4 min. de lectură

Cum să gestionați actualizările Google Core

Google Core Updates transformă în mod regulat algoritmii de căutare pentru a îmbunătăți calitatea și fiabilitatea rezultatelor. Cu toate acestea, aceste actualizări pot afecta clasamentul site-urilor web în căutare, afectând vizibilitatea comerțului electronic. Ce ar trebui să faceți atunci când site-urile încep să piardă trafic din actualizările Google Core?

This article was translated for you by artificial intelligence
Cum să gestionați actualizările Google Core
Sursă: Depositphotos

Actualizările de bază nu sunt concepute pentru a viza anumite site-uri, ci mai degrabă pentru a ajusta întregul sistem Google pentru a reflecta noile tendințe de conținut și pentru a asigura calitatea rezultatelor căutării.

Google a încercat să explice modificările folosind o analogie cu restaurantul:

„Un mod de a vă gândi la o actualizare de bază este să vă imaginați că ați cerut unui prieten recomandările sale de top pentru restaurante. Deși s-ar putea să aveți o listă cu cele 20 de restaurante preferate, lucrurile s-au schimbat de când ați scris-o inițial în 2019. Unele restaurante noi care nu existau înainte au devenit candidați pentru lista ta. S-ar putea să reevaluezi unele restaurante și să-ți dai seama că ar trebui să urce mai sus pe lista ta, având în vedere câte experiențe pozitive ai avut acolo sau pentru că prietenul tău preferă unitățile care acceptă câini. Lista se va schimba, iar restaurantele care coboară nu sunt neapărat „rele”; există pur și simplu alte restaurante care acum aparțin primelor 20.”

Ce trebuie să faceți când traficul scade

Dacă observați o scădere a clasamentului, în special după o actualizare Google, urmați acești pași:

  1. Verificați Search Console: verificați dacă scăderea traficului se corelează cu o actualizare de bază. Uitați-vă la tabloul de bord de stare a căutării pentru datele de început și de sfârșit ale actualizării.
  2. Așteptați o săptămână după actualizare: Înainte de a vă scufunda în verificările datelor, așteptați cel puțin o săptămână după actualizare. Apoi comparați traficul înainte și după pentru a aduna date adecvate pentru analiză și modificări de clasament.
  3. Revizuiți paginile și interogările de top: Analizați paginile și interogările cu cele mai bune performanțe pentru a determina dacă scăderea este minoră (de exemplu, poziția 2 la 4) sau semnificativă (de exemplu, 4 la 29). Picăturile mici pot să nu necesite acțiuni imediate, dar cele mai mari sugerează necesitatea unei analize detaliate.
  4. Defalcarea tipului de căutare: Segmentați performanța în funcție de tipul de căutare (de exemplu, Căutare web, Google Imagini) pentru a identifica zonele afectate.

Abordarea scăderii majore de poziție

Dacă site-ul tău înregistrează o scădere semnificativă și persistentă, Google recomandă următoarele strategii:

  • Evaluați obiectiv dacă site-ul dvs. oferă conținut fiabil și util pentru utilizatori. Luați în considerare obținerea de feedback de la persoane de încredere.
  • Concentrați-vă pe paginile cele mai afectate. Utilizați acest lucru pentru a înțelege cum se compară cu pagini similare online.
  • Evitați remedierile rapide, schimbările superficiale și concluziile pripite.
  • Concentrați-vă pe îmbunătățirea semnificativă a conținutului pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului și relevanța căutării.
  • Eliminarea conținutului în ultimă instanță: Ștergerea conținutului cu performanțe slabe ar trebui să fie o opțiune finală. Eliminarea conținutului creat exclusiv pentru căutare poate îmbunătăți performanța paginilor cu adevărat utile.

Construirea unei strategii de căutare pe termen lung

În comerțul electronic, este mai bine să vă concentrați pe îmbunătățirea durabilă a conținutului , decât să reacționați la fiecare actualizare. Unele modificări pot îmbunătăți clasamentul în câteva zile, dar majoritatea ajustărilor pot dura luni pentru a se reflecta în rezultatele căutării.

Dacă nu ați observat progrese după câteva luni, poate fi necesar să așteptați următoarea actualizare de bază.

Amintiți-vă că căutarea Google este dinamică, iar clasamentul se poate schimba chiar și fără actualizări ale algoritmului. Acordând prioritate conținutului de calitate, centrat pe utilizator, site-ul tău are șansa de a-și menține poziția chiar dacă căutarea evoluează continuu.

Distribuiți articolul
Articole similare
Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.
4 min. de lectură

Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.

Meta extinde Opportunity Score – o metrică care dezvăluie instantaneu în Ads Manager modul în care puteți îmbunătăți campaniile și reduce costurile. Această nouă metrică bazată pe AI ajunge la mai mulți advertiseri după testare. Acesta oferă un scor clar al campaniei și sugestii specifice pentru îmbunătățire.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice
4 min. de lectură

Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice

Recent, trei mari mărci britanice de comerț cu amănuntul – Marks & Spencer, Co-op și Harrods – au fost victimele unor atacuri cibernetice de amploare care le-au perturbat semnificativ operațiunile și au scos la iveală lacune grave de securitate în sistemele lor informatice. Aceste incidente scot în evidență amenințările tot mai mari la adresa securității […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București
3 min. de lectură

GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București

GPeC SUMMIT, cel mai important eveniment de e-commerce și marketing online din România și Europa de Est, își va sărbători cea de-a 20-a aniversare în mai 2025 cu un program excepțional de două zile. Evenimentul este pregătit să atragă elita pieței digitale, inclusiv peste 800 de participanți de nivel C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+