Sondajul Alibaba asupra unui eșantion de comercianți cu amănuntul din SUA, o imagine optimistă a mediului de comerț electronic în rândul întreprinderilor mici. 84% dintre respondenți sunt optimiști cu prudență cu privire la perspectivele pentru acest an, în timp ce 44% sunt foarte optimiști. În schimb, doar 6% dintre respondenți sunt pesimiști cu privire la creșterea afacerii lor online.
Proprietarii de afaceri mici doresc să intre online
Sondajul a arătat că doar 53% dintre respondenți sunt implicați în prezent în vânzări online. În acest sens, 44% nu au folosit încă acest canal și doar 3% sunt încă reticenți în a lua în considerare vânzările online.
Privind spre viitor, sondajul sugerează o schimbare semnificativă în orientarea strategică a întreprinderilor mici către comerțul electronic. De fapt, 75% dintre respondenți se așteaptă ca afacerile online să joace un rol semnificativ mai mare în strategia lor generală până în 2024. Această tendință evidențiază peisajul digital în evoluție și potențialul neexploatat de acoperire mai largă a publicului și de creștere a afacerii, facilitat de platformele de comerț electronic.
În plus, integrarea integrării IA apare ca un factor-cheie. Aproximativ două treimi dintre respondenții la sondaj raportează utilizarea unei forme de învățare automată, în timp ce alții își exprimă intenția de a iniția schimbări în spațiul AI. Interesant este că, în ciuda beneficiilor clare, ratele de adopție în rândul companiilor cu venituri mari rămân lente.
„Adoptarea a fost remarcabil de lentă în companiile cu venituri mari, 83% dintre respondenții din companii câștigând mai mult de 5 milioane de dolari care nu utilizează AI”, potrivit raportului.
Jumătate de an este aproape de sfârșit, iar antreprenorii americani văd următorul pas ca fiind consolidarea prezenței online a afacerii lor dincolo de granițe.