3 min. de lectură

Comerțul electronic transfrontalier generează o piață europeană de 326 de miliarde de euro

Mediul european de cumpărare pe internet în evoluție rapidă face ca comerțul transfrontalier să fie în prim-plan. Pe baza celei mai recente cercetări "Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe" de la Cross-Border Commerce Europe, industria transfrontalieră online a continentului se mândrește cu vânzări uimitoare de 326 de miliarde de euro pentru anul financiar 2023/2024.

This article was translated for you by artificial intelligence
Comerțul electronic transfrontalier generează o piață europeană de 326 de miliarde de euro
Sursă: Depositphotos

Privind mai atent cifrele, piețele de internet au dominat scena și au reprezentat 69% din vânzările totale, sau 225 de miliarde de euro. Cu vânzările de 197,01 miliarde de euro, primele 100 de piețe transfrontaliere au înregistrat o creștere notabilă de 39,29%. Și mai uimitor, primele 10 piețe au reprezentat aproximativ jumătate din cifra de afaceri generată de piață.

„Rezultatele celei mai recente analize evidențiază cât de dinamic se dezvoltă comerțul electronic transfrontalier în Europa”, a declarat fondatorul Cross-Border Commerce Europe, Carine Moitier.

Consumatorii aleg din ce în ce mai mult cumpărăturile transfrontaliere , sugerând un viitor promițător atât pentru companiile tradiționale din acest sector în schimbare rapidă, cât și pentru noii rivali.

Dinamica pieței se va schimba oarecum înainte. În timp ce GMV-ul transfrontalier în Europa va crește probabil – estimările arată că 97,3% dintre vizitatori vor fi transfrontalieri până în 2025 – se preconizează că ponderea piețelor în GMV în comerțul electronic în general va scădea oarecum de la 69% la 67,9%. Acest lucru indică o piață în curs de maturizare.

O observație intrigantă este că acest model de expansiune nu este unic. Comerțul electronic transfrontalier din Europa a înregistrat la începutul acestui an o creștere de 32% în 2023 față de anul precedent. Magazinele online europene au realizat vânzări transfrontaliere de 107 miliarde de euro în această perioadă.

Văzând această expansiune rapidă a comerțului electronic transfrontalier în Europa , arată clar că întreprinderile, precum și consumatorii, profită de oportunitățile oferite de acest sector în curs de dezvoltare. Ratele de creștere notabile de pe piețele de top nu numai că reflectă reziliența industriei, ci și evidențiază tendința de creștere a cumpărăturilor transfrontaliere în rândul consumatorilor europeni.

Distribuiți articolul
Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+