Termenul CPG înseamnă bunuri de larg consum ambalate. Se referă la bunuri de consum ambalate – adică produse care sunt consumate rapid și necesită achiziție regulată. Acestea sunt produse de consum obișnuite care sunt ambalate și vândute de obicei în puncte de vânzare cu amănuntul, supermarketuri sau magazine online.
Exemple tipice de produse CPG sunt alimentele (de exemplu, cereale, băuturi, produse lactate), produsele cosmetice și de îngrijire personală (de exemplu, săpunuri, șampoane, deodorante), articole de uz casnic (de exemplu, produse de curățare, produse din hârtie), medicamente fără prescripție medicală (de exemplu, vitamine, analgezice)…
Principala caracteristică a CPG-urilor este că sunt produse pe care clienții trebuie să le cumpere în mod regulat. Spre deosebire de produsele de lungă durată, cum ar fi electronicele sau mobilierul, produsele CPG au o durată de viață mai scurtă și sunt relativ ieftine.
Termenul este adesea confundat cu FMCG. CPG este un termen mai larg și cuprinde toate bunurile de larg consum ambalate, fie că sunt bunuri de larg consum (FMCG) sau bunuri de consum mai lente – cum ar fi cosmetice sau articole de uz casnic de lungă durată. Principala diferență este că FMCG se concentrează pe produse cu mișcare rapidă, în timp ce CPG include produse cu vânzări mai lente.