4 min. de lectură

De la flopul comerțului electronic la top: poate străluci următoarea ta afacere?

Lansarea unei afaceri de comerț electronic este interesantă, dar nu orice afacere reușește din prima încercare. Dacă incursiunea ta inițială în comerțul cu amănuntul online nu a ieșit așa cum era de așteptat, nu dispera. Iată cum să vă reveniți și să învățați din experiență.

This article was translated for you by artificial intelligence
De la flopul comerțului electronic la top: poate străluci următoarea ta afacere?
Sursă: Depositphotos

Este nerealist să te aștepți ca prima ta afacere să aibă un succes uriaș. Este posibil să fi auzit statistica adesea citată că 90% dintre întreprinderile mici eșuează. Această cifră este oarecum exagerată, o cifră mai fiabilă pentru întreprinderile mici este că aproximativ 50% dintre întreprinderi eșuează în primii cinci ani.

O rată de eșec de 50% nu este încă o statistică promițătoare, în special pentru noii antreprenori. Dacă sunteți liderul unui start-up, prima dvs. companie va face în mod evident mult mai multe greșeli decât a doua sau a treia. Indiferent cât de bună este ideea ta, lipsa ta de experiență te va face mai probabil să eșuezi decât colegii tăi mai experimentați.

Desigur, există modalități de a evita coșul de gunoi al statisticilor proaste. Unii antreprenori reușesc în primele lor încercări de a construi o afacere. De exemplu, prima companie a lui Elon Musk, Zip2, a avut succes aproape imediat. Mark Zuckerberg avea, de asemenea, foarte puțină experiență în afaceri înainte de a începe Facebook.

Dar să presupunem că prima ta afacere eșuează. Cum folosiți această experiență pentru a vă maximiza șansele de succes antreprenorial final?

Recuperarea mentală

Depresia, anxietatea și epuizarea sunt frecvente în rândul antreprenorilor, chiar și atunci când start-up-urile lor au succes. Dacă vă confruntați cu un eșec major în afaceri după o perioadă de entuziasm și muncă grea, este posibil să vă simțiți deosebit de scăzut. Acordați-vă ceva timp pentru a vă recupera emoțional. Oameni diferiți au nevoi diferite. Pentru unii, petrecerea timpului cu prietenii și familia sau într-un grup de sprijin este valoroasă; Pentru alții, este mai bine să petreacă timp singuri.

De exemplu, când Steve Jobs a fost forțat să plece de la Apple la mijlocul anilor 1980, el a rătăcit prin Europa pentru o vreme, deprimat, încercând să găsească o nouă motivație pentru a continua.

Redresarea financiară

Dacă doriți să vă mențineți impulsul carierei, trebuie să vă recuperați financiar. În funcție de natura eșecului afacerii dvs. și de finanțele personale, vă puteți găsi într-o poziție vulnerabilă. Este posibil să fi auzit povești despre antreprenori care și-au pierdut o mare parte din economiile personale ca urmare a unei afaceri eșuate.

Analiză

De asemenea, este important să petreceți ceva timp revizuind evenimentele care au dus la eșecul afacerii dvs. Factorii motivanți pentru eșecul afacerii dvs. vor fi evidenti (cum ar fi lipsa banilor sau falimentul unui client important), dar este important sa luati o viziune holistica si sa luati in considerare toti factorii care au condus la aceste rezultate. Acest lucru nu numai că vă va ajuta să depășiți eșecul afacerii dvs., dar vă va învăța și lecții importante pe care va trebui să le învățați pe măsură ce vă construiți următoarea afacere.

Studiați analiza altor start-up-uri și antreprenori. Discutați cu un mentor sau un antreprenor mai experimentat care vă poate oferi îndrumări suplimentare.

Pregătirea pentru următoarea oportunitate

Odată ce ați obținut o anumită stabilitate financiară și sunteți încrezător că ați învățat câteva lecții importante despre natura eșecului afacerii dvs., puteți începe să vă pregătiți pentru următoarea oportunitate. După câteva luni departe de afacerea anterioară, ar trebui să fii gata să decizi dacă să te întorci la antreprenoriat sau să-ți redirecționezi energiile către o carieră tradițională.

Orice ai decide, merită să:

  • Extinderea rețelei
  • Începeți să participați la mai multe evenimente de rețea
  • Discutați cu oameni din industria dvs.

Nu privi eșecul primei tale afaceri ca pe un eșec personal și nu crede că te va împiedica să ai un viitor de succes. Pentru mulți antreprenori, eșecul inițial este doar primul pas dintr-o călătorie lungă – un pas care poate duce la un nivel mult mai ridicat de succes.

Distribuiți articolul
Articole similare
Impactul sustenabilității comerțului cu amănuntul: Generația Z conduce schimbarea FMCG
3 min. de lectură

Impactul sustenabilității comerțului cu amănuntul: Generația Z conduce schimbarea FMCG

Sustenabilitatea comerțului cu amănuntul a devenit o preocupare critică pentru sectorul FMCG , pe măsură ce Generația Z devine un grup cheie de consumatori. Intrarea Generației Z în forța de muncă, cu convingerile lor puternice de mediu, pune presiune asupra comercianților cu amănuntul și a companiilor FMCG pentru a înțelege mai bine implicațiile schimbărilor climatice […]

Citiți articolul
Creșterea mărcilor direct-to-consumer (DTC) în Europa
5 min. de lectură

Creșterea mărcilor direct-to-consumer (DTC) în Europa

În ultimii ani, mărcile Direct-to-Consumer (DTC) au câștigat o tracțiune semnificativă în Europa. Acest model de afaceri, care implică mărci care vând direct clienților prin canalele lor online, ocolește efectiv intermediarii tradiționali de retail, cum ar fi magazinele universale sau piețele. În consecință, mărcile DTC au remodelat fundamental peisajul de retail, concentrându-se pe experiențe personalizate, […]

Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+