3 min. de lectură

Creșterea comerțului electronic în țările nordice: Piața urmează să atingă 56 de miliarde de dolari până în 2027

În ciuda condițiilor economice dificile, industria nordică a comerțului electronic demonstrează rezistență și potențial de creștere, conform celui mai recent raport Nordics 360 2024. Având în vedere gradul ridicat de maturitate digitală și accesul aproape universal la internet în întreaga regiune, comerțul cu amănuntul online continuă să depășească creșterea comerțului cu amănuntul tradițional, în ciuda presiunilor inflaționiste și a previziunilor variabile privind PIB-ul.

This article was translated for you by artificial intelligence
Creșterea comerțului electronic în țările nordice: Piața urmează să atingă 56 de miliarde de dolari până în 2027
Sursă: Depositphotos

Prezentare generală a comerțului electronic nordic

Cu o populație de 27,6 milioane de locuitori, regiunea are în mod constant un PIB pe cap de locuitor mai mare decât media pentru Europa de Nord. Regiunea se confruntă cu obstacole economice, inclusiv rate ridicate ale dobânzii, presiuni inflaționiste și recesiunea din Finlanda. În ciuda acestor provocări, comerțul electronic nordic își menține creșterea, în special în Danemarca, unde se așteaptă ca PIB-ul să crească cu 1,9% în 2024. În ciuda unei rate a șomajului de 6,1%, care este mai mică decât cea din 2022, încrederea consumatorilor a rămas scăzută în 2023 din cauza inflației ridicate. Marii comercianți cu amănuntul au dat dovadă de flexibilitate în acest context. Retailerul suedez de modă Boozt a raportat vânzări puternice în perioada Black Friday din 2023, directorul general Hermann Haraldsson subliniind cumpărăturile multi-categorie și valorile medii mai mari ale comenzilor în primul trimestru din 2024. Divizia de produse alimentare a Kesko din Finlanda a utilizat în mod eficient personalizarea digitală și inteligența artificială pentru a contracara trecerea consumatorilor la mărci private.

Proiecțiile economice specifice fiecărei țări diferă

  • Se preconizează că Danemarca va conduce cu o creștere a PIB-ului de 1,9% în 2024
  • urmată de Norvegia (1%) și Suedia (0,4%)
  • în timp ce Finlanda se așteaptă să continue să se confrunte cu o recesiune, cu o creștere de -1%
Nordic ecommerce

Source: Internetretailing

Venituri și tendințe de consum

În ciuda dificultăților economice, comerțul electronic se dezvoltă într-un ritm susținut. Conform raportului:

  • comerțul electronic nordic va genera venituri totale de56 de miliarde de dolari până în 2027
  • În Danemarca, 25% dintre cumpărătorii online intenționează să își crească cheltuielile, față de 19%.
  • 40% dintre consumatorii norvegieni și danezi anticipează că vor face mai multe cumpărături online
  • Moda online a crescut cu 30%, în timp ce electronicele au crescut cu 21%.
  • Cu 83% dintre cumpărătorii online care fac achiziții internaționale și 44% care fac acest lucru lunar, cumpărăturile transfrontaliere sunt încă foarte populare
  • Temu, Zalando și Amazon suedez sunt concurenți importanți

În ciuda provocărilor economice actuale, regiunea este bine poziționată pentru o creștere continuă a comerțului electronic datorită PIB-ului ridicat pe cap de locuitor și maturității sale digitale, care include accesul aproape universal la internet.

Distribuiți articolul
Articole similare
Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade
4 min. de lectură

Shein devansează cele mai mari companii de modă din Europa cu o creștere de 48%, în timp ce Asos scade

Noi date arată un decalaj uriaș în retailul european de modă. Vânzările Shein au crescut cu 31,6% anual și au atins 48% numai în decembrie. Între timp, mărci consacrate precum H&M au rămas stabile, iar ASOS a scăzut cu 16,2%. Cifrele arată care sunt mărcile care câștigă bătălia pentru clienții europeni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli
4 min. de lectură

UE vizează importurile online ieftine: 12 milioane de colete zilnice se confruntă cu noi reguli

În fiecare zi, 12 milioane de pachete mici ajung în Europa de la magazine online din afara UE. Majoritatea sunt subevaluate în mod deliberat pentru a scăpa de taxe, iar multe conțin produse nesigure. Acum, Parlamentul European vrea să schimbe regulile jocului cu noi norme care ar putea remodela modul în care facem cumpărături online.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030
3 min. de lectură

Bye Bye E-commerce? 70% vor face cumpărături de pe TikTok până în 2030

Cifrele sunt uluitoare. Un nou studiu realizat pe 24 000 de cumpărători din întreaga lume arată că 70% dintre aceștia se așteaptă ca, până în 2030, majoritatea cumpărăturilor lor să fie făcute prin intermediul rețelelor sociale. Aceasta înseamnă că site-urile de comerț electronic de tip Amazon care domină în prezent ar putea deveni relicve în […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU