Obiceiuri de cumpărături ale diferitelor generații
În regiunea nordică, persoanele de vârste diferite fac cumpărături online în ritmuri foarte diferite. Persoanele din Danemarca (18-29 de ani) și Norvegia (30-49 de ani) sunt cei mai activi cumpărători online. Când vine vorba de cumpărătorii mai în vârstă, Suedia și Danemarca sunt interesante. Persoanele cu vârste cuprinse între 65 și 79 de ani sunt de două ori mai predispuse decât persoanele din alte țări nordice să facă cumpărături online o dată pe săptămână.Suedia este una dintre puținele țări nordice în care vârsta nu are un efect atât de mare asupra frecvenței cu care cumpără oamenii. Cu toate acestea, în întreaga regiune, persoanele de peste 50 de ani cumpără online mai rar în fiecare săptămână, ceea ce arată că utilizarea comerțului electronic diferă în mod clar între generații.
Modul în care generațiile diferite doresc ca lucrurile să fie livrate
Dorința puternică a tinerilor pentru flexibilitate și interacțiune umană redusă schimbă așteptările oamenilor de la serviciile de livrare. Spre deosebire de omologii lor mai în vârstă, ei sunt surprinzător de deschiși la idei noi, cum ar fi dulapurile pentru colete și noile modalități de livrare a coletelor. Acest lucru este foarte diferit față de consumatorii mai în vârstă, care apreciază mai mult siguranța și familiaritatea și aleg, de obicei, punctele de service tradiționale și livrările la domiciliu.
Tinerii sunt în fruntea noilor idei de plată
Cea mai mare diferență ar putea fi în modul în care oamenii aleg să plătească. Tinerii deschid calea utilizării opțiunilor de plată mobile. Modul în care oamenii plătesc se schimbă, deoarece le plac opțiunile de plată instantanee precum Swish, Vipps și MobilePay, precum și portofelele digitale precum Apple Pay și Google Pay.Tinerii din țările nordice sunt de două ori mai predispuși decât persoanele mai în vârstă să utilizeze plățile mobile. Acest lucru înseamnă că, în viitor, plățile mobile ar putea deveni norma și nu excepția.
O privire în perspectivă
Pentru viitorul comerțului electronic nordic, este important să înțelegem aceste diferențe între generații. Gusturile consumatorilor mai tineri, în special cât de deschiși sunt la soluțiile digitale și la flexibilitate, ne pot spune multe despre direcția în care se vor îndrepta în viitor cumpărăturile online în regiune. Pe măsură ce acești cumpărători mai tineri câștigă mai multă putere de cumpărare, gusturile lor vor stabili probabil standardul pentru cumpărăturile online în țările nordice.