
Alibaba controlează patru din cele mai mari zece piețe transfrontaliere, conform datelor ECDB. Piețele lor din Asia de Sud-Est generează venituri transfrontaliere substanțiale la Taobao și Tmall, care se ridică la 19,9 miliarde de dolari și, respectiv, 13,4 miliarde de dolari în 2023. Lazada conduce piața din Indonezia, dar AliExpress operează la nivel global. Rapoartele platformei ECDB arată că există operațiuni transfrontaliere de comerț electronic dincolo de acești titani. Shopee conduce atât Asia de Sud-Est, cât și America Latină, în timp ce eBay împreună cu Zalando se concentrează pe vânzările de pe piața europeană.

Source: ECDB
MercadoLibre controlează piața din America Latină, în timp ce Walmart deține o putere semnificativă atât în Canada, cât și în Mexic.
Această analiză a tendințelor pieței demonstrează că succesul comerțului electronic transfrontalier derivă din concentrarea regională selectivă și nu din acoperirea la nivel mondial.
Pe măsură ce piețele emergente se extind prin intermediul logisticii îmbunătățite, strategia de concentrare continuă să fie eficientă. Analiza demonstrează că alegerea selectivă a pieței depășește adesea acoperirea geografică generală ca factor-cheie de succes în sectoarele comerțului electronic transfrontalier.