3 min. de lectură

CMO-urile îmbrățișează inteligența artificială generativă, în ciuda înțelegerii limitate

Inteligența artificială generativă câștigă din ce în ce mai multă popularitate în marketing, 90% dintre organizații intenționând să investească în ea. Cu toate acestea, este îngrijorător faptul că marea majoritate a directorilor de marketing recunosc că nu înțeleg pe deplin această tehnologie sau impactul său potențial asupra proceselor de afaceri. Această lipsă de cunoștințe poate împiedica adoptarea unor aplicații AI mai avansate care oferă beneficii semnificative, nu numai pentru comerțul electronic.

This article was translated for you by artificial intelligence
CMO-urile îmbrățișează inteligența artificială generativă, în ciuda înțelegerii limitate
Sursă: Depositphotos

Un studiu internațional recent realizat de SAS și Coleman Parkes Research arată că, în timp ce 75% dintre specialiștii în marketing folosesc deja GenAI pentru sarcinile zilnice, majoritatea se concentrează pe aplicații mai simple, cum ar fi crearea de conținut, copywriting și editare. În ciuda faptului că aceste utilizări de bază sunt larg răspândite, AI oferă capabilități mult mai avansate pe care doar o mică parte dintre marketeri le utilizează în prezent.

Sondajul a arătat că 18% folosesc AI generativ pentru construirea audienței, 19% pentru direcționarea publicului, 16% pentru cartografierea călătoriei clienților și 14% pentru optimizarea prețurilor.

Beneficii pentru comerțul electronic

Se pare că specialiștii în marketing care folosesc AI generativ în mod strategic văd rezultate impresionante. Adoptarea GenAI este asociată cu îmbunătățiri ale personalizării (92%), satisfacției și retenției clienților (89%), capacității de a procesa cantități mari de date (88%) și acurateței analizei predictive (88%).

În comerțul electronic, instrumentele de inteligență artificială generativă ar putea transforma comunicarea cu clienții, ar putea eficientiza operațiunile și ar stimula creșterea afacerii.

Generative AI Adoption Surges Among CMOs Despite Knowledge Gaps

Source: Sas

Specialiștii în marketing se așteaptă să-și extindă utilizarea IA generativă în următorii unu sau doi ani pentru:

  • economisiți timp și costuri (63%)
  • îmbunătățirea gestionării riscurilor și a conformității (62 %)
  • permite o prelucrare mai eficientă a datelor (60%)

Cu toate acestea, principalul obstacol este înțelegerea insuficientă și gestionarea strategică de către OCP-uri. Protecția confidențialității și securitatea datelor ridică, de asemenea, probleme, 61% dintre specialiștii în marketing menționându-le ca provocări cheie în adoptarea GenAI. Doar o treime dintre organizații au cadre cuprinzătoare de guvernanță a datelor și mai puțin de 10% au realizat acest lucru pentru GenAI.

Pentru a rămâne în fața concurenței, luați în considerare investiția în GenAI acum. Pentru a-și realiza pe deplin potențialul, industria de comerț electronic ar trebui să investească în educarea liderilor săi, inclusiv a CMO-urilor.

În plus, construirea unor cadre solide de guvernanță a datelor și de conformitate va fi crucială pentru a consolida încrederea clienților și pentru a asigura utilizarea responsabilă a IA.

Distribuiți articolul
Articole similare
Instrumente noi pe YouTube pentru a proteja creatorii și mărcile
3 min. de lectură

Instrumente noi pe YouTube pentru a proteja creatorii și mărcile

Noile instrumente de pe YouTube revoluționează protecția conținutului. Apărarea platformei împotriva deepfake-urilor se intensifică pe măsură ce YouTube introduce funcții inovatoare pentru a proteja creatorii și mărcile. Aceste noi instrumente de pe YouTube vor alerta utilizatorii cu privire la conținutul generat de inteligență artificială care încearcă să se bazeze pe creațiile lor originale. Această dezvoltare […]

Citiți articolul
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+