4 min. de lectură

Comportamentul de cumpărare al consumatorilor italieni se transformă: 57% cumpără acum în principal online

Cercetări recente indică faptul că comportamentul de cumpărare al consumatorilor italieni s-a schimbat semnificativ și că piețele online sunt acum destul de populare. Realizat de Istituto Piepoli în colaborare cu Temu, studiul relevă aspecte interesante ale evoluției mediului de vânzare cu amănuntul.

This article was translated for you by artificial intelligence
Comportamentul de cumpărare al consumatorilor italieni se transformă: 57% cumpără acum în principal online
Sursă: Depositphotos

Comportamentul de cumpărare al consumatorilor italieni: Încrederea crește

Un sondaj realizat în rândul a 1 000 de consumatori italieni relevă faptul că 92% dintre aceștia consideră că achiziționarea direct de la producători oferă o valoare mai bună, fără a compromite calitatea, ceea ce demonstrează încrederea lor puternică în cumpărăturile online.

Încrederea în platformele digitale este încă puternică: 89% dintre respondenți își exprimă încrederea în achizițiile lor digitale și 87% se declară mulțumiți de calitatea produselor online.

Factorii economici care afectează dezvoltarea

Având în vedere că 90% dintre italieni consideră costul drept principala lor preocupare, deciziile consumatorilor în climatul economic actual depind în mare măsură de sensibilitatea la preț. În afară de produsele de bază și alimentare, cumpărătorul italian tipic a plătit anul trecut 552 de euro pe achiziții online. Acest lucru arată o creștere de 10% a achizițiilor online; consumatorii tineri, de sex masculin, sunt cei mai predispuși să adopte acest obicei.

Schimbarea comportamentului consumatorilor

Studiul relevă câteva modele notabile în comportamentul de cumpărare al italienilor:

  • 57% dintre consumatori fac în prezent cel puțin jumătate din timp cumpărături online
  • 86% ar prefera să facă achiziții pe canale digitale
  • Peste 80% dintre clienți așteaptă în mod deliberat reducerile înainte de a face o achiziție
  • Pentru a economisi bani, 77% dintre respondenți sunt dispuși să tolereze termene de livrare mai lungi
  • 90% dintre respondenți apreciază alertele promoționale
Italians Embrace Online Shopping

Source: Depositphotos

Schimbarea viziunii asupra calității

O constatare interesantă sfidează înțelepciunea convențională cu privire la relația dintre preț și calitate. Doar o treime dintre respondenți continuă să mențină o relație directă între preț și calitate, indicând o schimbare în percepția consumatorilor. Studiul susține că cererea în creștere a consumatorilor pentru bunuri la prețuri rezonabile și evoluțiile tehnologice determină o „decuplare” între calitatea percepută și preț.

Criterii de selecție a platformei

Consumatorii italieni acordă cea mai mare importanță a trei criterii principale atunci când aleg site-urile de cumpărare online:

  • Tarife competente (78%)
  • Gama de produse de profunzime (65%)
  • Serviciile de expediere (62%)
  • 76% dintre respondenți consideră că, la selectarea unei platforme, calitatea serviciilor pentru clienți este încă destul de crucială
  • 4 din 10 consumatori compară în mod activ prețurile pe mai multe platforme înainte de a face o achiziție

Puterea afectivă a lui Temu pe piață

Temu, care a debutat pe piața italiană în aprilie 2023, a avut o influență semnificativă. Modelul de afaceri direct de la producător la consumator al platformei – care elimină intermediarii – pare să fie o componentă majoră a succesului său. Sondajul indică faptul că aproximativ două treimi dintre utilizatorii Temu care cunosc aplicația ar recomanda-o prietenilor și rudelor lor.

Modele de utilizare a platformei

Studiul relevă modele speciale în rândul utilizatorilor italieni de Temu:

  • Dintre aceștia, 94% preferă să cumpere online decât în magazin
  • 86% fac comenzi cel puțin o dată pe lună
  • Principalele categorii de achiziții sunt hainele (67%), articolele de uz casnic (63%) și electrocasnicele mici (61%)

Acest studiu indică faptul că scena comerțului cu amănuntul din Italia se schimbă semnificativ pe măsură ce tot mai mulți consumatori italieni migrează către canalele digitale care oferă prețuri rezonabile fără a compromite calitatea produselor.

Distribuiți articolul
Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+