2 min. de lectură

Comerțul electronic transfrontalier este în creștere în Europa

Comerțul electronic european a generat anul trecut o cifră de afaceri transfrontalieră de 107 miliarde EUR. Piața transfrontalieră a atins o cifră de afaceri de 237 miliarde EUR. Comparativ cu anul trecut, aceasta reprezintă o creștere de 32%

This article was translated for you by artificial intelligence
Comerțul electronic transfrontalier este în creștere în Europa

În 2022, comerțul electronic transfrontalier european a fost în valoare de 179 de miliarde EUR. Din această sumă, magazinele online au generat o cifră de afaceri record de 105,5 miliarde de euro. Raportul Cross-Border Commerce Europe arată că până la 32% din totalul vânzărilor online europene provin din vânzări transfrontaliere.

Vânzările totale online B2C în Europa au ajuns la 741 miliarde EUR. Aceasta reprezintă o creștere de 13% față de 2022. Din această cifră de afaceri totală, până la 32 % a fost generată de vânzările transfrontaliere.

Cine se descurcă bine?

Compania clasifică anual cele mai mari 500 de magazine online transfrontaliere din Europa, excluzând segmentul de călătorii.

În clasamentul primilor 10 retaileri europeni pentru 2023, IKEA este numărul unu. A realizat o cifră de afaceri de 5,2 miliarde de euro. Acesta este urmat de Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas și Notino completează top zece.

Cei mai mari 500 de comercianți cu amănuntul online transfrontalieri din Europa au înregistrat o scădere a vânzărilor din cauza mediului economic instabil și a concurenței din partea mărcilor americane și chineze. Cifra de afaceri a TOP 500 a scăzut cu 18%, până la 50 de miliarde de euro în 2023.

 

Distribuiți articolul
Articole similare
Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?
4 min. de lectură

Încredere, vânzări, reputație: De ce sunt esențiale recenziile în comerțul electronic?

Recenziile online sunt un instrument esențial pentru luarea deciziilor de către consumatori și pentru consolidarea încrederii. Un sondaj recent realizat de Trustpilot în rândul a 600 de IMM-uri britanice cu putere de decizie și 2 000 de consumatori demonstrează importanța acestora pentru creșterea economică și provocările asociate.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari
3 min. de lectură

SHEIN IPO Valoare scade la 50 miliarde dolari

Potrivit unui raport exclusiv al Reuters, Shein trece prin ceea ce noi, cei din industrie, numim un „moment de verificare a realității”. Afacerea este următoarea: Shein se gândește să debuteze pe bursa de la Londra, dar există o piedică. Incredibil, evaluarea lor actuală de 50 de miliarde de dolari este cu aproximativ un sfert mai […]

Citiți articolul
Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025
2 min. de lectură

Planul Google de investiții în inteligență artificială de 75 de miliarde de dolari pentru 2025

Într-o declarație a directorului general Sundar Pichai cu privire la publicarea câștigurilor Alphabet pentru T4 2024, compania a afirmat că intenționează să cheltuiască aproximativ 75 de miliarde de dolari pentru cheltuieli de capital în 2025. Aceasta este o creștere semnificativă față de cele 32,3 miliarde de dolari care au fost cheltuite în 2023 și arată […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+