2 min. de lectură

Ce este textul Alt?

Textul Alt, prescurtarea de la „text alternativ”, este o descriere adăugată la o imagine în HTML cu ajutorul atributului alt. Acesta servește mai multor scopuri: oferă context pentru utilizatorii cu deficiențe de vedere prin intermediul cititoarelor de ecran, ajută motoarele de căutare să înțeleagă conținutul imaginii și afișează text atunci când imaginile nu se încarcă.

This article was translated for you by artificial intelligence

Textul Alt, prescurtarea de la „text alternativ”, este o descriere adăugată la o imagine în HTML cu ajutorul atributului alt. Acesta servește mai multor scopuri: oferă context pentru utilizatorii cu deficiențe de vedere prin intermediul cititoarelor de ecran, ajută motoarele de căutare să înțeleagă conținutul imaginii și afișează text atunci când imaginile nu se încarcă.De ce este important textul Alt?

  • Accesibilitate: Permite utilizatorilor cu deficiențe de vedere să înțeleagă conținutul imaginilor prin intermediul tehnologiilor de asistență precum cititoarele de ecran.
  • Beneficiile SEO: Ajută motoarele de căutare să indexeze imaginile, îmbunătățind vizibilitatea și clasamentul în rezultatele căutării de imagini.
  • Experiența utilizatorului: Afișează text descriptiv atunci când imaginile nu se încarcă, asigurând o mai bună utilizare.

Cele mai bune practici pentru scrierea textului Alt

  • Fiți concis și specific cu privire la conținutul imaginii.
  • Evitați să începeți cu fraze precum „Image of” sau „Picture of”.
  • Includeți cuvinte-cheie relevante, fără a exagera.
  • Mențineți textul sub 125 de caractere pentru claritate și compatibilitate cu cititoarele de ecran.

Textul Alt este un element esențial pentru accesibilitatea web și SEO, făcând site-urile web mai incluzive și mai ușor de descoperit.

Distribuiți articolul
Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU