
„Marea schimbare a fost trecerea de la motoarele de căutare tradiționale ca punct de descoperire la ceva mai atractiv, precum TikTok. TikTok devine punctul de descoperire”, comentează un vicepreședinte pentru comerț electronic din industria modei.
În timp ce alte platforme utilizează graficul social pentru a lega utilizatorii de mărci, TikTok utilizează un grafic de interese pentru a ajuta la conectarea utilizatorilor cu mărcile. Algoritmul utilizează interesele și interacțiunile utilizatorilor pentru a sorta conținutul în locul conexiunilor sociale. Pentru un brand, aceasta este o oportunitate de a ajunge la noi audiențe. Datele arată că 68% dintre utilizatori sunt de acord că pagina „Pentru tine” a TikTok oferă conținut special personalizat care îmbunătățește descoperirea produselor.

Source: ipsos.com
Descoperirea organică pe TikTok depășește motoarele de căutare tradiționale
Utilizatorii TikTok nu descoperă conținutul doar în mod aleatoriu, ci folosesc de fapt funcțiile de căutare ale platformei pentru a căuta conținut specific. Conform datelor, 2 din 3 descoperiri pe TikTok sunt făcute în mod intenționat, ceea ce înseamnă că rețeaua nu este doar un instrument de divertisment pentru oameni, ci și de informare a acestora cu privire la potențiale achiziții.
Evoluția comportamentului de căutare TikTok al utilizatorilor
Cercetarea a identificat mai multe tendințe-cheie în comportamentul de căutare TikTok :
- Peste jumătate dintre respondenți folosesc acum platformele video și social media pentru a căuta produse, în loc să utilizeze motoarele de căutare
- Aproape 3 din 5 utilizatori utilizează căutarea TikTok
- Aproximativ 1 din 4 utilizatori caută ceva în termen de 30 de secunde de la deschiderea aplicației
Este important de menționat că cumpărătorii TikTok revin adesea pe platformă după ce fac achiziția.
- 2 din 5 utilizatori TikTok recunosc că revin la aplicație pentru a lăsa feedback pentru brand sau produs
- Mai mult de o treime dintre utilizatorii TikTok revin pentru a vedea cum folosesc alții produsul
Aceste constatări sugerează că TikTok nu este doar un instrument de descoperire, ci și un loc în care oamenii își pot împărtăși experiențele.

Source: Ipsos
TikTok este mai bun decât canalele concurente în a ajuta clienții să ia decizii de cumpărare
TikTok este mai performant decât concurenții săi din principalele platforme media și de comerț electronic în ceea ce privește parametrii de luare în considerare a achiziției. Utilizatorii TikTok:
- Vor să cumpere ceva nou și vor să încerce ceva diferit
- Urmăresc recenzii video sau tutoriale de utilizare înainte de a face o achiziție
- Verifică comentariile pentru a vedea ce au de spus alte persoane sau pun întrebări despre ceva ce sunt interesați să cumpere
Comportamentul de căutare TikTok: Era #TikTokMadeMeBuyIt
Cercetarea a stabilit că aproape 1 din 2 cumpărători de pe TikTok descoperă sau află despre un brand nou pe platformă prin intermediul anunțurilor sau al conținutului shoppable. Acest număr este mult mai mare decât cel al altor platforme de comerț electronic și media. Nu este surprinzător faptul că tendința #TikTokMadeMeBuyIt a cucerit lumea comerțului electronic atunci când a fost inițiată de utilizatori în 2020.
O experiență personalizată pentru fiecare tip de cumpărător
TikTok este un gigant atunci când vine vorba de furnizarea unei recomandări de conținut personalizat pentru cumpărători:
- 73% dintre cumpărătorii de pe TikTok sunt de acord că platforma oferă recomandări de produse bazate pe interesele lor
- 68% dintre cumpărătorii de pe TikTok sunt de acord că TikTok simplifică descoperirea mai multor mărci, produse sau servicii care le plac
Această capacitate de a facilita descoperirea nu este doar inerentă TikTok, ci și o consecință a abordării sale orientate spre comunitate, în care utilizatorii devin atât consumatori, cât și promotori ai produselor, recomandându-le cu entuziasm și credibilitate.