2 min. de lectură

Ce este stabilirea dinamică a prețurilor?

O strategie de stabilire a prețurilor prin care întreprinderile stabilesc prețuri pentru produse sau servicii care se pot modifica în funcție de piață, clienți, concurenți și alți factori.Componentele-cheie:modificări ale prețurilor bazate pe algoritmi, analiza datelor în timp real, segmentarea clienților, planificarea cererii, analiza comparativă a concurenței, monitorizarea nivelului materialelor/ stocurilor.

This article was translated for you by artificial intelligence

O strategie de stabilire a prețurilor prin care întreprinderile stabilesc prețuri pentru produse sau servicii care se pot modifica în funcție de piață, clienți, concurenți și alți factori.Componentele-cheie:modificări ale prețurilor bazate pe algoritmi, analiza datelor în timp real, segmentarea clienților, planificarea cererii, analiza comparativă a concurenței, monitorizarea nivelului materialelor/ stocurilor.

Aplicații uzuale:Companii aeriene (prețul se modifică în funcție de disponibilitatea locului, de perioada anului și de cerere), Hoteluri (tarifele se pot modifica în funcție de gradul de ocupare, de sezon și de evenimente), Aplicații de partajare a călătoriei (prețuri în creștere în timpul orelor de vârf), Site-uri de comerț electronic (prețul produsului se modifică în funcție de istoricul de navigare al utilizatorului și de stoc), Localuri care vând bilete (prețul biletelor variază în funcție de popularitate și de perioada anului), Companii de utilități (prețuri în funcție de perioada de utilizare).Metode de implementare:ㆍPrețurile bazate pe reguli: Modificările de preț sunt declanșate de reguli predefinite. ㆍÎnvățarea mecanică: Sisteme de inteligență artificială care învață din modele și optimizează stabilirea prețurilor. ㆍSegmented pricing: Prețuri diferite pentru diferite segmente de clienți. ㆍ Prețuri bazate pe timp: Prețul se modifică la anumite momente în funcție de modelele temporale. ㆍPrețurile bazate pe concurență: Modificarea prețurilor în funcție de acțiunile concurenților.Cele mai bune practici:ㆍDeschidere în gestionarea politicilor de stabilire a prețurilor. ㆍStabilirea unor intervale de prețuri pentru a evita fluctuațiile extreme. ㆍTestarea și optimizarea algoritmilor ar trebui să se facă în mod regulat. ㆍAsigurarea că există suficiente date de piață de analizat. ㆍConflictul dintre veniturile companiei și confortul clienților. ㆍO schimbare treptată este mai bună decât o schimbare bruscă a prețului.

Distribuiți articolul
Articole similare
De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere
3 min. de lectură

De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere

Gigantul britanic de retail Marks & Spencer își schimbă semnificativ strategia de vânzări online. Potrivit unui raport ChannelX, compania a semnat un acord cu Zalando pentru a se ocupa de toată logistica din Europa continentală și intră simultan în TikTok Shop, unde un produs de înfrumusețare se vinde la fiecare secundă în Marea Britanie.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni
3 min. de lectură

Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni

TikTok Shop a publicat cifre care arată amploarea luptei împotriva fraudei în comerțul online. Platforma a respins peste 70 de milioane de produse înainte de listare în primele șase luni ale anului 2025 – cu 40% mai mult decât în semestrul precedent. În plus, au refuzat 1,4 milioane de cereri de înregistrare a vânzătorilor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea
3 min. de lectură

Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea

Retailerul german lansează un proiect pilot care ar putea schimba jocul ambalajelor. Clienții Kaufland din München returnează acum ambalajele goale de cosmetice în același mod în care ar returna o sticlă de Coca-Cola – pentru 29 de cenți fiecare la aparatul de depozitare. Detaliile provin din comunicatul de presă al lui Kaufland publicat în redacția […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU