Costul bunurilor vândute, sau COGS pe scurt, se referă la banii pe care o companie îi cheltuiește pentru a face lucrurile pe care le vinde. Este ca și cum ar costa rețeta pentru un brutar – cât cheltuiesc pe făină, zahăr și ouă pentru a coace un tort. COGS acoperă cheltuielile evidente: materiile prime care intră în produs și salariile plătite lucrătorilor care îl produc. Dar nu include lucruri precum publicitatea produsului sau expedierea acestuia către clienți. Practic, COGS vă spune cât costă să creați un produs înainte de a începe să vă faceți griji cu privire la vânzarea sau livrarea acestuia. Este un număr crucial pentru companii, deoarece le ajută să-și dea seama cât de mult profit obțin cu adevărat din fiecare vânzare.
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.