4 min. de lectură

De ce doar 26% apreciază experiențele digitale ca fiind excelente și cum să le îmbunătățești

Doar 26% dintre clienți apreciază experiențele digitale ca fiind excelente. Ce se poate face? Anul trecut au apărut numeroase știri despre datele unificate și inteligența artificială generativă, ambele având potențialul de a transforma experiența clienților. De ce eșuează adesea personalizarea? Și ce diferențiază liderii de piață de alte companii? Raportul Adobe Digital Trends 2024 s-a axat pe aceste întrebări. Descoperiți cum să depășiți așteptările provocatoare ale clienților și să vă adaptați la lumea digitală în schimbare rapidă prin personalizare, date unificate și AI generativ.

This article was translated for you by artificial intelligence
De ce doar 26% apreciază experiențele digitale ca fiind excelente și cum să le îmbunătățești
Sursă: DALL·E

Nevoia inevitabilă de personalizare

Personalizarea rămâne principala prioritate a brandurilor, însă implementarea acesteia rămâne adesea în urmă. Doar 26% dintre consumatorii intervievați au apreciat interacțiunile lor digitale ca fiind „excelente”, dezvăluind un decalaj semnificativ între așteptările clienților și performanța mărcii. Deși consumatorii sunt dispuși să își împărtășească datele pentru experiențe mai bune, ei cer transparență și o gestionare responsabilă a datelor.

„Organizațiile solicită mai multe date, dar consumatorii sunt circumspecți, în parte din cauza personalizării limitate pe care au primit-o după ce și-au partajat datele în trecut, precum și din cauza preocupărilor generale privind confidențialitatea”, se arată în raport.

Lecția? Companiile de comerț electronic trebuie să conecteze toate canalele și interacțiunile într-o călătorie coerentă și personalizată a clienților , care să funcționeze perfect pe toate platformele.

Baza unificată de date este cheia succesului

Sistemele de date fragmentate împiedică dezvoltarea companiei. Organizațiile care excelează în integrarea datelor obțin rezultate mai bune prin capacitatea lor de a oferi eficient experiențe personalizate. Potrivit raportului, liderii de piață utilizează platforme avansate de date ale clienților (CDP) care colectează, unesc și activează datele în timp real pentru a îmbunătăți experiența clienților.

Investiți în sisteme de date care reunesc toate informațiile despre clienți într-un singur loc. Acest lucru vă va oferi informații mai exacte, o personalizare mai bună și pregătirea pentru utilizarea IA.

Adoptați instrumentele AI

IA generativă a adus schimbări fundamentale, însă majoritatea companiilor se află încă în stadiile incipiente de adoptare. Impactul cel mai semnificativ al AI este vizibil în crearea de conținut și optimizarea fluxului de lucru.

Cei care adoptă din timp IA generativă au de șase ori mai multe șanse de a realiza experiențe digitale excepționale decât cei care o adoptă mai târziu. Cu toate acestea, întregul potențial al tehnologiei depinde de obiective clar definite, sisteme de date robuste și colaborare interdisciplinară.

digital experiences

Source: Adobe

Oportunități pentru comerțul electronic:

  • Automatizarea creării de conținut pentru campaniile de marketing
  • Personalizarea interacțiunilor cu clienții în timp real
  • Raționalizarea fluxurilor de lucru pentru reducerea costurilor și creșterea eficienței

Consolidarea încrederii clienților

Încrederea clienților este esențială, în special atunci când se utilizează inteligența artificială. Raportul arată că, deși consumatorii sunt receptivi la experiențele bazate pe inteligența artificială, aceștia sunt încă îngrijorați cu privire la securitatea datelor. Comunicarea transparentă cu privire la utilizarea datelor și măsurile stricte de confidențialitate sunt esențiale pentru menținerea încrederii.

Acordați prioritate guvernanței datelor și utilizării etice a IA pentru a câștiga și a menține loialitatea clienților.

Discover how to enhance digital experiences for your customers! Learn about the importance of personalization, unified data, and generative AI

Source: Adobe

Privind în perspectivă

Un lucru este sigur: comerțul electronic se confruntă cu schimbări fundamentale. Îmbunătățirea personalizării, investițiile în integrarea datelor și valorificarea inteligenței artificiale generative vor permite companiilor nu numai să îndeplinească, ci și să depășească așteptările clienților. Acum este momentul potrivit pentru acțiune.

Metodologia raportului: Raportul Adobe Digital Trends 2024 se bazează pe un sondaj realizat în ianuarie și februarie 2024 în rândul a 8.600 de cadre de conducere și 6.800 de consumatori. Acesta s-a axat pe opiniile liderilor din diverse industrii și regiuni cu privire la tendințele digitale, precum și pe așteptările consumatorilor de la interacțiunile online cu brandurile. Datele au fost analizate pentru a compara organizațiile de succes cu cele rămase în urmă și pentru a identifica factorii-cheie de succes.

Distribuiți articolul
Articole similare
Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?
4 min. de lectură

Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?

Recenziile online sunt un instrument esențial pentru luarea deciziilor de către consumatori și pentru consolidarea încrederii. Un sondaj recent realizat de Trustpilot în rândul a 600 de IMM-uri britanice cu putere de decizie și 2 000 de consumatori demonstrează importanța acestora pentru creșterea economică și provocările asociate.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari
3 min. de lectură

SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari

Potrivit unui raport exclusiv al Reuters, Shein trece prin ceea ce noi, cei din industrie, numim un „moment de verificare a realității”. Afacerea este următoarea: Shein se gândește să debuteze pe bursa de la Londra, dar există o piedică. Incredibil, evaluarea lor actuală de 50 de miliarde de dolari este cu aproximativ un sfert mai […]

Citiți articolul
Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025
2 min. de lectură

Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025

Într-o declarație a directorului general Sundar Pichai cu privire la publicarea câștigurilor Alphabet pentru T4 2024, compania a afirmat că intenționează să cheltuiască aproximativ 75 de miliarde de dolari pentru cheltuieli de capital în 2025. Aceasta este o creștere semnificativă față de cele 32,3 miliarde de dolari care au fost cheltuite în 2023 și arată […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+