2 min. de lectură

Ce este CPG?

Termenul CPG înseamnă bunuri de larg consum ambalate. Se referă la bunuri de consum ambalate – adică produse care sunt consumate rapid și necesită achiziție regulată.

This article was translated for you by artificial intelligence

Termenul CPG înseamnă bunuri de larg consum ambalate. Se referă la bunuri de consum ambalate – adică produse care sunt consumate rapid și necesită achiziție regulată. Acestea sunt produse de consum obișnuite care sunt ambalate și vândute de obicei în puncte de vânzare cu amănuntul, supermarketuri sau magazine online.

Exemple tipice de produse CPG sunt alimentele (de exemplu, cereale, băuturi, produse lactate), produsele cosmetice și de îngrijire personală (de exemplu, săpunuri, șampoane, deodorante), articole de uz casnic (de exemplu, produse de curățare, produse din hârtie), medicamente fără prescripție medicală (de exemplu, vitamine, analgezice)…

Principala caracteristică a CPG-urilor este că sunt produse pe care clienții trebuie să le cumpere în mod regulat. Spre deosebire de produsele de lungă durată, cum ar fi electronicele sau mobilierul, produsele CPG au o durată de viață mai scurtă și sunt relativ ieftine.

Termenul este adesea confundat cu FMCG. CPG este un termen mai larg și cuprinde toate bunurile de larg consum ambalate, fie că sunt bunuri de larg consum (FMCG) sau bunuri de consum mai lente – cum ar fi cosmetice sau articole de uz casnic de lungă durată. Principala diferență este că FMCG se concentrează pe produse cu mișcare rapidă, în timp ce CPG include produse cu vânzări mai lente.

Distribuiți articolul
Articole similare
De ce brandul personal bate PPC: dovada unui start-up slovac
7 min. de lectură

De ce brandul personal bate PPC: dovada unui start-up slovac

Ideea Gentlejam a venit într-o seară de primăvară, la o sticlă de vin Alibernet. Iveta Hrabovska, care pe atunci lucra în mass-media, s-a întors spre soțul ei și l-a anunțat că vrea să facă gemuri cu alcool. Răspunsul lui? „Nu ai gătit nimic în viața ta și ai 300 de euro la dispoziție”. Ea nu […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU