3 min. de lectură

Care sunt țările europene care se bazează cel mai mult pe comerțul electronic extern? O privire asupra comerțului transfrontalier în Europa

Constatările recente ale European Commerce Database (ECDB) relevă modele regionale uimitoare în ceea ce privește modul în care diferitele națiuni europene se angajează cu comercianții cu amănuntul online internaționali și care țări europene se bazează cel mai mult pe comerțul electronic străin. Această analiză explorează diferitele grade de adoptare a comerțului electronic transfrontalier pe întreg continentul, menținând în același timp integritatea datelor de piață esențiale.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
This article was translated for you by artificial intelligence
Care sunt țările europene care se bazează cel mai mult pe comerțul electronic extern? O privire asupra comerțului transfrontalier în Europa
Sursă: Depositphotos

Țările din sudul Europei conduc în ceea ce privește cumpărăturile internaționale

Statisticile demonstrează că cumpărătorii online din Spania, Italia, Turcia și Norvegia își desfășoară peste trei sferturi din activitățile de comerț electronic prin intermediul comercianților cu amănuntul internaționali.

Studiul indică faptul că giganții comerțului electronic din Europa de Nord s-au impus cu succes ca forțe dominante pe mai multe piețe, în special în regiunile sudice, unde alternativele locale pot fi mai puțin dezvoltate sau competitive.

De ce unele piețe mențin ecosisteme naționale de comerț electronic mai puternice

Puternicile economice Franța, Germania și Țările de Jos au dezvoltat medii naționale puternice de comerț cu amănuntul online. Zalando, Bol și Carrefour și-au consolidat prezența pe piețele lor interne, extinzându-se în același timp și pe piețele internaționale. Aceste țări au sisteme logistice bine dezvoltate și mai mulți concurenți interni, însă Germania, cu piața sa internă de comerț electronic foarte dezvoltată, înregistrează încă aproximativ 60% din achizițiile online efectuate prin canale transfrontaliere. Acest lucru arată rolul dominant al platformelor multinaționale pe piața digitală.

cross border

Source: ECDB

Disparități regionale

Piețeledin sudul și estul Europei par deosebit de dependente de platformele internaționale. Țări precum Portugalia, Croația, Lituania și Spania raportează că vânzătorii internaționali reprezintă mai mult de 75% din activitatea lor de comerț electronic.Consumatorii din aceste regiuni apelează adesea la platforme precum Amazon și Temu pentru prețuri competitive și o selecție mai largă de produse în comparație cu ceea ce este disponibil prin intermediul comercianților cu amănuntul locali. Cu toate acestea, achizițiile prin intermediul platformelor internaționale nu exclud neapărat bunurile produse la nivel local.

Excepții notabile care contracarează tendințele regionale

Modelele observate relevă câteva excepții interesante. Piața de comerț electronic din Polonia aparține Allegro, deoarece această companie conduce Amazon în ceea ce privește cota de piață. Cele mai importante platforme de comerț electronic din România, Serbia și Grecia sunt formate în principal din comercianți cu amănuntul naționali.

Amazon operează domenii dedicate în Polonia și pe alte câteva piețe, dar nu are operațiuni directe în mai multe țări din această regiune.

Analiza relevă modul în care piețele europene își dezvoltă dependența de comerțul electronic transfrontalier printr-o combinație de factori geografici și infrastructură digitală, precum și de forțe concurențiale ale pieței și modele de preferințe ale consumatorilor.

Distribuiți articolul
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Articole similare
Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine
7 min. de lectură

Facebook simplifică conținutul video: Tot conținutul devine în curând bobine

Iată o actualizare a platformei care va schimba modul în care milioane de oameni partajează videoclipuri. Pe măsură ce Facebook simplifică crearea de videoclipuri, tocmai a anunțat că, în următoarele luni, fiecare videoclip încărcat pe platformă va deveni automat o rolă. Nu mai trebuie să alegeți între formate – totul este unificat acum. Să analizăm […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro
4 min. de lectură

Leroy Merlin deschide al 23-lea magazin din România în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Ceea ce a început ca o investiție de 3 milioane de euro într-un centru comercial din România este de fapt parte a unui proiect mult mai mare. În timp ce majoritatea retailerilor reduc cheltuielile, gigantul francez Leroy Merlin își dublează investițiile în Europa de Est cu un plan care ar putea remodela întregul peisaj al […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează
4 min. de lectură

Publicitatea Microsoft devine serioasă: actualizări majore care chiar contează

Microsoft Advertising tocmai a lansat cele mai importante actualizări din ultimele luni, abordând principalele probleme care au frustrat agenții de publicitate. Aceste schimbări ar putea face în sfârșit din platformă o alternativă serioasă la Google Ads. De la raportare revizuită la schimbări majore ale logicii Performance Max și importuri simplificate între platforme – iată ce […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Ultimele noutăți chiar ACUM

10+ necitit

10+