O strategie de stabilire a prețurilor prin care întreprinderile stabilesc prețuri pentru produse sau servicii care se pot modifica în funcție de piață, clienți, concurenți și alți factori.Componentele-cheie:modificări ale prețurilor bazate pe algoritmi, analiza datelor în timp real, segmentarea clienților, planificarea cererii, analiza comparativă a concurenței, monitorizarea nivelului materialelor/ stocurilor.
Aplicații uzuale:Companii aeriene (prețul se modifică în funcție de disponibilitatea locului, de perioada anului și de cerere), Hoteluri (tarifele se pot modifica în funcție de gradul de ocupare, de sezon și de evenimente), Aplicații de partajare a călătoriei (prețuri în creștere în timpul orelor de vârf), Site-uri de comerț electronic (prețul produsului se modifică în funcție de istoricul de navigare al utilizatorului și de stoc), Localuri care vând bilete (prețul biletelor variază în funcție de popularitate și de perioada anului), Companii de utilități (prețuri în funcție de perioada de utilizare).Metode de implementare:ㆍPrețurile bazate pe reguli: Modificările de preț sunt declanșate de reguli predefinite. ㆍÎnvățarea mecanică: Sisteme de inteligență artificială care învață din modele și optimizează stabilirea prețurilor. ㆍSegmented pricing: Prețuri diferite pentru diferite segmente de clienți. ㆍ Prețuri bazate pe timp: Prețul se modifică la anumite momente în funcție de modelele temporale. ㆍPrețurile bazate pe concurență: Modificarea prețurilor în funcție de acțiunile concurenților.Cele mai bune practici:ㆍDeschidere în gestionarea politicilor de stabilire a prețurilor. ㆍStabilirea unor intervale de prețuri pentru a evita fluctuațiile extreme. ㆍTestarea și optimizarea algoritmilor ar trebui să se facă în mod regulat. ㆍAsigurarea că există suficiente date de piață de analizat. ㆍConflictul dintre veniturile companiei și confortul clienților. ㆍO schimbare treptată este mai bună decât o schimbare bruscă a prețului.