Un studiu internațional recent realizat de SAS și Coleman Parkes Research arată că, în timp ce 75% dintre specialiștii în marketing folosesc deja GenAI pentru sarcinile zilnice, majoritatea se concentrează pe aplicații mai simple, cum ar fi crearea de conținut, copywriting și editare. În ciuda faptului că aceste utilizări de bază sunt larg răspândite, AI oferă capabilități mult mai avansate pe care doar o mică parte dintre marketeri le utilizează în prezent.
Sondajul a arătat că 18% folosesc AI generativ pentru construirea audienței, 19% pentru direcționarea publicului, 16% pentru cartografierea călătoriei clienților și 14% pentru optimizarea prețurilor.
Beneficii pentru comerțul electronic
Se pare că specialiștii în marketing care folosesc AI generativ în mod strategic văd rezultate impresionante. Adoptarea GenAI este asociată cu îmbunătățiri ale personalizării (92%), satisfacției și retenției clienților (89%), capacității de a procesa cantități mari de date (88%) și acurateței analizei predictive (88%).
În comerțul electronic, instrumentele de inteligență artificială generativă ar putea transforma comunicarea cu clienții, ar putea eficientiza operațiunile și ar stimula creșterea afacerii.
Specialiștii în marketing se așteaptă să-și extindă utilizarea IA generativă în următorii unu sau doi ani pentru:
- economisiți timp și costuri (63%)
- îmbunătățirea gestionării riscurilor și a conformității (62 %)
- permite o prelucrare mai eficientă a datelor (60%)
Cu toate acestea, principalul obstacol este înțelegerea insuficientă și gestionarea strategică de către OCP-uri. Protecția confidențialității și securitatea datelor ridică, de asemenea, probleme, 61% dintre specialiștii în marketing menționându-le ca provocări cheie în adoptarea GenAI. Doar o treime dintre organizații au cadre cuprinzătoare de guvernanță a datelor și mai puțin de 10% au realizat acest lucru pentru GenAI.
Pentru a rămâne în fața concurenței, luați în considerare investiția în GenAI acum. Pentru a-și realiza pe deplin potențialul, industria de comerț electronic ar trebui să investească în educarea liderilor săi, inclusiv a CMO-urilor.
În plus, construirea unor cadre solide de guvernanță a datelor și de conformitate va fi crucială pentru a consolida încrederea clienților și pentru a asigura utilizarea responsabilă a IA.