3 min. de lectură

Cum se descurcă industria modei în vremuri de instabilitate economică?

Noul raport RetailX Global Fashion 2024 aruncă o lumină asupra călătoriei tumultoase a industriei modei de la vârfurile din 2021 la minimele din 2022. Acesta atribuie fluctuațiile interacțiunii dintre dinamica economică globală și geopolitică.

This article was translated for you by artificial intelligence
Cum se descurcă industria modei în vremuri de instabilitate economică?
Sursă: Depositphotos

În urma războiului din Ucraina, prețurile la energie au crescut la începutul anului 2022, declanșând un efect de domino asupra lanțurilor globale de aprovizionare și a circulației mărfurilor. Această creștere a inflației a avut un impact semnificativ asupra comercianților cu amănuntul de modă, deoarece costurile materialelor, producției și transportului au crescut foarte mult, reducând marjele de profit. Drept urmare, consumatorii au trebuit să facă față creșterii bruște a prețurilor în întregul sector, ceea ce le-a redus disponibilitatea de a cheltui bani.

Africa a dus greul inflației în creștere și a înregistrat o scădere bruscă a vânzărilor de modă. În schimb, Asia a rezistat unei furtuni inflaționiste mai blânde, ușurând impactul asupra vânzărilor cu amănuntul de modă.

În mod încurajator, datele recente sugerează o scădere rapidă a inflației în toate regiunile, însoțită de un răspuns pozitiv în vânzările de modă. Cu toate acestea, cu o incertitudine globală continuă din cauza conflictelor și tensiunilor geopolitice, previziunile vânzărilor de modă pentru 2024 sunt provocatoare.

Entuziasmul post-pandemic

În urma pandemiei și a turbulențelor economice, interesul consumatorilor pentru modă a crescut semnificativ. Cu toate acestea, ne putem aștepta să vedem o creștere a cheltuielilor pentru îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii în unele regiuni. Această tendință este așteptată în special în țări precum India, China și Orientul Mijlociu. Moda ar putea ocupa locul al doilea în spatele alimentelor în clasamentul preconizat al creșterii cheltuielilor, indicând o redresare continuă și interesul consumatorilor pentru modă după pandemie.

Accesul la produsele ecologice este în creștere

„Moda sustenabilă este acum o parte importantă a industriei, iar consumatorii o iubesc. 46,4% dintre cumpărătorii globali au cumpărat îmbrăcăminte sustenabilă anul trecut, mai mult decât orice alt sector de retail. O treime au cumpărat încălțăminte sustenabilă și o cincime accesorii sustenabile”, se arată în raportul RetailX .

Social media ca un canal de vânzări

Brandurile de modă folosesc în mod activ social media pentru a interacționa cu clienții și pentru a stimula vânzările. Popularitatea conținutului utilizatorilor și influențatorilor pe platforme precum TikTok schimbă modul în care mărcile ajung la clienți și influențează achizițiile acestora. Această nouă abordare a publicității și a afacerilor de modă are potențialul de a influența viitorul modei în spațiul comercial.

Distribuiți articolul
Articole similare
Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.
4 min. de lectură

Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.

Meta extinde Opportunity Score – o metrică care dezvăluie instantaneu în Ads Manager modul în care puteți îmbunătăți campaniile și reduce costurile. Această nouă metrică bazată pe AI ajunge la mai mulți advertiseri după testare. Acesta oferă un scor clar al campaniei și sugestii specifice pentru îmbunătățire.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice
4 min. de lectură

Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice

Recent, trei mari mărci britanice de comerț cu amănuntul – Marks & Spencer, Co-op și Harrods – au fost victimele unor atacuri cibernetice de amploare care le-au perturbat semnificativ operațiunile și au scos la iveală lacune grave de securitate în sistemele lor informatice. Aceste incidente scot în evidență amenințările tot mai mari la adresa securității […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București
3 min. de lectură

GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București

GPeC SUMMIT, cel mai important eveniment de e-commerce și marketing online din România și Europa de Est, își va sărbători cea de-a 20-a aniversare în mai 2025 cu un program excepțional de două zile. Evenimentul este pregătit să atragă elita pieței digitale, inclusiv peste 800 de participanți de nivel C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+