2 min. de lectură

Ce este IRL?

Acronimul IRL vine de la„In Real Life„, adică în lumea reală. O campanie de experiență IRL este un tip de activitate de marketing care are loc în afara mediului online, fizic, în lumea reală.

This article was translated for you by artificial intelligence

Acronimul IRL vine de la„In Real Life„, adică în lumea reală. O campanie de experiență IRL este un tip de activitate de marketing care are loc în afara mediului online, fizic, în lumea reală. Scopul este de a crea o experiență personală puternică pe care oamenii să și-o amintească și, în mod ideal, despre care să vorbească mai departe – fie cu cei din jur, fie pe rețelele sociale. Spre deosebire de publicitatea digitală sau de conținutul pe care îl vedem pe ecrane, campaniile IRL implică simțurile și emoțiile și, adesea, interacțiunea directă cu produsul sau marca la fața locului.Exemple de campanii IRL:

  • Un magazin pop-up într-un loc neconvențional (de exemplu, în mijlocul unei piețe sau la un festival), unde oamenii pot încerca sau cumpăra produse.
  • Un eveniment experiențial –de exemplu, un brand organizează un concert, o expoziție sau un atelier special.
  • O instalație interactivă pe stradă care îi determină pe trecători să se implice și să experimenteze ceva neașteptat sau distractiv.
  • Marketing stradal – spectacole creative direct pe străzi (de exemplu, flash mob, performance, transformări vizuale ale spațiilor publice).

Campaniile IRL ajută mărcile să creeze conexiuni autentice cu oamenii. Atunci când experimentăm ceva real, ne amintim mult mai puternic. Iar dacă experiența este excepțională, ne place să o împărtășim – ceea ce conectează în mod natural campania IRL cu lumea online. Acestea pot fi similare cu marketingul de gherilă, dar există o anumită diferență între ele:

  • Experiența IRL = experiență puternică, adesea planificată, pozitivă și interactivă.
  • Guerrilla marketing = lovitură creativă în afara așteptărilor, de obicei fără avertisment și menită să capteze atenția.
Distribuiți articolul
Articole similare
De ce brandul personal bate PPC: dovada unui start-up slovac
7 min. de lectură

De ce brandul personal bate PPC: dovada unui start-up slovac

Ideea Gentlejam a venit într-o seară de primăvară, la o sticlă de vin Alibernet. Iveta Hrabovska, care pe atunci lucra în mass-media, s-a întors spre soțul ei și l-a anunțat că vrea să facă gemuri cu alcool. Răspunsul lui? „Nu ai gătit nimic în viața ta și ai 300 de euro la dispoziție”. Ea nu […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU