
Nevoia inevitabilă de personalizare
Personalizarea rămâne principala prioritate a brandurilor, însă implementarea acesteia rămâne adesea în urmă. Doar 26% dintre consumatorii intervievați au apreciat interacțiunile lor digitale ca fiind „excelente”, dezvăluind un decalaj semnificativ între așteptările clienților și performanța mărcii. Deși consumatorii sunt dispuși să își împărtășească datele pentru experiențe mai bune, ei cer transparență și o gestionare responsabilă a datelor.
„Organizațiile solicită mai multe date, dar consumatorii sunt circumspecți, în parte din cauza personalizării limitate pe care au primit-o după ce și-au partajat datele în trecut, precum și din cauza preocupărilor generale privind confidențialitatea”, se arată în raport.
Lecția? Companiile de comerț electronic trebuie să conecteze toate canalele și interacțiunile într-o călătorie coerentă și personalizată a clienților , care să funcționeze perfect pe toate platformele.
Baza unificată de date este cheia succesului
Sistemele de date fragmentate împiedică dezvoltarea companiei. Organizațiile care excelează în integrarea datelor obțin rezultate mai bune prin capacitatea lor de a oferi eficient experiențe personalizate. Potrivit raportului, liderii de piață utilizează platforme avansate de date ale clienților (CDP) care colectează, unesc și activează datele în timp real pentru a îmbunătăți experiența clienților.
Investiți în sisteme de date care reunesc toate informațiile despre clienți într-un singur loc. Acest lucru vă va oferi informații mai exacte, o personalizare mai bună și pregătirea pentru utilizarea IA.
Adoptați instrumentele AI
IA generativă a adus schimbări fundamentale, însă majoritatea companiilor se află încă în stadiile incipiente de adoptare. Impactul cel mai semnificativ al AI este vizibil în crearea de conținut și optimizarea fluxului de lucru.
Cei care adoptă din timp IA generativă au de șase ori mai multe șanse de a realiza experiențe digitale excepționale decât cei care o adoptă mai târziu. Cu toate acestea, întregul potențial al tehnologiei depinde de obiective clar definite, sisteme de date robuste și colaborare interdisciplinară.

Source: Adobe
Oportunități pentru comerțul electronic:
- Automatizarea creării de conținut pentru campaniile de marketing
- Personalizarea interacțiunilor cu clienții în timp real
- Raționalizarea fluxurilor de lucru pentru reducerea costurilor și creșterea eficienței
Consolidarea încrederii clienților
Încrederea clienților este esențială, în special atunci când se utilizează inteligența artificială. Raportul arată că, deși consumatorii sunt receptivi la experiențele bazate pe inteligența artificială, aceștia sunt încă îngrijorați cu privire la securitatea datelor. Comunicarea transparentă cu privire la utilizarea datelor și măsurile stricte de confidențialitate sunt esențiale pentru menținerea încrederii.
Acordați prioritate guvernanței datelor și utilizării etice a IA pentru a câștiga și a menține loialitatea clienților.

Source: Adobe
Privind în perspectivă
Un lucru este sigur: comerțul electronic se confruntă cu schimbări fundamentale. Îmbunătățirea personalizării, investițiile în integrarea datelor și valorificarea inteligenței artificiale generative vor permite companiilor nu numai să îndeplinească, ci și să depășească așteptările clienților. Acum este momentul potrivit pentru acțiune.
Metodologia raportului: Raportul Adobe Digital Trends 2024 se bazează pe un sondaj realizat în ianuarie și februarie 2024 în rândul a 8.600 de cadre de conducere și 6.800 de consumatori. Acesta s-a axat pe opiniile liderilor din diverse industrii și regiuni cu privire la tendințele digitale, precum și pe așteptările consumatorilor de la interacțiunile online cu brandurile. Datele au fost analizate pentru a compara organizațiile de succes cu cele rămase în urmă și pentru a identifica factorii-cheie de succes.