4 min. de lectură

Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice

Recent, trei mari mărci britanice de comerț cu amănuntul - Marks & Spencer, Co-op și Harrods - au fost victimele unor atacuri cibernetice de amploare care le-au perturbat semnificativ operațiunile și au scos la iveală lacune grave de securitate în sistemele lor informatice. Aceste incidente scot în evidență amenințările tot mai mari la adresa securității cibernetice cu care se confruntă sectorul comerțului cu amănuntul din Regatul Unit, subliniind necesitatea urgentă de a dispune de mijloace de apărare mai puternice, deoarece infractorii cibernetici vizează din ce în ce mai mult companiile de profil

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
Comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări tot mai mari la adresa securității cibernetice
Sursă: Depositphotos

Atacurile cibernetice perturbă operațiunile la M&S, Co-op și Harrods

Problemele la M&S au început în timpul weekendului de Paște, când clienții au raportat probleme cu plățile contactless și cu serviciul click-and-collect. Directorul executiv Stuart Machin a recunoscut că societatea se confruntă cu un incident cibernetic grav care necesită schimbări operaționale pentru a proteja atât clienții, cât și societatea însăși. Atacul a cauzat complicații semnificative, inclusiv lipsuri de stocuri și incapacitatea angajaților de la distanță de a accesa sistemele interne. La 13 mai, M&S a confirmat că atacatorii au obținut acces la datele personale ale clienților; cu toate acestea, detaliile cardurilor de plată și parolele nu au fost compromise și nu se știe dacă aceste date au fost publicate. În mod similar, Co-op s-a confruntat cu un atac cibernetic la 30 aprilie, care a afectat sistemele sale de back-office și centrele de apel. Lucrătorii de la distanță au fost rugați să țină camerele pornite în timpul întâlnirilor online și să evite înregistrarea sau partajarea informațiilor sensibile. Câteva zile mai târziu, s-a descoperit că hackerii au obținut acces la o bază de date extinsă a clienților.Harrods a suferit o tentativă de infiltrare cibernetică pe 2 mai. Magazinul de lux a reacționat prompt prin restricționarea accesului la internet în toate filialele sale și a angajat specialiști pentru a investiga și elimina amenințările. În ciuda acestui fapt, toate magazinele și serviciile online au rămas pe deplin funcționale. Aceste atacuri nu sunt incidente izolate. Recent, comerțul cu amănuntul britanic s-a confruntat cu amenințări informatice din ce în ce mai frecvente și mai sofisticate, JD Sports, Boots și WHSmith numărându-se printre cele afectate. Centrul național de securitate cibernetică (NCSC) colaborează cu companiile afectate pentru a-și consolida apărarea, iar Comisia pentru comerț și afaceri solicită conducerii M&S și Co-op dovezi privind gestionarea eficientă a incidentelor.

Apel urgent pentru consolidarea securității cibernetice, deoarece comercianții cu amănuntul din Regatul Unit se confruntă cu amenințări și pierderi financiare tot mai mari

Potrivit experților, aceste atacuri sunt un avertisment că retailul trebuie să adopte măsuri de securitate la nivelul agențiilor guvernamentale sau al instituțiilor financiare. Odată cu trecerea din ce în ce mai mare a vânzărilor în mediul online și cu scăderea utilizării numerarului, vulnerabilitatea sistemelor este în creștere, ceea ce necesită standarde de securitate mai stricte. Atacatorii au folosit ingineria socială, dându-se drept angajați și obținând în mod fraudulos resetarea parolelor prin intermediul serviciului de asistență IT. Grupurile DragonForce și Scattered Spider, cunoscute pentru campaniile lor de ransomware, sunt considerate principalii suspecți. Prejudiciul financiar este semnificativ – Deutsche Bank estimează M&S a suferit pierderi de aproximativ 30 de milioane de lire sterline, fiind așteptate alte pierderi săptămânale până la rezolvarea situației. Dincolo de impactul financiar, furtul de date amenință, de asemenea, încrederea clienților, ceea ce ar putea duce la trecerea acestora la concurenți. Ca urmare a acestor evenimente, interesul comercianților cu amănuntul pentru asigurarea cibernetică este în creștere, asigurătorii ajustându-și condițiile în funcție de evoluția actuală a amenințărilor. Aceste evenimente arată în mod clar că nici cele mai mari mărci britanice nu sunt imune la atacurile cibernetice. Consolidarea securității cibernetice și protejarea datelor clienților devin esențiale pentru menținerea stabilității operaționale și a încrederii în era digitală.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+