3 min. de lectură

Creșterea comerțului electronic în țările nordice: Piața urmează să atingă 56 de miliarde de dolari până în 2027

În ciuda condițiilor economice dificile, industria nordică a comerțului electronic demonstrează rezistență și potențial de creștere, conform celui mai recent raport Nordics 360 2024. Având în vedere gradul ridicat de maturitate digitală și accesul aproape universal la internet în întreaga regiune, comerțul cu amănuntul online continuă să depășească creșterea comerțului cu amănuntul tradițional, în ciuda presiunilor inflaționiste și a previziunilor variabile privind PIB-ul.

This article was translated for you by artificial intelligence
Creșterea comerțului electronic în țările nordice: Piața urmează să atingă 56 de miliarde de dolari până în 2027
Sursă: Depositphotos

Prezentare generală a comerțului electronic nordic

Cu o populație de 27,6 milioane de locuitori, regiunea are în mod constant un PIB pe cap de locuitor mai mare decât media pentru Europa de Nord. Regiunea se confruntă cu obstacole economice, inclusiv rate ridicate ale dobânzii, presiuni inflaționiste și recesiunea din Finlanda. În ciuda acestor provocări, comerțul electronic nordic își menține creșterea, în special în Danemarca, unde se așteaptă ca PIB-ul să crească cu 1,9% în 2024. În ciuda unei rate a șomajului de 6,1%, care este mai mică decât cea din 2022, încrederea consumatorilor a rămas scăzută în 2023 din cauza inflației ridicate. Marii comercianți cu amănuntul au dat dovadă de flexibilitate în acest context. Retailerul suedez de modă Boozt a raportat vânzări puternice în perioada Black Friday din 2023, directorul general Hermann Haraldsson subliniind cumpărăturile multi-categorie și valorile medii mai mari ale comenzilor în primul trimestru din 2024. Divizia de produse alimentare a Kesko din Finlanda a utilizat în mod eficient personalizarea digitală și inteligența artificială pentru a contracara trecerea consumatorilor la mărci private.

Proiecțiile economice specifice fiecărei țări diferă

  • Se preconizează că Danemarca va conduce cu o creștere a PIB-ului de 1,9% în 2024
  • urmată de Norvegia (1%) și Suedia (0,4%)
  • în timp ce Finlanda se așteaptă să continue să se confrunte cu o recesiune, cu o creștere de -1%
Nordic ecommerce

Source: Internetretailing

Venituri și tendințe de consum

În ciuda dificultăților economice, comerțul electronic se dezvoltă într-un ritm susținut. Conform raportului:

  • comerțul electronic nordic va genera venituri totale de56 de miliarde de dolari până în 2027
  • În Danemarca, 25% dintre cumpărătorii online intenționează să își crească cheltuielile, față de 19%.
  • 40% dintre consumatorii norvegieni și danezi anticipează că vor face mai multe cumpărături online
  • Moda online a crescut cu 30%, în timp ce electronicele au crescut cu 21%.
  • Cu 83% dintre cumpărătorii online care fac achiziții internaționale și 44% care fac acest lucru lunar, cumpărăturile transfrontaliere sunt încă foarte populare
  • Temu, Zalando și Amazon suedez sunt concurenți importanți

În ciuda provocărilor economice actuale, regiunea este bine poziționată pentru o creștere continuă a comerțului electronic datorită PIB-ului ridicat pe cap de locuitor și maturității sale digitale, care include accesul aproape universal la internet.

Distribuiți articolul
Articole similare
IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant
5 min. de lectură

IA, Deepfakes și site-uri web frauduloase. Marketingul digital nu a fost niciodată mai riscant

Publicitatea digitală se schimbă mai rapid ca niciodată, iar mărcile de comerț electronic, împreună cu agențiile de marketing, trebuie să țină pasul cu noile provocări și oportunități. Raportul Industry Pulse trasează tendințele, amenințările, deepfakes și inovațiile care vor influența publicitatea online în anul următor. Acesta se bazează pe opiniile experților în media digitală – publicitari, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Ancheta UE relevă că: 52% dintre vânzătorii de produse second-hand încalcă drepturile consumatorilor
4 min. de lectură

Ancheta UE relevă că: 52% dintre vânzătorii de produse second-hand încalcă drepturile consumatorilor

Comisia Europeană a publicat recent rezultatele îngrijorătoare ale monitorizării sale extinse a vânzătorilor online de bunuri second-hand. Conform raportului oficial al CE și al autorităților naționale de protecție a consumatorilor din 27 de țări (25 de state membre ale UE plus Islanda și Norvegia), până la 52% din magazinele electronice monitorizate încalcă legislația Uniunii Europene […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+