3 min. de lectură

Construirea unor mărci puternice prin diferențiere semnificativă

Construirea unor mărci puternice necesită două elemente-cheie - semnificație și distinctivitate - relevă un studiu Kantar masiv care a analizat 20 000 de mărci din 540 de categorii și 54 de piețe pe parcursul unui deceniu. Cercetarea identifică diferențierea mărcii ca fiind principalul motor de creștere, în special atunci când aceasta rezonează cu o bază largă de public.

This article was translated for you by artificial intelligence
Construirea unor mărci puternice prin diferențiere semnificativă
Sursă: Depositphotos

Principalii acceleratori de creștere

Cercetarea evidențiază trei domenii fundamentale care conduc la succesul mărcii:

Maximizarea atingerii și relevanței pentru consumatori

Brandurile trebuie să se concentreze pe convingerea unui public cât mai larg de relevanța lor. Predispoziția consumatorilor se dezvoltă prin două canale principale:

  • Experiențe directe ale mărcii
  • activități de marketing și publicitate

Comunicarea de succes a mărcii demonstrează șase caracteristici esențiale:

  1. Execuție creativă
  2. angajament emoțional
  3. Angajament pe termen lung
  4. Coerență între canale
  5. Diferențiere competitivă clară
  6. Atingerea maximă a publicului

Cercetarea contestă noțiunile tradiționale de fidelitate față de marcă, sugerând că aceasta nu există în termeni convenționali. În schimb, crearea unei predispoziții puternice crește probabilitatea de a cumpăra din nou și reduce sensibilitatea la preț.

kantar study_building strong brands

Source: Kantar

Consolidarea prezenței pe piață

Succesul în acest domeniu se bazează pe elementele tradiționale ale mixului de marketing:

  • portofoliu cuprinzător de produse
  • distribuție strategică
  • ambalaje convingătoare
  • Prețuri competitive
  • Strategie promoțională

Cercetările arată că mărcile cu disponibilitate ridicată atrag de șapte ori mai mulți clienți decât cele cu prezență limitată. De obicei, mărcile importante mențin game largi de produse, special pentru a capta noi segmente de clienți.

Extinderea limitelor categoriei

Al treilea motor de creștere implică extinderea categoriei și crearea spațiului de piață. Mărcile puternice sunt active:

  • își redefinesc categoriile
  • Caută noi segmente de clienți
  • Stimulează inovarea
  • Extinderea distribuției
  • Rafinarea comunicării cu consumatorii

Mărcile care urmăresc noi oportunități de piață prezintă un potențial de creștere de două ori mai mare. Această strategie se dovedește deosebit de vitală pentru mărcile care au maximizat creșterea în cadrul bazei de clienți și al categoriei lor existente. În schimb, mărcile mai mici ar trebui să se concentreze pe achiziția de clienți de la concurenții mai mari.

When big brands grow_Kantar study

Source: Kantar

Validarea în industrie

Aceste constatări ale Kantar validează ceea ce cercetarea de marketing a arătat în ultimul deceniu. Un brand puternic și de succes comunică în mod consecvent pe termen lung, se diferențiază clar de concurenți, ajunge la un public cât mai larg în toate categoriile și asigură o disponibilitate fizică ridicată.

Această validare consolidează cunoștințele din industrie și contribuie la creșterea expertizei în rândul mărcilor și al comercianților.

Distribuiți articolul
Articole similare
Cum să construiești gradul de conștientizare a mărcii?
4 min. de lectură

Cum să construiești gradul de conștientizare a mărcii?

Strategiile eficiente de conștientizare a mărcii pot avea un impact semnificativ asupra creșterii companiei, loialității clienților și succesului general. Prin creșterea vizibilității mărcii tale, nu numai că atragi noi clienți, ci și îți consolidezi poziția în mintea celor existenți. De la utilizarea platformelor digitale până la crearea de experiențe memorabile, există numeroase modalități de a […]

Citiți articolul
Creșterea mărcilor direct-to-consumer (DTC) în Europa
5 min. de lectură

Creșterea mărcilor direct-to-consumer (DTC) în Europa

În ultimii ani, mărcile Direct-to-Consumer (DTC) au câștigat o tracțiune semnificativă în Europa. Acest model de afaceri, care implică mărci care vând direct clienților prin canalele lor online, ocolește efectiv intermediarii tradiționali de retail, cum ar fi magazinele universale sau piețele. În consecință, mărcile DTC au remodelat fundamental peisajul de retail, concentrându-se pe experiențe personalizate, […]

Citiți articolul
Impactul paginilor de produse asupra ratei de conversie a comerțului electronic
3 min. de lectură

Impactul paginilor de produse asupra ratei de conversie a comerțului electronic

Paginile de produse formează pilonul tacticilor de vânzare online pe piața digitală modernă. Adesea denumite pagini cu detalii despre produse (PDP), aceste pagini sunt locul în care consumatorii decid ce să cumpere cel mai important. Maximizarea veniturilor pe platformele desktop și mobile depinde în primul rând de optimizarea acestor site-uri atât pentru mărci, cât și […]

Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+