4 min. de lectură

De ce își depune Shein oferta publică inițială în secret?

După încercări eșuate la New York și Londra, gigantul fast fashion adoptă o abordare fără precedent pentru a se lista la bursă. Iată de ce acest lucru este important pentru întreaga industrie a comerțului cu amănuntul.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
De ce își depune Shein oferta publică inițială în secret?
Sursă: Depositphotos: Photo by Boarding2Now (edited in Canva Pro)

Shein este pe cale să intre în istoria IPO – și nu în modul în care o fac majoritatea companiilor. Brandul chinezesc de modă rapidă SHEIN intenționează să depună o cerere confidențială pentru IPO-ul său din Hong Kong încă din această săptămână, marcând o abatere rară de la procesul tipic de depunere publică urmat de majoritatea companiilor.

Strategia de depunere secretă

Spre deosebire de procedurile normale de IPO, în cadrul cărora companiile își fac publice documentele financiare, Shein ține totul secret. Această abordare de depunere confidențială permite companiei să ascundă detaliile financiare și operaționale esențiale pentru mult mai mult timp, în timp ce navighează prin procesul de aprobare de reglementare. Iată ce rămâne secret până în etapa de aprobare finală:

  • Situațiile financiare complete
  • Venituri și marje de profit
  • măsurători operaționale
  • planuri strategice de afaceri

Documentele nu vor vedea lumina zilei până când Shein nu va trece de audierea finală la Bursa din Hong Kong – ultimul pas în procesul de aprobare de reglementare din oraș.

A treia oară e farmecul?

Această mișcare din Hong Kong reprezintă a treia încercare a Shein de a deveni publică, după două eșecuri de profil înalt pe care le-am urmărit:New York (prima încercare): Shein a căutat inițial să se listeze în SUA pentru a obține legitimitate ca societate globală și pentru a avea acces la investitorii occidentali. După cum am raportat anterior, opoziția parlamentarilor americani a zădărnicit aceste planuri, invocând îngrijorări cu privire la condițiile de muncă din lanțul de aprovizionare al companiei din China.Londra (a doua încercare): În ciuda faptului că a obținut aprobarea Regatului Unit pentru IPO-ul de la Londra, planurile de intrare la bursă ale companiei, în valoare de 50 de miliarde de lire sterline, au fost în cele din urmă blocate de autoritățile de reglementare chineze, care au refuzat să își dea acordul.Hong Kong (strategia actuală): În prezent, Shein pariază pe regiunea sa de origine, folosind înregistrări confidențiale pentru a menține un control maxim asupra fluxului de informații.

Puzzle-ul reglementărilor

Înainte ca Shein să poată continua, are nevoie de aprobarea Comisiei de reglementare a valorilor mobiliare din China (CSRC). Sursele nu au confirmat dacă societatea a obținut măcar o aprobare verbală din partea autorităților de reglementare chineze – aceleași autorități care i-au blocat planurile de la Londra. Acest lucru creează un joc de așteptare cu miză mare. Dacă autoritățile de reglementare chineze aprobă, Shein obține o derogare de la principalele reguli de listare din Hong Kong. În caz contrar, se întoarce la masa de desen.

De ce acest lucru este important pentru retail

Drumul IPO al Shein reflectă tensiunile mai largi din finanțele globale și comerțul cu amănuntul. Luptele companiei evidențiază modul în care considerentele geopolitice influențează din ce în ce mai mult unde și cum pot avea acces marii comercianți cu amănuntul la piețele publice. Pentru industria fast fashion în special, eventuala listare publică a Shein ar putea:

  • să stabilească standarde de transparență pentru prezentarea informațiilor financiare
  • influențeze modul în care concurenții îșiabordează propriile oferte publice
  • să demonstreze viabilitatea strategiilor de listare axate pe Asia

Miza

Fiind unul dintre cei mai atent monitorizați candidați la IPO la nivel global, succesul sau eșecul Shein în Hong Kong va trimite semnale mult dincolo de industria modei. O depunere confidențială de succes ar putea încuraja alte companii să urmeze strategii similare, în timp ce un alt eșec ar putea forța o regândire completă a ambițiilor lor pe piața publică. Reprezentanții companiei au refuzat să comenteze, la fel ca și Bursa din Hong Kong și autoritățile de reglementare chineze. Pentru moment, Shein pariază că a treia oară este cu noroc – și că păstrarea secretelor ar putea fi cheia pentru a deveni în cele din urmă publică.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU