2 min. de lectură

Ce este FOMO?

FOMO (Fear of Missing Out) este un declanșator psihologic puternic și o strategie de marketing care creează un sentiment de urgență și raritate pentru a determina consumatorii să acționeze. În comerțul electronic, FOMO valorifică anxietatea înnăscută a consumatorilor cu privire la posibila ratare a unor oportunități valoroase, experiențe sau oferte limitate în timp.

This article was translated for you by artificial intelligence

FOMO (Fear of Missing Out) este un declanșator psihologic puternic și o strategie de marketing care creează un sentiment de urgență și raritate pentru a determina consumatorii să acționeze. În comerțul electronic, FOMO valorifică anxietatea înnăscută a consumatorilor cu privire la posibila ratare a unor oportunități valoroase, experiențe sau oferte limitate în timp.

Principalele tactici de punere în aplicare a FOMO:

  • Oferte cu durată limitată: Cronometre cu numărătoare inversă pe paginile de produse care evidențiază momentul în care se încheie o vânzare
  • Indicatori de stoc redus: Notificări de tipul „Au mai rămas doar 3!” care creează urgența achiziției
  • Acces exclusiv: Produse rezervate membrilor sau acces anticipat la noile colecții
  • Dovada socială: Afișarea achizițiilor recente sau a numărului de persoane care vizualizează un articol
  • Vânzări flash: Vânzări scurte, neanunțate, care recompensează vizitatorii frecvenți ai site-ului
  • Liste de așteptare: Crearea unei așteptări pentru produsele epuizate cu notificări de reaprovizionare

Eficacitate și considerații:

Marketingul FOMO funcționează prin activarea aversiunii consumatorilor față de pierderi – principiul psihologic conform căruia oamenii simt durerea de a pierde ceva mai acut decât plăcerea de a câștiga ceva echivalent. Atunci când este pusă în aplicare în mod autentic, FOMO poate crește semnificativ ratele de conversie și valoarea medie a comenzilor. Cu toate acestea, întreprinderile ar trebui să echilibreze tacticile FOMO cu transparența și valoarea reală. Scumpirea artificială sau urgența înșelătoare pot afecta încrederea în brand și pot duce la experiențe negative ale clienților.

Distribuiți articolul
Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+