Comportamentul de cumpărare al consumatorilor italieni: Încrederea crește
Un sondaj realizat în rândul a 1 000 de consumatori italieni relevă faptul că 92% dintre aceștia consideră că achiziționarea direct de la producători oferă o valoare mai bună, fără a compromite calitatea, ceea ce demonstrează încrederea lor puternică în cumpărăturile online.
Încrederea în platformele digitale este încă puternică: 89% dintre respondenți își exprimă încrederea în achizițiile lor digitale și 87% se declară mulțumiți de calitatea produselor online.
Factorii economici care afectează dezvoltarea
Având în vedere că 90% dintre italieni consideră costul drept principala lor preocupare, deciziile consumatorilor în climatul economic actual depind în mare măsură de sensibilitatea la preț. În afară de produsele de bază și alimentare, cumpărătorul italian tipic a plătit anul trecut 552 de euro pe achiziții online. Acest lucru arată o creștere de 10% a achizițiilor online; consumatorii tineri, de sex masculin, sunt cei mai predispuși să adopte acest obicei.
Schimbarea comportamentului consumatorilor
Studiul relevă câteva modele notabile în comportamentul de cumpărare al italienilor:
- 57% dintre consumatori fac în prezent cel puțin jumătate din timp cumpărături online
- 86% ar prefera să facă achiziții pe canale digitale
- Peste 80% dintre clienți așteaptă în mod deliberat reducerile înainte de a face o achiziție
- Pentru a economisi bani, 77% dintre respondenți sunt dispuși să tolereze termene de livrare mai lungi
- 90% dintre respondenți apreciază alertele promoționale
Schimbarea viziunii asupra calității
O constatare interesantă sfidează înțelepciunea convențională cu privire la relația dintre preț și calitate. Doar o treime dintre respondenți continuă să mențină o relație directă între preț și calitate, indicând o schimbare în percepția consumatorilor. Studiul susține că cererea în creștere a consumatorilor pentru bunuri la prețuri rezonabile și evoluțiile tehnologice determină o „decuplare” între calitatea percepută și preț.
Criterii de selecție a platformei
Consumatorii italieni acordă cea mai mare importanță a trei criterii principale atunci când aleg site-urile de cumpărare online:
- Tarife competente (78%)
- Gama de produse de profunzime (65%)
- Serviciile de expediere (62%)
- 76% dintre respondenți consideră că, la selectarea unei platforme, calitatea serviciilor pentru clienți este încă destul de crucială
- 4 din 10 consumatori compară în mod activ prețurile pe mai multe platforme înainte de a face o achiziție
Puterea afectivă a lui Temu pe piață
Temu, care a debutat pe piața italiană în aprilie 2023, a avut o influență semnificativă. Modelul de afaceri direct de la producător la consumator al platformei – care elimină intermediarii – pare să fie o componentă majoră a succesului său. Sondajul indică faptul că aproximativ două treimi dintre utilizatorii Temu care cunosc aplicația ar recomanda-o prietenilor și rudelor lor.
Modele de utilizare a platformei
Studiul relevă modele speciale în rândul utilizatorilor italieni de Temu:
- Dintre aceștia, 94% preferă să cumpere online decât în magazin
- 86% fac comenzi cel puțin o dată pe lună
- Principalele categorii de achiziții sunt hainele (67%), articolele de uz casnic (63%) și electrocasnicele mici (61%)
Acest studiu indică faptul că scena comerțului cu amănuntul din Italia se schimbă semnificativ pe măsură ce tot mai mulți consumatori italieni migrează către canalele digitale care oferă prețuri rezonabile fără a compromite calitatea produselor.