2 min. de lectură

Ce este Dropshipping?

Un model de afaceri de vânzare cu amănuntul în care vânzătorul acceptă comenzile clienților fără a menține stocuri. În schimb, atunci când un client face o achiziție, vânzătorul cumpără produsul de la un furnizor terț, care apoi îl expediază direct clientului.

This article was translated for you by artificial intelligence

Un model de afaceri de vânzare cu amănuntul în care vânzătorul acceptă comenzile clienților fără a menține stocuri. În schimb, atunci când un client face o achiziție, vânzătorul cumpără produsul de la un furnizor terț, care apoi îl expediază direct clientului.Cum funcționează:

  1. Clientul plasează o comandă pe magazinul vânzătorului
  2. Vânzătorul transmite detaliile comenzii către furnizorul său
  3. Furnizorul împachetează și expediază produsul direct către client
  4. Vânzătorul plătește furnizorul, păstrând majorarea ca profit

Principalele avantaje:

  • Costuri de pornire reduse (nu sunt necesare investiții în inventar)
  • Cheltuieli generale reduse (nu există costuri de depozitare)
  • Independența de locație (poate fi operat de oriunde)
  • Scalabilitate (ușor de adăugat produse noi)
  • Nu există gestionare a stocurilor sau risc de stoc nevândut
  • Flexibilitatea de a testa diferite nișe de produse

Principalele provocări:

  • Marje de profit mai mici (de obicei 15-45% comparativ cu comerțul cu amănuntul tradițional)
  • Control limitat al calității produselor și ambalajelor
  • Dependența de fiabilitatea furnizorilor pentru expediere și îndeplinire
  • Posibile întârzieri și complicații la expediere
  • Urmărirea comenzilor și servicii pentru clienți mai complexe
  • Concurență crescută din cauza barierelor reduse la intrare
  • Probleme de vizibilitate a lanțului de aprovizionare

Ideal pentru: Antreprenorii care doresc să testeze idei de afaceri cu o investiție inițială minimă, nomazii digitali și cei care caută o activitate suplimentară cu operațiuni flexibile.

Distribuiți articolul
Articole similare
De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere
3 min. de lectură

De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere

Gigantul britanic de retail Marks & Spencer își schimbă semnificativ strategia de vânzări online. Potrivit unui raport ChannelX, compania a semnat un acord cu Zalando pentru a se ocupa de toată logistica din Europa continentală și intră simultan în TikTok Shop, unde un produs de înfrumusețare se vinde la fiecare secundă în Marea Britanie.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni
3 min. de lectură

Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni

TikTok Shop a publicat cifre care arată amploarea luptei împotriva fraudei în comerțul online. Platforma a respins peste 70 de milioane de produse înainte de listare în primele șase luni ale anului 2025 – cu 40% mai mult decât în semestrul precedent. În plus, au refuzat 1,4 milioane de cereri de înregistrare a vânzătorilor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea
3 min. de lectură

Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea

Retailerul german lansează un proiect pilot care ar putea schimba jocul ambalajelor. Clienții Kaufland din München returnează acum ambalajele goale de cosmetice în același mod în care ar returna o sticlă de Coca-Cola – pentru 29 de cenți fiecare la aparatul de depozitare. Detaliile provin din comunicatul de presă al lui Kaufland publicat în redacția […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU