2 min. de lectură

Ce este Dropshipping?

Un model de afaceri de vânzare cu amănuntul în care vânzătorul acceptă comenzile clienților fără a menține stocuri. În schimb, atunci când un client face o achiziție, vânzătorul cumpără produsul de la un furnizor terț, care apoi îl expediază direct clientului.

This article was translated for you by artificial intelligence

Un model de afaceri de vânzare cu amănuntul în care vânzătorul acceptă comenzile clienților fără a menține stocuri. În schimb, atunci când un client face o achiziție, vânzătorul cumpără produsul de la un furnizor terț, care apoi îl expediază direct clientului.Cum funcționează:

  1. Clientul plasează o comandă pe magazinul vânzătorului
  2. Vânzătorul transmite detaliile comenzii către furnizorul său
  3. Furnizorul împachetează și expediază produsul direct către client
  4. Vânzătorul plătește furnizorul, păstrând majorarea ca profit

Principalele avantaje:

  • Costuri de pornire reduse (nu sunt necesare investiții în inventar)
  • Cheltuieli generale reduse (nu există costuri de depozitare)
  • Independența de locație (poate fi operat de oriunde)
  • Scalabilitate (ușor de adăugat produse noi)
  • Nu există gestionare a stocurilor sau risc de stoc nevândut
  • Flexibilitatea de a testa diferite nișe de produse

Principalele provocări:

  • Marje de profit mai mici (de obicei 15-45% comparativ cu comerțul cu amănuntul tradițional)
  • Control limitat al calității produselor și ambalajelor
  • Dependența de fiabilitatea furnizorilor pentru expediere și îndeplinire
  • Posibile întârzieri și complicații la expediere
  • Urmărirea comenzilor și servicii pentru clienți mai complexe
  • Concurență crescută din cauza barierelor reduse la intrare
  • Probleme de vizibilitate a lanțului de aprovizionare

Ideal pentru: Antreprenorii care doresc să testeze idei de afaceri cu o investiție inițială minimă, nomazii digitali și cei care caută o activitate suplimentară cu operațiuni flexibile.

Distribuiți articolul
Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU