2 min. de lectură

Ce este Discovery Commerce?

Discovery commerce este un model de comerț electronic în care clienții găsesc și cumpără produse prin consum de conținut, mai degrabă decât prin căutare activă. Spre deosebire de cumpărăturile tradiționale bazate pe căutare, în care cumpărătorii știu ce vor, comerțul de descoperire prezintă produse organic prin videoclipuri, imagini, fluxuri live și fluxuri sociale.

This article was translated for you by artificial intelligence

Discovery commerce este un model de comerț electronic în care clienții găsesc și cumpără produse prin consum de conținut, mai degrabă decât prin căutare activă. Spre deosebire de cumpărăturile tradiționale bazate pe căutare, în care cumpărătorii știu ce vor, comerțul de descoperire prezintă produse organic prin videoclipuri, imagini, fluxuri live și fluxuri sociale.

Modelul se bazează pe algoritmi care arată produse relevante în conținut distractiv sau educațional. Un utilizator care urmărește un tutorial de gătit ar putea descoperi unelte de bucătărie. Cineva care caută inspirație pentru decorațiuni găsește mobilier de cumpărat imediat. Achizițiile au loc în context fără a părăsi platforma.

Caracteristicile cheie includ

  • Expunerea produsului bazată pe conținut
  • Cumpărarea impulsivă declanșată de inspirație
  • Nu este necesară intenția prealabilă de cumpărare
  • Finalizare fără probleme în aplicație
  • Potrivirea produselor bazată pe algoritmi

Platforme precum TikTok Shop, Instagram Shopping și Pinterest Shopping folosesc comerțul de descoperire pentru a estompa linia dintre consumul de conținut și cumpărături. Pentru companii, înseamnă că mărcile mai mici pot concura fără bugete mari de marketing – conținutul viral stimulează vânzările indiferent de numărul de urmăritori.

Comerțul de descoperire aduce beneficii în special produselor vizuale în categorii precum modă, frumusețe, decorațiuni interioare și mâncare, unde inspirația determină deciziile de cumpărare mai mult decât specificațiile funcționale.

Distribuiți articolul
Articole similare
De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere
3 min. de lectură

De ce M&S a ales TikTok Shop și Zalando pentru creștere

Gigantul britanic de retail Marks & Spencer își schimbă semnificativ strategia de vânzări online. Potrivit unui raport ChannelX, compania a semnat un acord cu Zalando pentru a se ocupa de toată logistica din Europa continentală și intră simultan în TikTok Shop, unde un produs de înfrumusețare se vinde la fiecare secundă în Marea Britanie.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni
3 min. de lectură

Magazinul TikTok a blocat 70 de milioane de produse în șase luni

TikTok Shop a publicat cifre care arată amploarea luptei împotriva fraudei în comerțul online. Platforma a respins peste 70 de milioane de produse înainte de listare în primele șase luni ale anului 2025 – cu 40% mai mult decât în semestrul precedent. În plus, au refuzat 1,4 milioane de cereri de înregistrare a vânzătorilor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea
3 min. de lectură

Returnările de depozit pot funcționa pentru produse cosmetice? Kaufland testează ideea

Retailerul german lansează un proiect pilot care ar putea schimba jocul ambalajelor. Clienții Kaufland din München returnează acum ambalajele goale de cosmetice în același mod în care ar returna o sticlă de Coca-Cola – pentru 29 de cenți fiecare la aparatul de depozitare. Detaliile provin din comunicatul de presă al lui Kaufland publicat în redacția […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU