
În 2022, comerțul electronic transfrontalier european a fost în valoare de 179 de miliarde EUR. Din această sumă, magazinele online au generat o cifră de afaceri record de 105,5 miliarde de euro. Raportul Cross-Border Commerce Europe arată că până la 32% din totalul vânzărilor online europene provin din vânzări transfrontaliere.
Vânzările totale online B2C în Europa au ajuns la 741 miliarde EUR. Aceasta reprezintă o creștere de 13% față de 2022. Din această cifră de afaceri totală, până la 32 % a fost generată de vânzările transfrontaliere.
Cine se descurcă bine?
Compania clasifică anual cele mai mari 500 de magazine online transfrontaliere din Europa, excluzând segmentul de călătorii.
În clasamentul primilor 10 retaileri europeni pentru 2023, IKEA este numărul unu. A realizat o cifră de afaceri de 5,2 miliarde de euro. Acesta este urmat de Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas și Notino completează top zece.
Cei mai mari 500 de comercianți cu amănuntul online transfrontalieri din Europa au înregistrat o scădere a vânzărilor din cauza mediului economic instabil și a concurenței din partea mărcilor americane și chineze. Cifra de afaceri a TOP 500 a scăzut cu 18%, până la 50 de miliarde de euro în 2023.