Tendințe spaniole în comerțul electronic: datele demografice ale consumatorilor și frecvența cumpărăturilor
Cele mai recente cercetări dezvăluie modele fascinante în comportamentul de cumpărături online spaniole, cu rate de adoptare constante, dar preferințe în schimbare în funcție de diferite categorii demografice. În timp ce mai mult de trei sferturi dintre utilizatorii de internet se angajează în comerțul electronic, vârsta și sexul continuă să modeleze obiceiuri de cumpărături distincte și apare o schimbare interesantă către experiențe de cumpărături hibride.
Acest studiu arată că numărul de persoane care fac cumpărături online în Spania rămâne același:
- 77% dintre utilizatorii de internet cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani fac achiziții online
- persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 34 de ani fac cele mai multe achiziții online
- 65% dintre persoanele care fac cumpărături online folosesc atât canale online, cât și offline
- Cumpărătorii mai tineri tind să prefere magazinele fizice
- Cumpărătorii mai în vârstă tind să cumpere mult mai mult online
Numărul de achiziții online a scăzut, de la 3,4 ori pe lună în 2023 la 2,5 ori pe lună în 2024, acesta fiind cel mai mic număr mediu de achiziții din 2019.
Cei mai frecvenți cumpărători sunt persoanele sub 44 de ani, care o fac în medie de 3,0 ori pe lună.
De ce consumatorii spanioli fac cumpărături online? Principalele motivații și factori de încredere
Unele dintre principalele motive pentru care oamenii fac cumpărături online nu s-au schimbat:
- comoditate (97%)
- gamă largă de opțiuni/sortiment (94%)
- oferte/promotii/pret (89%)
Încrederea este, de asemenea, un aspect important pentru majoritatea cumpărătorilor online (75%) și se bazează în principal pe experiența anterioară, încrederea în site, metodele de plată sigure și încrederea în brand.
Pe de altă parte, posibilitatea de a lua produsul cu tine, de a încerca înainte de a cumpăra și contactul direct cu produsul sunt principalele avantaje ale canalului fizic în comparație cu cel online.