10 min. de lectură

Cum să utilizați reducerile ca un profesionist: 6 strategii de stabilire a prețurilor cu discount

Știți ce mă scoate din minți? Să intru într-un magazin și să văd "50% OFF EVERYTHING!" afișat pe vitrină. Primul meu gând nu este entuziasmul, ci suspiciunea. Ce este în neregulă cu lucrurile astea de trebuie să le dea practic pe gratis? Iată ce nu înțeleg majoritatea proprietarilor de magazine. Strategiile de stabilire a prețurilor cu discount nu constau în reducerea aleatorie a prețurilor. Este mult mai strategic decât atât. Dacă o faci cum trebuie, este ca și cum ai fi un intermediar între produsele tale și clienții care sunt în cumpănă.

Muhammed Tüfekyapan Muhammed Tüfekyapan
E-commerce strategist and Shopify expert I Founder, Growth Suite I Growth Hacking Studio
This article was translated for you by artificial intelligence
Cum să utilizați reducerile ca un profesionist: 6 strategii de stabilire a prețurilor cu discount
Sursă: Canva

Înțelegeți diferitele tipuri de reduceri

Bine, să vorbim mai întâi despre elementele de bază. Aveți două modalități principale de a oferi reduceri și, sincer, alegerea uneia greșite vă poate distruge complet strategia.

Coduri manuale de reducere

Acestea sunt acele mici coduri pe care oamenii le tastează la checkout. „SAVE20” și toate cele. Sigur, puteți controla exact cine le folosește. Dar de câte ori am renunțat la un coș pentru că nu am putut găsi codul de reducere în căsuța mea de mesaje? Săptămâna trecută, am petrecut vreo zece minute căutând un cod de reducere de 15% printre e-mailuri. În cele din urmă am renunțat și am făcut o achiziție din alt magazin. Nu fi acel magazin.

How to Use Discounts

Source: Visual created by Napkin App

Reduceri automate

Acestea se întâmplă automat. Nu este nevoie să tastați sau să căutați prin e-mailuri. „Cumperi 3, primești 1 gratuit” intervine atunci când cineva adaugă trei articole. Foarte simplu. Clienții dvs. nu trebuie să țină minte nimic, iar dvs. nu pierdeți vânzări din cauza oamenilor ca mine, care uită totul.

Ce este strategia prețurilor cu discount?

Majoritatea oamenilor cred că „preț redus” înseamnă „a face lucrurile mai ieftine”. Acest lucru nu este greșit, dar lipsește imaginea de ansamblu. Adevăratul discount pricing este psihologie. Nu reduceți doar prețurile, ci creați o stare de urgență, vă recompensați cei mai buni clienți, eliminați stocurile vechi și determinați oameni noi să vă încerce produsele. Cheia succesului este să știi ce obiectiv să urmărești.

Gândește-te la reduceri ca la sosul picant. Câteva picături fac totul mai bun. Turnați întreaga sticlă și ați stricat cina.

6 Discounting Strategies

Source: Visual created by Napkin App

6 strategii de reducere

Reduceri diferențiate în funcție de pragurile de cheltuieli

Aceasta este destul de șireată într-un sens bun.„Cheltuiți 50 €, economisiți 10%. Cheltuiți 100 €, economisiți 15%. Cheltuiți 150 €, economisiți 20%.”Iată ce se întâmplă. Cineva are în coș produse în valoare de 45 €. Dintr-o dată, acesta caută orice costă 5 euro doar pentru a ajunge la primul nivel. Este ca și cum ai transforma cumpărăturile într-un joc în care toată lumea câștigă.

Reducere pentru primul client

Să convingi pe cineva să facă prima achiziție este ca și cum l-ai convinge să îți încredințeze parola de la Netflix. Este o afacere importantă. Dar aici este unde multe magazine greșesc. Îi bombardează imediat pe noii vizitatori cu pop-up-uri. „OBȚINEȚI 20% REDUCERE CHIAR ACUM!” Asta pare disperat, nu primitor. O abordare mai bună? Așteaptă până când cineva este cu adevărat interesat. Cum ar fi atunci când se uită la produse de ceva timp sau adaugă ceva în coș. Apoi oferiți un „cadou de bun venit” în loc de un alt procent de reducere plictisitor.

First-time Customer Discount Visual Selection

Source: Visual created by Napkin App

Cadou gratuit la cumpărare

Aici este vorba doar de psihologie. Oferirea unui balsam de buze de 5 $ la orice achiziție de 40 $ pare mult mai generoasă decât o simplă reducere de 5 $. Șmecheria este să alegeți cadouri care se potrivesc cu ceea ce vindeți. Nu luați pur și simplu ceea ce adună praf în depozitul dumneavoastră. Oamenii pot observa un cadou aruncat la întâmplare de la o milă distanță.

Vânzări rapide

Douăzeci și patru de ore. Poate doar șase. Reduceri mari cu un termen limită real care chiar înseamnă ceva.Vânzările flash funcționează pentru că tuturor ne este frică să nu pierdem ceva. Ne este foarte frică. Ne este mai frică să nu ratăm o afacere bună decât să economisim bani, dacă are sens. Dar aveți grijă să nu exagerați. Vânzările flash frecvente pot determina clienții să le anticipeze. Apoi, brusc, nimeni nu mai cumpără la preț întreg.

Personalizarea reducerilor

În loc să aruncați cu reduceri la toată lumea, fiți inteligenți în această privință. Oferiți reduceri pentru produse pe care oamenii le-au lăsat în coș. Luați în considerare articolele pe care le-au răsfoit săptămâna trecută, dar nu le-au cumpărat. Alternativ, ei pot găsi articole care completează perfect achizițiile lor curente. Se simte mai puțin ca și cum ați cerși vânzări și mai mult ca și cum v-ați aminti de fapt ce vor clienții. Ceea ce, să fim sinceri, este destul de rar în zilele noastre.

Personalization Discounts Visual Selection

Source: Visual created by Napkin App

Reduceri VIP Early Bird

Cei mai buni clienți ai dvs. au acces la vânzări înaintea tuturor celorlalți. Simplu, dar extrem de eficient. Lansați noua colecție pentru VIP-uri cu două zile înainte ca publicul larg să aibă acces. Chiar dacă reducerea nu este uriașă, acest acces timpuriu exclusiv îi face pe oameni să se simtă speciali. Iar oamenii care se simt speciali devin clienți fideli.

Coduri de reducere vs. Reducere automată

În realitate, trebuie să alegeți între control și a face lucrurile mai ușoare pentru clienți. Codurile de reducere vă oferă control total. Sunt excelente pentru colaborarea cu influenceri sau pentru trimiterea de oferte exclusive către lista dvs. de e-mail. Dar sunt o pacoste pentru clienți. Tastarea corectă a codurilor, amintirea locului în care ați pus e-mailul, toate aceste lucruri. Reducerile automate funcționează pur și simplu. Clienții își văd economiile imediat. Fără bătăi de cap, fără coduri uitate și fără coșuri abandonate pentru că cineva nu și-a putut da seama unde să scrie „SAVE10.”Părerea mea? Folosiți reducerile automate pentru campanii mari, la nivelul întregului magazin. Păstrați codurile pentru situațiile în care chiar trebuie să controlați cine primește ce.

Ce trebuie să luați în considerare atunci când elaborați o strategie de reduceri

Construirea unei strategii de reduceri este ca și construirea oricărui alt lucru. Aveți nevoie de o fundație solidă, nu doar de decorațiuni frumoase pe deasupra.

Implementați programe de loialitate

Programele defidelizare transformă cumpărătorii ocazionali în persoane care continuă să revină. Puncte, prețuri pentru membri, acces timpuriu la lucruri noi – toate acestea oferă clienților motive să rămână în zonă. Păstrați-le simple. Am văzut programe de fidelizare atât de complicate încât aveau nevoie de propriul manual de instrucțiuni. „Câștigă puncte, primește recompense” bate „Diamond Elite Platinum Ultra Status” de fiecare dată.

Explorează bazele de date cu cupoane

Fie că vă place sau nu, tone de clienți verifică site-uri precum RetailMeNot înainte de a cumpăra ceva. Sunteți familiarizați cu extensia de browser Honey? Super populară. În loc să pretinzi că aceste site-uri nu există, lucrează cu ele. Oferă-le oferte actuale, strategice, în loc să lași coduri vechi să plutească la întâmplare pe internet, făcând ca brandul tău să pară dezordonat.

tips for saving

Source: Depositphotos

Sfaturi pentru economisirea consumatorilor

Utilizarea site-urilor de agregare a reducerilor

Înțelegerea modului în care clienții caută oferte vă ajută să îi serviți mai bine. În zilele noastre, majoritatea oamenilor verifică cel puțin un site de cupoane înainte de a cumpăra ceva online. Nu vă împotriviți acestui comportament. Lucrați cu el. Controlați modul în care brandul dvs. apare pe aceste platforme, în loc să lăsați să fie aleatoriu.

Monitorizarea promoțiilor sezoniere

Sincronizarea contează foarte mult. Întoarcerea la școală, vacanțele, lichidările de vară – acestea creează o urgență naturală care face ca promoțiile tale să fie mult mai eficiente. Nu uita nici de momentele sezoniere mai mici. Cum ar fi Ziua Națională a Cafelei, dacă vindeți cafea. Sau Ziua Pământului, dacă vă ocupați de chestii ecologice. Aceste momente de nișă funcționează adesea mai bine decât sărbătorile majore, deoarece există mai puțin zgomot din partea concurenților.

Oferiți reduceri în modul corect și obțineți mai multe vânzări

Scopul real nu este doar obținerea de vânzări imediate. Este construirea de relații cu oameni care vor reveni și vor plăti prețul întreg pentru că au încredere în brandul dvs. Reducerile dvs. ar trebui să pară intenționate. Ca și cum ar exista un motiv real în spatele lor, dincolo de simpla nevoie de a mișca stocul. Fie că este vorba despre introducerea de noi produse, recompensarea clienților fideli sau oferirea unei valori sezoniere reale.

Cum face Growth Suite acest lucru simplu

Majoritatea strategiilor de reducere eșuează pentru că sunt, practic, presupuneri educate. Growth Suite schimbă complet jocul.Iată cum funcționează în practicăAplicația verifică fiecare vizitator în timp real. Aplicația urmărește durata parcurgerii produselor de către fiecare vizitator. Ce adaugă în coș. Unde încep să ezite. Să spunem că cineva petrece zece minute răsfoind secțiunea de bijuterii. Adaugă un colier în coș și apoi… se oprește. Acesta este exact momentul în care Growth Suite intervine cu o ofertă personalizată:„Hei, obțineți o reducere de 5% dacă finalizați comanda în următoarele 15 minute.”

Partea cu adevărat inteligentă? Persoanele care sunt clar pregătite să cumpere la preț întreg nu văd niciodată nicio reducere. Doar cumpărătorii ezitanți primesc aceste oferte specifice. Astfel, vă protejați valoarea brandului și, în același timp, salvați vânzări care altfel ar fi fost pierdute.

Când cronometrul ajunge la zero, codul de reducere se șterge automat din magazinul dvs. Fără partajare pe rețelele sociale, fără prelungirea termenelor limită, fără urgențe false care se resetează în fiecare zi. Doar oferte autentice, limitate în timp, care chiar înseamnă ceva. Strategiile inteligente de reduceri nu constau în găsirea unui procent magic care să vă transforme brusc afacerea peste noapte. Când combini gândirea inteligentă cu instrumente care creează urgențe reale și personalizare, reducerile devin modalități puternice de a-ți dezvolta afacerea pe termen lung. Nu doar stimulente rapide de vânzări care nu durează. Și sincer? Clienții dvs. se simt apreciați, nu manipulați. Acesta este modul în care construiești ceva care chiar durează.

FAQ

Source: Depositphotos

Întrebări frecvente

Sunt reducerile o strategie de marketing bună?

Acestea sunt instrumente în cutia ta de scule, nu soluții magice. Folosiți-le pentru lucruri specifice, cum ar fi obținerea de noi clienți sau lichidarea stocurilor. Nu vă bazați pe ele pentru a rezolva probleme mai mari cu produsele sau marketingul dvs.

Ce tip de reducere este cel mai eficient?

Depinde în totalitate de ceea ce încercați să faceți. Vreți ca oamenii să cheltuiască mai mult? Încercați reducerile etajate. Construiți relații? Mergeți pe personalizare. Aveți nevoie de urgențe? Ofertele limitate în timp funcționează foarte bine.

Ce este o ofertă limitată în timp?

O reducere sau o ofertă cu o dată de expirare reală. Și vreau să spun cu adevărat reală. Acele cronometre false cu numărătoare inversă care se resetează în fiecare zi? Nimeni nu mai cade pentru asta.

Funcționează oferta pe timp limitat?

Absolut, atunci când o faci cum trebuie. Noi, oamenii, urâm să pierdem oferte bune mult mai mult decât ne place să le primim. Dar dacă o folosești în exces, oamenilor nu le mai pasă. Folosiți-o cu moderație pentru un impact maxim.

Cum să scrieți o ofertă de reducere doar pentru o perioadă limitată?

Fii foarte clar în legătură cu totul. Care este reducerea? Când se încheie? Ce trebuie să facă oamenii? Cum ar fi: „Obțineți o reducere de 20% din întreaga comandă dacă faceți check-out până la miezul nopții. Trebuie doar să folosiți codul TONIGHT20.”

Distribuiți articolul
Muhammed Tüfekyapan
E-commerce strategist and Shopify expert I Founder, Growth Suite I Growth Hacking Studio

Muhammed Tüfekyapan is a seasoned e-commerce strategist and Shopify expert with deep expertise in conversion optimization and customer psychology. With years of experience helping online stores maximize their potential, he specializes in developing data-driven strategies that balance growth with brand integrity. As the mind behind Growth Suite, Muhammed understands the delicate balance between driving sales and maintaining brand value. His approach focuses on ethical urgency marketing and personalized customer experiences that convert browsers into buyers without resorting to manipulative tactics. Muhammed\’s insights into discount strategies, conversion optimisation, and behavioural targeting have helped countless Shopify merchants transform their stores into profitable, sustainable businesses. He combines technical expertise with practical business sense to create solutions that work in the real world of e-commerce. When he\’s not optimizing conversion rates, Muhammed shares his knowledge through educational content, helping store owners understand the psychology behind effective marketing and the importance of treating customers with respect while driving business growth.

Growth Suite
Acest articol vă este oferit de

Growth Suite

Growth Suite is a smart Shopify app that transforms how stores handle discounts and urgency marketing. Instead of throwing generic discounts at everyone, it watches visitor behavior in real-time and identifies exactly who's hesitating to buy. Here's what makes it different: Growth Suite only shows personalized, time-limited offers to visitors who actually need that extra push. Customers ready to buy at full price never see discounts, protecting your brand value. Meanwhile, hesitant shoppers get targeted offers with genuine countdown timers that create real urgency. The app automatically generates unique discount codes for each offer and deletes them when time expires—no fake urgency, no code sharing, no training customers to always expect deals. With seamless integration into product pages and cart, Growth Suite helps Shopify stores increase conversions without damaging brand perception. Perfect for fashion, jewelry, accessories, and home decor brands that care about maintaining premium positioning while maximizing revenue from existing traffic.

Articole similare
Cele mai bune 10 strategii de marketing afiliat
11 min. de lectură

Cele mai bune 10 strategii de marketing afiliat

Marketingul afiliat a apărut ca un canal puternic de creștere a veniturilor, permițând comercianților să obțină venituri pasive prin promovarea produselor și câștigarea de comisioane din vânzări. Cu toate acestea, cheia pentru deblocarea potențialului său constă în utilizarea strategiilor potrivite, adaptate publicului și nișei dvs. În acest articol, vom analiza cele mai bune 10 strategii […]

Kristýna Gröbnerová Kristýna Gröbnerová
Affiliate Manager, Selltoro
Tendințele marketingului afiliat care modelează viitorul publicității digitale
13 min. de lectură

Tendințele marketingului afiliat care modelează viitorul publicității digitale

Marketingul afiliat este o industrie cu un ritm rapid în care a ține pasul nu este opțional – este o necesitate. Inovațiile tehnologice, evoluția obiceiurilor consumatorilor și schimbarea mediilor de marketing continuă să redefinească regulile de angajament. Ceea ce a funcționat ieri s-ar putea să nu mai funcționeze mâine, așa că este esențial să știți […]

Milan Novakovic Milan Novakovic
Founder & CEO, HIREQUARTERS
Marketingul afiliat ca strategie de performanță
23 min. de lectură

Marketingul afiliat ca strategie de performanță

Marketingul afiliat reprezintă o strategie excelentă de care pot beneficia atât comercianții, cât și afiliații. Prin parteneriatul cu editorii, întreprinderile își pot promova produsele sau serviciile și, în cele din urmă, își pot extinde raza de acțiune și veniturile din vânzări, fără a suporta niciun cost la început. Un avantaj cheie al marketingului afiliat ca […]

Kristýna Gröbnerová Kristýna Gröbnerová
Affiliate Manager, Selltoro
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+