distribuiți articolul
Articole similare
De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere
3 min. de lectură

De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere

Gigantul britanic de retail Marks & Spencer își schimbă semnificativ strategia de vânzări online. Potrivit unui raport ChannelX, compania a semnat un acord cu Zalando pentru a se ocupa de toată logistica din Europa continentală și intră simultan în TikTok Shop, unde un produs de înfrumusețare se vinde la fiecare secundă în Marea Britanie.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni
3 min. de lectură

Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni

TikTok Shop a publicat cifre care arată amploarea luptei împotriva fraudei în comerțul online. Platforma a respins peste 70 de milioane de produse înainte de listare în primele șase luni ale anului 2025 – cu 40% mai mult decât în semestrul precedent. În plus, au refuzat 1,4 milioane de cereri de înregistrare a vânzătorilor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea
3 min. de lectură

Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea

Retailerul german lansează un proiect pilot care ar putea schimba jocul ambalajelor. Clienții Kaufland din München returnează acum ambalajele goale de cosmetice în același mod în care ar returna o sticlă de Coca-Cola – pentru 29 de cenți fiecare la aparatul de depozitare. Detaliile provin din comunicatul de presă al lui Kaufland publicat în redacția […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU