Evaluarea obiectivă a situației actuale
Acest punct ar putea fi împărțit în 2 categorii, care pe de o parte sunt diametral opuse, dar care îi acoperă pe toți jucătorii (ne)de succes de pe piața online.Marketing neglijat pe termen lungDacă nu ați acordat prea multă atenție marketingului în ultimii ani, sau nu ați fost nevoit, sau nu a existat niciodată loc pentru el, nu veți putea recupera în câteva săptămâni. Neglijarea marketingului pe termen lung duce adesea la un site web neglijat, la un branding neglijat și la un manual de vizualuri și comunicare absent. În acest moment, va trebui cu siguranță să luați în considerare un cost mai mare de repornire, deoarece este probabil ca problema în cauză să afecteze aproape toate canalele.
Începerea unei afaceri noi
Regula conform căreia puteți începe cu mai puțin astăzi și puteți investi mai mult în marketing mai târziu nu se mai aplică cu adevărat. Poate fi adevărat dacă aveți un produs care este atât de unic încât iese în evidență din mulțime. Dar dacă faci ceva ce altcineva face deja, trebuie să fii pragmatic. Întotdeauna trebuie să investești mai întâi și apoi să optimizezi și să încerci să îți aloci diferit investițiile în marketing. La prețurile actuale pentru spațiul media, chiar și cu rate de conversie optimiste la început, există încă un cost de pornire relativ ridicat înainte ca afacerea să își „urmeze cursul”. Desigur, există în continuare riscul unui eșec total, pe care nicio agenție de renume nu îl poate garanta, dar marketingul înseamnă să încerci, să testezi și să optimizezi, iar în acel moment nu te vei mișca fără o investiție inițială. Cu cât segmentul tău este mai profitabil și cu cât concurența și agenții de publicitate sunt mai numeroase, cu atât investiția inițială este mai mare și startul mai greu. Dacă vrei să deschizi un e-store de telefoane mobile, poziția de pornire nu este ușoară și comunicarea ta trebuie să fie de primă clasă. Ideea de a vinde ceva și apoi de a investi este, din păcate, nerealistă.
Realizarea unui plan pe termen scurt
Pentru un plan pe termen scurt, vă recomandăm să urmați regula Pareto de a face 80% din muncă pentru 20% din timp și bani. Fie că este vorba de repararea celor mai elementare lucruri în cadrul site-ului dvs. (hotfixes, puteți reconstrui site-ul în etapa următoare), stabilirea de urmărire de bază, stabilirea a câteva campanii de bază pentru ceva în care sunteți încrezător în poziția dvs.
Observăm adesea o viziune foarte largă din partea clienților care, nefiind implicați în marketing de mult timp, mai ales în cadrul unei organizații mari, doresc să se lanseze în toate canalele și oportunitățile de marketing deodată. Această idee influențează apoi brief-ul către agenția de marketing și influențează, de asemenea, selecția și crearea canalelor. Clienții sunt adesea surprinși când bugetul media estimat este de multe ori mai mare decât bugetul lor maxim.
Creați un plan pe termen lung
După ce ați creat câteva campanii și ați pus în ordine cele mai importante elemente, este timpul să vă uitați la o strategie de marketing pe termen lung. Nu este foarte important dacă este o strategie pe șase luni sau pe un an. Ceea ce este important la sfârșitul zilei este să vă țineți de strategia de marketing. Mulți clienți se abat apoi de la strategie și introduc alte tipuri de promoții, ceea ce este adesea contraproductiv și creează confuzie.O strategie adecvată pe termen lung ar trebui să includă
- Cine suntem noi? Ce facem noi?
- Ce ar trebui să comunicăm pe termen lung?
- Care sunt produsele/serviciile noastre?
- Care sunt USP-urile noastre?
- La ce răspund clienții noștri?
- Cine sunt concurenții noștri?
- Ce canale putem folosi și cum?
- Care sunt principalele creații, plasamente, formate?
- Care este tonul vocii noastre?
- Ce încercăm să obținem?
- Cum îl măsurăm?
- Buget – media + executiv