2 min. de lectură

Ce este stabilirea dinamică a prețurilor?

O strategie de stabilire a prețurilor prin care întreprinderile stabilesc prețuri pentru produse sau servicii care se pot modifica în funcție de piață, clienți, concurenți și alți factori.Componentele-cheie:modificări ale prețurilor bazate pe algoritmi, analiza datelor în timp real, segmentarea clienților, planificarea cererii, analiza comparativă a concurenței, monitorizarea nivelului materialelor/ stocurilor.

This article was translated for you by artificial intelligence

O strategie de stabilire a prețurilor prin care întreprinderile stabilesc prețuri pentru produse sau servicii care se pot modifica în funcție de piață, clienți, concurenți și alți factori.Componentele-cheie:modificări ale prețurilor bazate pe algoritmi, analiza datelor în timp real, segmentarea clienților, planificarea cererii, analiza comparativă a concurenței, monitorizarea nivelului materialelor/ stocurilor.

Aplicații uzuale:Companii aeriene (prețul se modifică în funcție de disponibilitatea locului, de perioada anului și de cerere), Hoteluri (tarifele se pot modifica în funcție de gradul de ocupare, de sezon și de evenimente), Aplicații de partajare a călătoriei (prețuri în creștere în timpul orelor de vârf), Site-uri de comerț electronic (prețul produsului se modifică în funcție de istoricul de navigare al utilizatorului și de stoc), Localuri care vând bilete (prețul biletelor variază în funcție de popularitate și de perioada anului), Companii de utilități (prețuri în funcție de perioada de utilizare).Metode de implementare:ㆍPrețurile bazate pe reguli: Modificările de preț sunt declanșate de reguli predefinite. ㆍÎnvățarea mecanică: Sisteme de inteligență artificială care învață din modele și optimizează stabilirea prețurilor. ㆍSegmented pricing: Prețuri diferite pentru diferite segmente de clienți. ㆍ Prețuri bazate pe timp: Prețul se modifică la anumite momente în funcție de modelele temporale. ㆍPrețurile bazate pe concurență: Modificarea prețurilor în funcție de acțiunile concurenților.Cele mai bune practici:ㆍDeschidere în gestionarea politicilor de stabilire a prețurilor. ㆍStabilirea unor intervale de prețuri pentru a evita fluctuațiile extreme. ㆍTestarea și optimizarea algoritmilor ar trebui să se facă în mod regulat. ㆍAsigurarea că există suficiente date de piață de analizat. ㆍConflictul dintre veniturile companiei și confortul clienților. ㆍO schimbare treptată este mai bună decât o schimbare bruscă a prețului.

Distribuiți articolul
Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+