Categoriile elvețiene de comerț electronic prezintă o poziție dominantă în domeniul electronicelor
ECDB prognozează o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 4,5% între 2024 și 2028. Se preconizează că această piață va atinge o valoare de 17 miliarde USD până în 2028.
Creșterea anticipată de 10,4% a pieței elvețiene în 2024 se aliniază cu estimarea de creștere globală pentru același an.
Cu 27,3% din veniturile din comerțul electronic elvețian, electronicele sunt categoria cea mai frecvent întâlnită în datele ECDB, urmată de:
- Modă (23,7%)
- Hobby și agrement (15,1%)
- Cumpărături (14,0%)
- Mobilier și teme pentru acasă (9,3%)
- Produse de îngrijire (7,1%)
- BRICOLAJ (3,5%)
Raportul observă o schimbare minoră către electronice și produse alimentare între 2020 și 2025, în ciuda faptului că distribuția generală a categoriilor a rămas relativ stabilă.
Adopție și retaileri de top
Rata de penetrare a comerțului cu amănuntul online din Elveția este în prezent de 14% și se preconizează că va ajunge la 15,8% până în 2025, ceea ce este încă mai mic decât media globală și decât cea a vecinilor săi, Austria și Germania.Ratele de abandonare a coșului în 2023 sunt de 8,4%, ratele de adăugare la coș sunt de 11,4%, iar ratele de conversie sunt de 3%, conform analizei ECDB a KPI-urilor pâlniei de conversie. Conform documentului, primii cinci comercianți cu amănuntul online din Elveția în 2023 erau
- Digitec.ch (cu un venit anual de 1,05 miliarde USD)
- Galaxus.ch (cu 1,02 miliarde USD)
- Zalando.ch (cu 0,82 miliarde USD)
- Brack.ch
- Apple.com
Împreună, primele trei magazine dețin o cotă de piață de 26,3% între primele 100 de magazine.
Topul piețelor elvețiene de comerț electronic
Amazon conduce piața elvețiană de comerț electronic din punct de vedere al performanței pieței, cu o GMV de 1,83 miliarde USD, potrivit ECDB. După Amazon, Digitec și Galaxus au GMV-uri de 1,48 miliarde USD și, respectiv, 1,44 miliarde USD. Raportul subliniază că GMV (Gross Merchandise Value) include atât vânzările efectuate de prima parte, cât și de terți , împreună cu taxele, costurile de expediere și alte taxe, înainte de a lua în considerare deduceri precum reduceri sau returnări.