5 min. de lectură

Cum își protejează Allegro piața de concurența asiatică

La 22 mai 2025, Reuters a dezvăluit modul în care liderul polonez de comerț electronic Allegro conduce inițiativele locale prin viteză și relevanță regională în detrimentul concurenței prețurilor pentru a lupta împotriva giganților pieței asiatice precum Temu.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
Cum își protejează Allegro piața de concurența asiatică
Sursă: Depositphotos

Provocarea intrării pe piața asiatică

De când Temu și-a lansat operațiunile în Polonia în 2023, peisajul concurențial în comerțul electronic din Europa Centrală s-a intensificat dramatic. Companiile regionale de comerț electronic se confruntă acum cu provocări semnificative pe piață, deoarece trebuie să își adapteze modelele de afaceri fundamentale.

Potrivit Euromonitor International, Allegro și-a menținut poziția de lider în comerțul cu amănuntul de comerț electronic din Polonia, cu o cotă de piață de 38,8% de la înființarea sa în 1999.

Cu toate acestea, concurenții agresivi în materie de prețuri au forțat compania să își restructureze abordarea operațională pe piețele sale din Polonia, Republica Cehă, Slovacia și Ungaria.

Pivot strategic către excelența locală

Eliminarea opțiunilor de livrare îndelungată

Allegro a luat măsuri decisive pentru a elimina de pe toate piețele sale internaționale ofertele cu termen lung de livrare, în special cele care utilizează furnizori din Asia de Est. Această reducere a varietății de produse reprezintă o decizie strategică care sacrifică amploarea stocului pentru a obține termene de livrare mai rapide.

Experiența clienților mai presus de războiul prețurilor

În timpul ultimului apel privind rezultatele, directorul financiar Jon Eastick a declarat că societatea se va concentra pe consolidarea avantajelor sale distincte față de concurenții asiatici care operează pe piață. Organizația prioritizează excelența experienței clienților în loc să se angajeze în lupte pentru concurența prețurilor.

Investiții în apărarea concurențială

Creșterea cheltuielilor de marketing

Concurența de pe piață a forțat Allegro să își majoreze semnificativ cheltuielile de promovare, ceea ce a dus la o creștere de 30,8% în cursul anului 2024.

Market competition has forced Allegro to significantly boost its promotional spending, resulting in a 30.8% increase during 2024.

Source: Reuters

Cheltuielile de marketing pentru primul trimestru al anului 2025 au atins 317,1 milioane de zloți (echivalentul a 84,46 milioane de dolari), demonstrând o rată de creștere anuală de 10 %, deși aceasta a reprezentat o încetinire față de creșterea de 28,7 % din trimestrul de vacanță anterior.

Provocarea apărării platformei

Platformele de comerț electronic consacrate se confruntă cu o luptă continuă pentru menținerea poziției pe piață, deoarece trebuie să susțină cheltuieli de marketing continue pentru a concura cu concurenți internaționali bine finanțați, capabili de campanii extinse de achiziție de clienți.

Accentul pe îmbunătățirea tehnologiei

Îmbunătățiri bazate pe inteligență artificială

Allegro implementează tehnologii de inteligență artificială pentru a-și spori capacitățile platformei prin recomandări de produse îmbunătățite și optimizarea publicității. Aceste progrese tehnologice creează experiențe mai bune pentru utilizatori, stabilind în același timp bariere de schimbare care descurajează clienții să migreze către alte platforme.

Consolidarea programului de loialitate

Compania își consolidează, de asemenea, caracteristicile programului de fidelizare a clienților, recunoscând că strategiile de retenție devin din ce în ce mai critice pe piețele competitive.

Analiza poziției pe piață

Performanța actuală a pieței demonstrează eficacitatea strategiei defensive a Allegro:

Piață Cota de piață (%)
Allegro 38.8
Amazon 3.9
AliExpress 3.4
Temu 1.5

Ratele de pătrundere pe piață ale Temu și AliExpress nu au atins previziunile inițiale de creștere. Chiar și capacitatea Amazon de a pătrunde pe piețele cu concurenți locali consacrați rămâne limitată, cu o cotă de piață de sub 4%.Traiectoria de creștere redusă a platformelor asiatice pe piețele din Europa Centrală validează pivotul strategic al Allegro, deoarece clienții acordă în mod clar prioritate livrărilor rapide și serviciilor locale în fața prețurilor foarte mici.

Implicații pentru comerțul electronic european

Abordarea Allegro demonstrează modul în care întreprinderile regionale de comerț electronic ar trebui să facă față unor provocări concurențiale comparabile. Strategia valorifică avantajele logistice existente și cunoașterea pieței locale, în loc să inițieze războaie nesustenabile de prețuri împotriva platformelor cu structuri de costuri diferite. Strategia locală implementată de Allegro va influența probabil modul în care alți lideri europeni ai comerțului electronic răspund giganților pieței asiatice, ceea ce ar putea remodela comerțul digital pe întreg continentul.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+