3 min. de lectură

Construirea unor mărci puternice prin diferențiere semnificativă

Construirea unor mărci puternice necesită două elemente-cheie - semnificație și distinctivitate - relevă un studiu Kantar masiv care a analizat 20 000 de mărci din 540 de categorii și 54 de piețe pe parcursul unui deceniu. Cercetarea identifică diferențierea mărcii ca fiind principalul motor de creștere, în special atunci când aceasta rezonează cu o bază largă de public.

This article was translated for you by artificial intelligence
Construirea unor mărci puternice prin diferențiere semnificativă
Sursă: Depositphotos

Principalii acceleratori de creștere

Cercetarea evidențiază trei domenii fundamentale care conduc la succesul mărcii:

Maximizarea atingerii și relevanței pentru consumatori

Brandurile trebuie să se concentreze pe convingerea unui public cât mai larg de relevanța lor. Predispoziția consumatorilor se dezvoltă prin două canale principale:

  • Experiențe directe ale mărcii
  • activități de marketing și publicitate

Comunicarea de succes a mărcii demonstrează șase caracteristici esențiale:

  1. Execuție creativă
  2. angajament emoțional
  3. Angajament pe termen lung
  4. Coerență între canale
  5. Diferențiere competitivă clară
  6. Atingerea maximă a publicului

Cercetarea contestă noțiunile tradiționale de fidelitate față de marcă, sugerând că aceasta nu există în termeni convenționali. În schimb, crearea unei predispoziții puternice crește probabilitatea de a cumpăra din nou și reduce sensibilitatea la preț.

kantar study_building strong brands

Source: Kantar

Consolidarea prezenței pe piață

Succesul în acest domeniu se bazează pe elementele tradiționale ale mixului de marketing:

  • portofoliu cuprinzător de produse
  • distribuție strategică
  • ambalaje convingătoare
  • Prețuri competitive
  • Strategie promoțională

Cercetările arată că mărcile cu disponibilitate ridicată atrag de șapte ori mai mulți clienți decât cele cu prezență limitată. De obicei, mărcile importante mențin game largi de produse, special pentru a capta noi segmente de clienți.

Extinderea limitelor categoriei

Al treilea motor de creștere implică extinderea categoriei și crearea spațiului de piață. Mărcile puternice sunt active:

  • își redefinesc categoriile
  • Caută noi segmente de clienți
  • Stimulează inovarea
  • Extinderea distribuției
  • Rafinarea comunicării cu consumatorii

Mărcile care urmăresc noi oportunități de piață prezintă un potențial de creștere de două ori mai mare. Această strategie se dovedește deosebit de vitală pentru mărcile care au maximizat creșterea în cadrul bazei de clienți și al categoriei lor existente. În schimb, mărcile mai mici ar trebui să se concentreze pe achiziția de clienți de la concurenții mai mari.

When big brands grow_Kantar study

Source: Kantar

Validarea în industrie

Aceste constatări ale Kantar validează ceea ce cercetarea de marketing a arătat în ultimul deceniu. Un brand puternic și de succes comunică în mod consecvent pe termen lung, se diferențiază clar de concurenți, ajunge la un public cât mai larg în toate categoriile și asigură o disponibilitate fizică ridicată.

Această validare consolidează cunoștințele din industrie și contribuie la creșterea expertizei în rândul mărcilor și al comercianților.

Distribuiți articolul
Articole similare
Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.
4 min. de lectură

Concentrați-vă pe scorul oportunităților: AI vă va spune ce să îmbunătățiți în publicitatea dvs.

Meta extinde Opportunity Score – o metrică care dezvăluie instantaneu în Ads Manager modul în care puteți îmbunătăți campaniile și reduce costurile. Această nouă metrică bazată pe AI ajunge la mai mulți advertiseri după testare. Acesta oferă un scor clar al campaniei și sugestii specifice pentru îmbunătățire.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice
4 min. de lectură

Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice

Recent, trei mari mărci britanice de comerț cu amănuntul – Marks & Spencer, Co-op și Harrods – au fost victimele unor atacuri cibernetice de amploare care le-au perturbat semnificativ operațiunile și au scos la iveală lacune grave de securitate în sistemele lor informatice. Aceste incidente scot în evidență amenințările tot mai mari la adresa securității […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București
3 min. de lectură

GPeC SUMMIT 2025: Sărbătorim 20 de ani de comerț electronic în București

GPeC SUMMIT, cel mai important eveniment de e-commerce și marketing online din România și Europa de Est, își va sărbători cea de-a 20-a aniversare în mai 2025 cu un program excepțional de două zile. Evenimentul este pregătit să atragă elita pieței digitale, inclusiv peste 800 de participanți de nivel C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+