4 min. de lectură

Comerțul electronic suedez dominat de platformele chineze în 2024

Preferința consumatorilor suedezi de a face cumpărături internaționale prin intermediul platformelor chineze de comerț electronic a devenit o schimbare semnificativă care a atras atât consumatorii, cât și experții din industrie în 2024. Giganții asiatici ai comerțului cu amănuntul continuă să își extindă prezența pe piața din Europa, ceea ce indică posibile schimbări pe termen lung în mediul comerțului electronic mondial.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
Comerțul electronic suedez dominat de platformele chineze în 2024
Sursă: Depositphotos

Consumatorii suedezi se îndreaptă către retailerii online chinezi

Datele din raportul anual PostNord E-barometern 2024 arată că jumătate dintre consumatorii suedezi au cumpărat produse de la comercianți cu amănuntul străini în cursul anului trecut, iar magazinele online chineze au ocupat primul loc. Popularitatea acestor platforme a crescut vertiginos, 25% dintre consumatorii suedezi făcând cumpărături de pe site-urile chineze de comerț electronic. Participantul la piața chineză Temu conduce competiția, acesta situându-se pe poziția a opta în lista site-urilor de comerț electronic preferate de consumatorii suedezi. Platforma a înregistrat un succes deosebit în rândul femeilor cu vârste cuprinse între 50 și 64 de ani, o treime din această categorie demografică făcând achiziții lunare de pe site.

chinese ecommerce in Sweden

Source: Postnord

Atracția comerțului electronic chinezesc

Succesul platformelor Temu și Shein provine din combinația lor simplă, dar eficientă, de prețuri foarte ieftine și transport gratuit cu o experiență de cumpărături interactivă pe care consumatorii o adoră. Combinația de prețuri accesibile cu funcții de cumpărături interactive a devenit un fenomen de vânzare cu amănuntul, potrivit consumatorilor sensibili la prețuri.

Răspunsul și adaptarea industriei

Creșterea rapidă a comercianților cu amănuntul cu discount din China a declanșat sensibilizarea operatorilor de pe piața consacrată. Amazon a intrat pe piață cu versiunea sa a acestui model de afaceri de succes atunci când a lansat „Amazon Haul” în Statele Unite în cursul lunii noiembrie 2024. Amazon Haul include produse cu prețuri plafonate la 20 de dolari fiecare, oferind în același timp garanția respectării siguranței, care rezolvă criticile majore cu care se confruntă anumiți comercianți cu amănuntul chinezi.

Controverse și critici

Creșterea rapidă a operațiunilor chineze de comerț electronic a condus la multiple controverse. Organizația Svensk Handel se alătură altor aproximativ șaizeci de entități pentru a-și exprima îngrijorarea cu privire la noii participanți pe piață. Potrivit criticilor, comercianții cu amănuntul chinezi încalcă legile privind responsabilitatea producătorilor, creând în același timp un mediu concurențial nesănătos. Preocupările se referă la aspecte mai ample privind respectarea reglementărilor, precum și la standardele de durabilitate și practicile de piață echitabile. Dezbaterea privind modul de reglementare a actorilor chinezi din segmentul prețurilor mici continuă fără decizii oficiale, iar discuțiile se vor prelungi până în 2025.

Privind în perspectivă

Platformele chineze au avut succes pentru că au arătat clienților o nouă modalitate de a face cumpărături, diferită de cea a magazinelor tradiționale. Brandurile consacrate încep acum, de asemenea, să ofere produse mai ieftine pentru a rămâne competitive. Nu este încă clar ce reguli noi se vor aplica acestor magazine online chineze. Întreaga lume cumpără online în mod diferit față de până acum – nu mai este vorba doar de prețuri mici, ci de o experiență de cumpărare complet nouă, pe care clienții o apreciază cu adevărat. Retailerii suedezi și magazinele electronice internaționale trebuie să găsească o modalitate de a se adapta la această schimbare, oferind în același timp ceva special care să le diferențieze de concurența chineză.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Articole similare
Inteligența artificială în comerțul electronic: Magazinele online trec cu vederea potențialul valoros
4 min. de lectură

Inteligența artificială în comerțul electronic: Magazinele online trec cu vederea potențialul valoros

În prezent, nicio tehnologie nu are un impact atât de profund asupra lumii afacerilor precum IA. Noi instrumente apar în mod constant și din ce în ce mai multe companii le integrează în procesele lor. Inteligența artificială face valuri și în comerțul electronic – de la crearea de conținut și recomandări de produse la îmbunătățirea […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Conținutul de învățare face ravagii în căutare
8 min. de lectură

Conținutul de învățare face ravagii în căutare

Până nu demult, introducerea de întrebări și interogări într-un motor de căutare era absolut naturală. Astăzi, situația s-a schimbat. Pe lângă intrarea AI în joc, oamenii caută din ce în ce mai mult răspunsuri direct pe rețelele sociale. În loc de Google, ei deschid TikTok sau Instagram și așteaptă explicații rapide și practice, în mod […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Citiți articolul
Cei mai buni retaileri de comerț electronic din lume vor ajunge la 6,56 trilioane de dolari în 2025
4 min. de lectură

Cei mai buni retaileri de comerț electronic din lume vor ajunge la 6,56 trilioane de dolari în 2025

Cel mai recent raport Retail Week oferă noi informații de piață cu privire la principalele companii de comerț electronic. Căutarea continuă de către consumatori a unor opțiuni de cumpărături rentabile a determinat comercianții cu amănuntul de top să dezvolte strategii digitale care îi readuc cu succes pe clienți în coșurile lor virtuale de cumpărături. Industria […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+