O valoare importantă care permite companiilor să înțeleagă valoarea pe termen lung a contactelor clienților lor este valoarea de viață a clienților. Acesta analizează suma așteptată de bani pe care un client o va cheltui cu o companie pe parcursul întregului mandat. Companiile cântăresc două elemente principale pentru a rezolva acest lucru. Ei iau în considerare mai întâi venitul mediu pe care îl aduce un consumator. Apoi proiectează durata de timp în care consumatorul va continua probabil să facă achiziții de la ei.
Înmulțirea acestor două numere ajută companiile să înțeleagă valoarea globală a unui client în timp. A face judecăți înțelepte cu privire la marketing, servicii pentru clienți și dezvoltarea produselor depinde mult de aceste cunoștințe. De exemplu, o corporație s-ar putea concentra mai mult pe atragerea și păstrarea anumitor tipuri de clienți dacă este conștientă de faptul că unii dintre ei stau de obicei mai mult și cheltuiesc mai mult. În mod alternativ, în cazul în care descoperă că unii consumatori au o valoare scăzută pe toată durata vieții, ar putea căuta strategii pentru a-și spori cheltuielile sau pentru a-și aprofunda legăturile cu afacerea.